2024-07-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vilken anmälan talar du om. Hittar ingen i tråden?
anmälningarna till Länsstyrelsen.
Citera
2024-07-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Eftersom jag bor där så hör jag folk prata.

Spännande, berätta mera!
Citera
2024-07-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OklaraKlara
Hunden hade inte val, människor som väljer ett arbete har valt det.
Så personer som arbetar som personlig assistent får skylla sig själva om de får stryk?

Som att en kvinna får skylla sig själv om maken misshandlar henne? Hon har ju valt själv.
Citera
Medlem
Ni missförstod mig. Det borde inte gå att få köpa sig en assistenshund. Dessa borde tilldelas efter behov.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Är du förvånad att PÖ ljuger? Det ligger i narcissisters natur att göra det. Kolla på han nya inlägg på fejan, där allt är alla andras fel. Blir mer och mer övertygad om att någon har tagit hand om hunden, eftersom PÖ, som är ansvarig, inte klarade av att tillse hundens behov. Det är därför han sitter och bölar nu. Ingen, INGEN, gör så här mot honom. Det handlar bara om prestige.
Skrev för över en vecka sen att han ljög. Det ser man på hans ansiktsuttryck i tv inslaget tv4 att han ljuger.
Samma uttryck och kroppsspråk som Watts när han blev intervjuad.
Citera
2024-07-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuSynsAlltid
Ni missförstod mig. Det borde inte gå att få köpa sig en assistenshund. Dessa borde tilldelas efter behov.
Kan man ens köpa sig en assitanshund?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Och i anmälningarna mot Chrippa, som ledde till att han häktades stod det xxx. En anmälan är ett påstående och inget annat. En dom alternativt ett beslut från en myndighet är något annat. I det här fallet är det en anmälan, vilket gör att det påstås. Saker som står i anmälan är ju till och med redan motbevisat här i tråden.

Det som står i anmälningarna är inte motbevisat i tråden. Jag skrev även att länsstyrelsen sagt att det är polisen som ska utreda detta då det faller under tillsynslagen för hund.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Du får läsa högre upp om vilka skyldigheter Sverige har gentemot EU. EU bestämmer vad länsstyrelsen ska kontrollera o det är livsmedelsdjur i första hand, ngt de misslyckas med enligt Jordbruksverkets statistik.
EU bestämmer minimikrav sedan kan vi ha utökade bestämmelser här.

När djur far illa
Anmäl till Länsstyrelsen eller polisen
Om du ser eller tror att ett djur far illa ska du göra en anmälan till djurskyddshandläggaren hos din länsstyrelse. Om det är akut och du inte kan nå länsstyrelsen kan du kontakta polisen som är skyldiga att utreda brott mot djurskyddslagen alternativt djurplågeri. Du kan kontakta polisen även om det inte är akut.
Citera
2024-07-26, 22:22
Avslutad
Tyvärr börjar jag tro att Essie inte lever. Med tanke på hur snabbt sökandet avslutades känns det verkligen som att han vet att hon aldrig kommer tillbaka, och det hela var bara ett trick för att inte väcka misstankar mot sig själv.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Nej de brister rejält i animalieindustrin med tillsyn, det kan jag skriva under på. Men jag tolkade ditt inlägg som att Länsstyrelsen lämnat över till polisen för att de inte arbetar med anmälningar mot familjedjur, men det kanske jag missuppfattade dig i? Länsstyrelser både tar emot och utreder anmälningar av sällskapsdjur så till vida man inte ser ett pågående akut brott mot djur, då ska polisen kontaktas så som jag förstått det och så som det fungerar i många län...

Förstod inte detta heller. Är det några nya EU-direktiv man hänvisar till? Kanske gömmer sig bakom?
Het potatis? EUs direktiv är inte huggna i sten.

Om det inte är Länsstyrelsen längre, vart ska man då vända sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuSynsAlltid

Läste du länken jag skickade? Assistanhundar borde precis som för ledarhundar finansieras av staten för att öka kontrollen.

Citat:
Därför föreslår MFD en nationell funktion som ska ta fram en enhetlig standard för utbildning och certifiering av assistanshundar, förutom ledarhundar, och som ansvarar för kvalitetssäkring.

– Idag är marknaden helt fri med olika riktlinjer beroende på vilken aktör man anlitar. Det är inte regellöst men det finns inget enhetligt regelverk.

Citat:
Ursprungligen postat av Kissekotten1993
Skrev för över en vecka sen att han ljög. Det ser man på hans ansiktsuttryck i tv inslaget tv4 att han ljuger.
Samma uttryck och kroppsspråk som Watts när han blev intervjuad.

Skarp iakttagelse. Väl skjutet!
Citera
2024-07-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Länsstyrelsen har överlämnat ärendet till polisen i enlighet med tillsynslagen för hund och avslutat sitt. Helt korrekt gjort eftersom länsstyrelsen har som huvuduppgift att kontrollera och hjälpa djurägare inom livsmedelsindustrin. Detta enligt EU:s Kontrollförordning. Länsstyrelsen ska alltså inte kontrollera sällskapsdjur utan de djuren som används för animalieproduktion.

I anmälningarna har det kommit fram att A höll för nosen på Essie så hon inte kunde andas, sparkade ner henne från soffan, slog henne med leksaker, skrek i örat mm mm. Detta skedde varje dag och Essie var rädd o kuvad. Personalen har blivit förbjudna att kontakta Länsstyrelsen för PÖ. Han har således även kuvat personalen som var rädd både att förlora jobbet och för honom.

PÖ anser även att Essie är ett redskap, att jämföras med en rullstol och att hon ska tåla dotterns våld. Hon har blivit inköpt för att stävja dotterns raseriutbrott.

Med tanke på hur PÖ agerat så är det ingen omöjlighet att Essie blivit skadad och undanröjd. Att 3 h efter ett påstått försvinnande säga och skapa inlägg och grupper om att Essie är stulen anser jag är att försöka få bort fokus på vad som egentligen hände. Förmodligen vet frun det o kunde inte tåla PÖ agerande o reste iväg med A så fort hon kunde, dvs morgonen därpå.

Tyvärr vet jag inte hur eller var jag ska lägga upp bilder.

Tack! Du är en av dom som har bidragit med oerhört viktigt information. ❤️

Här kan man lägga upp bilder.
Kom ihåg att maska namn och beskär så ingen kan se vem du är!

https://postimages.org/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in