Citat:
Ursprungligen postat av
Vildesvinn
Jag är benägen att hålla med dig. Men tycker även synd om folk som får sådana barn. Att det är ju en sak att få en med t.ex. downs syndrom, och där har ju t.ex. "Glada Hudik" och "Ica-Jerry" varit ett lyft, men "Glada Hudik" och "I en annan del av Köping" har ju även varit ett lyft för andra med funktionsnedsättningar. Så att det blivit BRA!
Men föräldrar till barn som dessa, är det ju bara synd om. De har fått en som är förmodligen är lågintelligent och gravt autistiskt och slåss. Är våldsam. Säkert hat de själva fått spö, gång på gång. Men jag vet inte vad lösningen för dessa är? De verkar ju inte bli av med ansvaret, eller ens fråntaget, från att dessa fyllt arton.
Men det är vidrigt om djur ska drabbas. Jag tycker dessutom synd om personalen som ska behöva utstå våld på jobbet. Att så är det ju inte ens på psykavdelningar på sjukhus, eller demensboenden, där råder "ingen ska behöva utstå våld", men här verkar det vara det vara som att både assistenter och stackars hund, och än värre katt(Jag är högst orolig för katten!) ska behöva utstå.
Att i andra forum förfasas vi över våld mot hästar. Och ingen polis eller väktare accepterar våld mot deras hund. Men sen inom LSS-världen, med assistanshundar och personliga assistenter så ska det smygas under mattan, liksom. Helt ofattbart!
Våld mot djur eller personal ska aldrig förskönas eller tystas ner.
Hade jag sett någon plåga ett djur så hade jag anmält direkt. Tycker att det är bra att det kommer fram att det finns aggressivitet i hemmet.
När det uppdagades att en assistenthund hade blivit stulen så skar det i hjärtat på mig. Jag trodde att det var en blindhund eller diabetesens.
Hade aldrig i mitt liv kunnat tro att en djurplågare skulle gråta ut i media.
Tycker att Länsstyrelsen borde belägg familjen med djurförbud.
Hela den här historien luktar så illa.
Som tur är finns det många djurvänner så hunden får nog den hjälpen hon behöver. Hopas att dom tar katten i från monstret också.
Anmälan och granskningar ska den där vidriga familjen ha.