2024-07-27, 01:50
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Om det de sagt inte är sant borde han ju anmält dem för förtal men det har han alltså inte gjort.
Var finns artikeln?

https://eposten.se/nyheter/husdjur/artikel/nya-uppgifter-assistanshunden-essie-slagen-och-illa-behandlad-/r9w435oj
Citera
2024-07-27, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Om hon får precis som hon vill är hon väl lugn för stunden, gissar jag. Lågaffektivt bemötande tror jag inte funkar i alla lägen.

Om man inte får ordning på den här kvinnan kan riktigt farliga saker hända.

Och katten.... vad händer med den?

Jag undrar också över katten och är bekymrad över den.
Citera
2024-07-27, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Om det de sagt inte är sant borde han ju anmält dem för förtal men det har han alltså inte gjort.
Var finns artikeln?

Förtal behöver inte vara osanning. I övrigt så har du helt rätt, han har anmält för sekretessbrott (säger han) vilket betyder att någon har spridit information som skyddas av sekretess = vilket måste vara sann information. Lögner skyddas inte av sekretess, såklart. Men det är ju inte lätt att tänka hela vägen. Det ska bli spännande att få se hela facebookgruppen få reda på sanningen.

Artikeln finns här: https://eposten.se/nyheter/husdjur/artikel/nya-uppgifter-assistanshunden-essie-slagen-och-illa-behandlad-/r9w435oj?fbclid=IwY2xjawEQ8SJleHRuA2FlbQIxMQABHZON tyKJAXHncC8Fq1c4ShN4gl02TYU3HQQvfVVBJ6EII1KjFj7yGD _6Yg_aem_OieRq4sFMWWreD8pyarllg
Citera
2024-07-27, 02:04
Medlem
Banned.s avatar
Kan någon länka till den där nya Essie gruppen? Jag hittar inte den? Är den kvar?
Citera
2024-07-27, 02:06
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har byrackan kommit tillbaka? Nej... Det har klarnat för mig utifrån flera personer jag talat med. Jag kommer publicera mera om hunden i veckan. Har god insikt i vart den är. Även vilka som tagit den och varför.

Vovven finns på en ort där den är omhändertagen. Ni behöver inte bry er.

Fast vi bryr oss. Jag hoppas hunden lever och har det bra bara!
Citera
2024-07-27, 02:08
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Kan någon länka till den där nya Essie gruppen? Jag hittar inte den? Är den kvar?

https://www.facebook.com/groups/820674916870224
Citera
2024-07-27, 02:09
Medlem
Att man inte från första början är ärligt till 100 procent och kör med öppna kort, istället för att dribbla ur sig mellan varven och ändrar i storyn, lägger till nya uppgifter med tiden som vissa frågade innan men det blev raderade istället.

Vilken cirkus man har ställt till med.
Citera
2024-07-27, 02:10
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
https://www.facebook.com/groups/820674916870224

Tack!!
Citera
2024-07-27, 02:57
Medlem
Citat:
Hon verkar ju vettigare än pappan. Funderar över att hon kan ha gjort detta i samförstånd med assistenterna, kanske till och med är en av anmälarna.

Mamman jobbar ju som assistent åt dottern har jag läst antingen här eller om det var Facebookgruppen. Eftersom hon syns på övervakningskameran precis efter försvinnandet bör hon väl ha jobbat den kvällen. Det är kanske därför hon inte uttalat sig om det hela vad jag sett? Hon bör ju veta mycket om hur Essie behandlats eftersom hon är där så mycket? Om hon jobbar heltid?
Citera
2024-07-27, 03:01
Medlem
svt2s avatar
Ny teori

Enligt artikeln i Enköpingsposten så var PÖ införstådd med att en anmälan angående Essie hade upprättats i juni månad.

Kan det vara så att PÖ gjorde sig av med hunden, för han visste att anmälan till Länsstyrelsen skulle ge repressalier och att ett ev. omhändertagande av jycken inte ger några försäkringspengar?

Så han dödar Essie, säger att den är stulen, gör en efterlysning för att verka trovärdig i hopp om att Länsstyrelsen inte kan utreda när hunden är borta, och han kan få ut pengar för en ny hund och börja om med den eftersom Essie uppenbarligen skvallrade om vanvård, så när Länsstyrelsen kommer och kollar hur den nya hunden har det så är allt okej.

Vad tror ni?

PS. PÖ säger i Enköpingsposten att alla assistenter har en plikt att anmäla, men ger även en bitter pik till de som har anmält att de gör det för ”hämnd”?

/ SVT2
Citera
2024-07-27, 03:07
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svt2
Ny teori

Enligt artikeln i Enköpingsposten så var PÖ införstådd med att en anmälan angående Essie hade upprättats i juni månad.

Kan det vara så att PÖ gjorde sig av med hunden, för han visste att anmälan till Länsstyrelsen skulle ge repressalier och att ett ev. omhändertagande av jycken inte ger några försäkringspengar?

Så han dödar Essie, säger att den är stulen, gör en efterlysning för att verka trovärdig i hopp om att Länsstyrelsen inte kan utreda när hunden är borta, och han kan få ut pengar för en ny hund och börja om med den eftersom Essie uppenbarligen skvallrade om vanvård, så när Länsstyrelsen kommer och kollar hur den nya hunden har det så är allt okej.

Vad tror ni?

PS. PÖ säger i Enköpingsposten att alla assistenter har en plikt att anmäla, men ger även en bitter pik till de som har anmält att de gör det för ”hämnd”?

/ SVT2

Det tror jag redan avhandlats i tråden som en möjlighet. LS kommer inte att kolla hur den nya hunden har det om det inte kommer in någon anmälan.
Citera
2024-07-27, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppkakan
Skicka gärna. Han försöker tysta ner folk som läcker ut sanningen till allmänheten. Han ska få smaka på represalier.

Bra polisanmäl Fanskapet!!!! Har dt gjort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in