2024-07-27, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hittills är han ju inte motbevisad på en fläck. Snarare tvärtom. Det har väl aldrig varit så troligt som det är nu att någon tagit hunden. Vilket är vad han sagt hela tiden.
Snarare i så fall att han bjuds in till Tv4, för att få berätta hur hemska internet varit mot honom under det här, med omsorgspersonal som helt struntat i sin tystnadsplikt för att få sina 5 minuter i tidningen. Och att han inte kunnat värja sig överhuvudtaget mot det.
Ja det vore typiskt pappan att försöka flytta fokus i TV, från sitt felaktiga beteende gällande hunden. Alla som säger emot hans verklighetsuppfattning ses som ett hot och ska smutskastas för att försöka dras ner i det träsk han själv befinner sig i. Försöka få andra att känna någon sorts skuld och skam.

Att måla upp sig själv som ett offer är ett typiskt drag hos en narcissist.
Citera
2024-07-27, 01:13
Medlem
Typ kortfattat.
1. En utåtagerande person med så mycket funktionshinder är van vid att man byter assistenter, det har hon växt upp med och är van vid. Essie var en assistent. Hade föräldrarna sagt att nu har Essie bytt jobb hade det förmodligen varit lättare att säga än att Essie ligger på sjukhus OM inte Amanda hade förstått varför Essie hade hamnat där. Hade sett med egna ögon, kanske bidragit till att Essie var skadad. En assistenthund är djupt knuten till brukaren. 2. Två dagar efter Essies försvinnande börjar man samla in pengar till en ny hund. Det gör man inte om man inte vet att hunden inte kommer att komma tillbaka. Det är ett enormt jobb att få hunden knuten till brukaren. Har någon handlingar från länsstyrelsen att assistenterna tidigare gjort en Lex Maja, som det heter att Essie for illa vore det bra om dom kom fram. Lex Maja betyder att vårdpersonal får bryta tystnadsplikten om husdjur hos brukare far illa. Det finns alltså en lag som skyddar assistenterna om dom anmäler familjen till länsstyrelsen. Det är dock väldigt sällan som lst gör ngt ….🙄
Citera
2024-07-27, 01:15
Medlem
SmurfSmurfs avatar
500 211 visningar av tråden.
Citera
2024-07-27, 01:15
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Det är inte det de blivit delegerade till utan att kontrollera livsmedelskedjan

Nej, Länsstyrelsen har ju väldigt många uppdrag på sitt bord så dom kontroller inte bara livsmedelskedjan.

Dom kontrollerar alla djur och dom omhändertar djur. Dom kontrollerar stallar och mått på boxar, dörrar, takhöjd och fan och hans mormor. Ska du bygga nytt stall ska förprövning ske och det ska kontrolleras och godkännas av Länsstyrelsen. Länsstyrelsen ger också ut tillstånd för om du får hålla häst, hur många hästar osv. Misskötsel anmäls dit.

Länsstyrelsen beslutar om vilka skyltar du få sätta upp, om du får gräva ett dike och allt annat med miljön

Dom kontrollerar i stort sett hela Sverige
Citera
2024-07-27, 01:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Kanske det, som flera är lite inne på, kanske är ett större problem som börjar vid hur dessa hundar från början tilldelas brukare och hur det hela sedan följs upp.

Att en hunds enda förare är på en 4-årings nivå och bor ensam med assistenter (som fått klara direktiv om att inte visa hunden kärlek) i ett stort hus… ja, jag vet inte vad man ska tycka om det ens.

Jag tror som du att detta är en familj som varit desperat efter en lösning, nu blev det fel och de borde inte ha fått ta hem en hund från första början.

Det fetade. Har faktiskt inte ord.

Men jag håller inte med dig om att det fanns desperation efter en lösning. De visste ju hurdan A var och jämställer ett levande djur med en rullstol.

De har erbjudits andra alternativ, främst är konstigt att de tackade nej till utredning och behandling på HVB hem. Men alla är inkompetenta i pappans ögon och därför skaffade man en levande slagpåse som A kunde avreagera sig på.
Citera
2024-07-27, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Ibland ska man inte lägga skuld på andra när man har med en narcissist att göra. PÖ har charmat och manipulerat dem, det ligger i hans personlighet. Det är inte säkert att de agerar i samförstånd med honom. De har (förhoppningsvis) agerat på sina känslor och trott att de har gjort det bästa utifrån situationen, och förbarmat sig över hunden. Det är trots allt en väldigt sorglig historia.

Börjar bli mer och mer oklart vad hens agenda är. Intressant att det kokade över när en användare påstod att hunden är omhändertagen och lever och mår bra. Ytterst spännande!
Tragisk historia men väldigt spännande att följa, hoppas att det är sant att hon lever och mår bra.
Citera
2024-07-27, 01:25
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Jag är benägen att hålla med dig. Men tycker även synd om folk som får sådana barn. Att det är ju en sak att få en med t.ex. downs syndrom, och där har ju t.ex. "Glada Hudik" och "Ica-Jerry" varit ett lyft, men "Glada Hudik" och "I en annan del av Köping" har ju även varit ett lyft för andra med funktionsnedsättningar. Så att det blivit BRA!

Men föräldrar till barn som dessa, är det ju bara synd om. De har fått en som är förmodligen är lågintelligent och gravt autistiskt och slåss. Är våldsam. Säkert hat de själva fått spö, gång på gång. Men jag vet inte vad lösningen för dessa är? De verkar ju inte bli av med ansvaret, eller ens fråntaget, från att dessa fyllt arton.

