2024-07-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Du har ett trist skrivbordsperspektiv och har snöat in dig på Arbetsmiljöverket.

Med din attityd "Man måste så då är det så, punkt slut!" kan man konstatera att mord är olagligt - alltså mördas inga människor. Djurplågeri är kriminaliserat så då kan inga djur fara illa i Sverige. Osv.

Som jag har framfört finns det dels mörkertal, dels har jag varit tydlig med att jag talat om brottet olaga hot. Du snöar in på anmälda fall där länsstyrelsens handläggare mottar hot på arbetet. Medan jag även ser brottmålsdomar där anställda hotas i sociala medier och det inte behöver nå dem direkt.

Det var t ex en drös mål med hundattacker det senaste året. Jag hämtade ut alla handlingar. En del av hundägarna fälldes sedemera i domstol för att ha publicerat olaga hot med bilder på vapen och handläggares namn efter de tagit beslut om att avliva hundar. Handläggare ifråga såg inte hoten som snabbt togs ner. Alla olaga hot sker inte på arbetsplatsen.

Nu är den saken slutdiskuterad för min del.

Även jag vet att anmälningar inte görs men som chef har du en skyldighet att anmäla.
I det ämnet har jag inte tagit ut några handlingar så det låter jag vara osant.

Men gällande ämnet i tråden finns det troligtvis anmälningar då LSS-boendet gjort Lex Sarah o IVO-anmälningar.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acephalia
Den första som gjordes heter "Essie ska hem", den nya heter "Essie-ska hem".
Ok, tack. Kikat lite där.

Såg att de funderade över namnbyte till Essie ska hem?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lienna
Då dottern börjar bli vuxen och har dygnet runtpersonal så är det inget konstigt om förändrarna hat ytterligare ett boenden. Det är svårt att orka annars och ladda batterierna.
För personer med svår autism kan också en flytt vara svår. Så ni som "tror" att de gör det för pengarna borde skämmas. Ni vet väldigt lite om hur det är att ha en anhörig med svåra handikapp och att ha personal hemma dygnet runt.

vadå börjar.. hon är väl 23?
Citera
2024-07-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vad heter gruppen?

Jag vet bara en, Essie-ska hem.
Precis
Citera
2024-07-26, 23:18
Medlem
Ja stämmer nog. Men många bor hemma långt efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
vadå börjar.. hon är väl 23?
Citera
2024-07-26, 23:19
Medlem
Nu blev det ärligt talat lite spännande. P uppgav i en kommentar att de fem assistenter som talade med tidningen är anmälda för sekretessbrott. Ett ganska allvarligt brott.

Nu har ju media en rätt att skydda sina källor, men gäller den rätten när det är ett lagbrott med? Och undrar om lilla EP skulle våga säga ifrån om polisen frågar. Har väldigt lite koll på vad som gäller när puckon bryter mot lagen så här.

Nu tror jag ju i och för sig inte att polisen kommer utreda. Man verkar ju inte behöva fungera som myndighet under sommaren.
Citera
2024-07-26, 23:21
Avslutad
Citat:
Ja stämmer nog. Men många bor hemma långt efter det.

absolut.. men en 23åring med ett 4a årigt barnsinne… som förmodligen är liiite för hårdhänt med en assistanshund.
Citera
2024-07-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
hänvisa till din kommentar plis..

Vet inte hur jag hänvisar, är ju ny här.. kopierar in sammanfattningen igen.

"Länsstyrelsen har överlämnat ärendet till polisen i enlighet med tillsynslagen för hund och avslutat sitt. Helt korrekt gjort eftersom länsstyrelsen har som huvuduppgift att kontrollera och hjälpa djurägare inom livsmedelsindustrin. Detta enligt EU:s Kontrollförordning. Länsstyrelsen ska alltså inte kontrollera sällskapsdjur utan de djuren som används för animalieproduktion.

I anmälningarna har det kommit fram att A höll för nosen på Essie så hon inte kunde andas, sparkade ner henne från soffan, slog henne med leksaker, skrek i örat mm mm. Detta skedde varje dag och Essie var rädd o kuvad. Personalen har blivit förbjudna att kontakta Länsstyrelsen för PÖ. Han har således även kuvat personalen som var rädd både att förlora jobbet och för honom.