Men det är vidrigt om djur ska drabbas. Jag tycker dessutom synd om personalen som ska behöva utstå våld på jobbet. Att så är det ju inte ens på psykavdelningar på sjukhus, eller demensboenden, där råder "ingen ska behöva utstå våld", men här verkar det vara det vara som att både assistenter och stackars hund, och än värre katt(Jag är högst orolig för katten!) ska behöva utstå.

Att i andra forum förfasas vi över våld mot hästar. Och ingen polis eller väktare accepterar våld mot deras hund. Men sen inom LSS-världen, med assistanshundar och personliga assistenter så ska det smygas under mattan, liksom. Helt ofattbart!
Våld mot djur eller personal ska aldrig förskönas eller tystas ner.
Hade jag sett någon plåga ett djur så hade jag anmält direkt. Tycker att det är bra att det kommer fram att det finns aggressivitet i hemmet.
När det uppdagades att en assistenthund hade blivit stulen så skar det i hjärtat på mig. Jag trodde att det var en blindhund eller diabetesens.
Hade aldrig i mitt liv kunnat tro att en djurplågare skulle gråta ut i media.
Tycker att Länsstyrelsen borde belägg familjen med djurförbud.
Hela den här historien luktar så illa.
Som tur är finns det många djurvänner så hunden får nog den hjälpen hon behöver. Hopas att dom tar katten i från monstret också.
Anmälan och granskningar ska den där vidriga familjen ha.
Citera
2024-07-27, 01:25
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Fy fan, mitt hjärta blöder

Jag har också funderat på om inte mamman kan vara en av dom som sett till att Essie kommit därifrån. Såg vi inte på övervakningsfilmerna att hon gick och plockade saker precis efter Essie försvunnit?

Hon verkar ju vettigare än pappan. Funderar över att hon kan ha gjort detta i samförstånd med assistenterna, kanske till och med är en av anmälarna.
Citera
2024-07-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det fetade. Har faktiskt inte ord.

Men jag håller inte med dig om att det fanns desperation efter en lösning. De visste ju hurdan A var och jämställer ett levande djur med en rullstol.

De har erbjudits andra alternativ, främst är konstigt att de tackade nej till utredning och behandling på HVB hem. Men alla är inkompetenta i pappans ögon och därför skaffade man en levande slagpåse som A kunde avreagera sig på.

Jag funderar på om beslutet om att skaffa en assistanshund kom till på samma grund som Patrik påstås ha köpt en stor båt för att Amanda tycker om att fiska. Hon ville ha en hund, och då kom de på det här med assistanshund. Säkert likadant med den stackars katten, Amanda får det hon vill ha.
Citera
2024-07-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillskunken
Familjens assistanshund Essie som hjälper dottern är försvunnen sedan i torsdags kväll. Övervakningskameror i bostaden är mystiskt avslagna i 5 minuter och hunden syns inte till igen. Eftersökning med både drönare och värmekameror utan framgång. Hittelön utfärdad på 50.000 kr. Även efterlyst via facebook men har ej tillgång till denna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen

Kan vi hjälpa familjen att få tillbaka hunden?

Ps. Har letat efter tråd men inte kunnat hitta, om tråd finnes tacksam om sammanfogning.

Jäkligt bra att hunden blev kidnappad från den där störda familjen!!!! Stackars hund som tvingats utstå allting av den där jävla psyko familjen!!!
Citera
2024-07-27, 01:28
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Har du första parkett information om detta?

Ja

Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Jaså? Jag trodde den låg i en grav, men kör på! Alla vi här inne kommer att bry oss, så dig lyder vi inte. Knäppskalle där! Varför skriver du här inne alls? Är du ensam?

Ej i grav. Jag är ensam. Ni kommer inte få tag i hunden.

Citat från Jönköpings Posten 26 juli:

Citat:
Ur anmälan, Länsstyrelsen

(XXXX) är som ett (XXXX) och kan inte ta ansvar för hunden. (XXXX) tillåts att slå på hunden, skaka den och skrika den i örat.

(XXXX) har skrivit att hunden är stabil nog för att (XXXX) i princip skulle kunna slå ihjäl hunden utan att hunden skulle säga ifrån.

...hunden tvingas sitta oskyddad i gassande sol

När (XXXX) skriker så blir hunden rädd och går sin väg, men tvingas tillbaka.

4-5 gånger per dag gör (XXXX) något så att hunden blir rädd. Det kan exempelvis vara att slå hunden med leksaker.

Ibland tar (XXXX) med hunden in i badrummet och får för sig att hälla och spruta vatten på hunden. Hunden har ingen möjlighet att komma undan.

(XXXX) tvångshåller hunden när (XXXX) klipper klorna. (XXXX) klipper så det blöder. (XXXX) säger att hunden inte har några känslor, den är som en (XXXX).

(Eftersom ärendet är pågående är somligt överstruket i handlingarna. Det överstrukna markeras här som (XXXX).
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-27 kl. 01:31.
Citera
2024-07-27, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OklaraKlara
Tragisk historia men väldigt spännande att följa, hoppas att det är sant att hon lever och mår bra.

Håller med! Blir mer och mer säker på att Essie är i tryggt förvar i ett kärleksfullt hem. Något som PÖ inte klarade av att ge henne. Hade hon varit död skulle han inte göra dagliga statusuppdateringar och ligga i så pass som han gör. Han bryr ju sig inte om hunden. Det här handlar inte om pengar. Det här handlar om att någon har tagit något från honom. Från HONOM! Det är något en narcissist aldrig kan acceptera. Det är därför han är så engagerad. Jag njuter av varje sekund när man vet att han sitter och kokar som en ångpanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in