PÖ anser även att Essie är ett redskap, att jämföras med en rullstol och att hon ska tåla dotterns våld. Hon har blivit inköpt för att stävja dotterns raseriutbrott.

Med tanke på hur PÖ agerat så är det ingen omöjlighet att Essie blivit skadad och undanröjd. Att 3 h efter ett påstått försvinnande säga och skapa inlägg och grupper om att Essie är stulen anser jag är att försöka få bort fokus på vad som egentligen hände. Förmodligen vet frun det o kunde inte tåla PÖ agerande o reste iväg med A så fort hon kunde, dvs morgonen därpå."
Citera
2024-07-26, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Vet inte hur jag hänvisar, är ju ny här.. kopierar in sammanfattningen igen.

"Länsstyrelsen har överlämnat ärendet till polisen i enlighet med tillsynslagen för hund och avslutat sitt. Helt korrekt gjort eftersom länsstyrelsen har som huvuduppgift att kontrollera och hjälpa djurägare inom livsmedelsindustrin. Detta enligt EU:s Kontrollförordning. Länsstyrelsen ska alltså inte kontrollera sällskapsdjur utan de djuren som används för animalieproduktion.

I anmälningarna har det kommit fram att A höll för nosen på Essie så hon inte kunde andas, sparkade ner henne från soffan, slog henne med leksaker, skrek i örat mm mm. Detta skedde varje dag och Essie var rädd o kuvad. Personalen har blivit förbjudna att kontakta Länsstyrelsen för PÖ. Han har således även kuvat personalen som var rädd både att förlora jobbet och för honom.

PÖ anser även att Essie är ett redskap, att jämföras med en rullstol och att hon ska tåla dotterns våld. Hon har blivit inköpt för att stävja dotterns raseriutbrott.

Med tanke på hur PÖ agerat så är det ingen omöjlighet att Essie blivit skadad och undanröjd. Att 3 h efter ett påstått försvinnande säga och skapa inlägg och grupper om att Essie är stulen anser jag är att försöka få bort fokus på vad som egentligen hände. Förmodligen vet frun det o kunde inte tåla PÖ agerande o reste iväg med A så fort hon kunde, dvs morgonen därpå."

är detta äkta från länsstyrelsen?
Citera
2024-07-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja jag har handlingar men behöver ladda upp de på något vis

Kan du ladda upp dem på samma sida där man brukar ladda upp FUP här på Flashback?
https://gofile.io/

Tack för allt jobb du gjort!!
Citera
2024-07-26, 23:23
Medlem
Citat:
Då dottern börjar bli vuxen och har dygnet runtpersonal så är det inget konstigt om förändrarna hat ytterligare ett boenden. Det är svårt att orka annars och ladda batterierna.
För personer med svår autism kan också en flytt vara svår. Så ni som "tror" att de gör det för pengarna borde skämmas. Ni vet väldigt lite om hur det är att ha en anhörig med svåra handikapp och att ha personal hemma dygnet runt.

Folkbokföringslagen då, hur ställer du dig till den?
Citera
2024-07-26, 23:23
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu blev det ärligt talat lite spännande. P uppgav i en kommentar att de fem assistenter som talade med tidningen är anmälda för sekretessbrott. Ett ganska allvarligt brott.

Nu har ju media en rätt att skydda sina källor, men gäller den rätten när det är ett lagbrott med? Och undrar om lilla EP skulle våga säga ifrån om polisen frågar. Har väldigt lite koll på vad som gäller när puckon bryter mot lagen så här.

Nu tror jag ju i och för sig inte att polisen kommer utreda. Man verkar ju inte behöva fungera som myndighet under sommaren.

Inte spännande alls. Enbart synd om de modiga assistenterna, som har källskydd enligt grundlag, och heder åt EP.

Det fattar man ju, han är en rättshaverist och kommer vända på varje sten, eller gruskorn till och med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in