Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-26, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Jävla hån mot BOs mamma, enligt mig

"hon har glömt detta" kommer hennes kommentar att vara

Jag tror inte hon kommer få fortsätta om detta kommer fram. Jäv är jäv.
Citera
2024-07-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Jävla hån mot BOs mamma, enligt mig

"hon har glömt detta" kommer hennes kommentar att vara

Borde bli omöjligt att fortsätta försvara M.
Citera
2024-07-26, 21:43
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
"De bestämde sig för att misshandla Emilia och filma det hela för att sedan sprida det vidare."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-darfor-mordades-emilia-braket-mellan-flickorna/

Blattefieringen accelererar

Lär ju bli piece of cake vem som begick mordet, om allt finns på film.
Citera
Medlem
Från https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-darfor-mordades-emilia-braket-mellan-flickorna/

"I förhör har en av flickorna enligt uppgifter berättat att de valde att ta den andra flickans parti – och att de bestämde sig för att misshandla Emilia och filma det hela för att sedan sprida det vidare."

Vilka monster till barn alltså. Antagligen haft helt vanvettiga uppväxter och nu har det gått för långt och kommer aldrig bli bra igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men man kanske tror att de blivit färdigbehandlade på SiS-Hemmet, och att de nu är "normala tonåringar, och att de behöver umgås "normalt som en "hjälp på vägen" till sitt numera "normala" liv.....

Men du måste förstå att när soc själva tar på sig ansvaret att uppfostra barn BÄTTRE än deras bios kanske skulle ha gjort och det blir högst troligt t o m SÄMRE så måste soc ju få kritiseras! Soc begränsar ju mycket ofta även barnets umgänge med biofamilj till ingenting, så hur kan man skylla på bioföräldrar då?

Familjehem kan säga upp sig, soc vill "omplacera" så att även andra familjer/företag kan tjäna pengar på barnet!

Vet ej om jag missförstod dig, men soc har ju inget intresse för att folk ska tjäna pengar på dessa eller andra barn. Det vore en mycket märklig misstanke - om du nu menar så.

Sen som jag skrev tidigare vore den här sortens pyjamasparty inte ”normalt” på 10mils avstånd oavsett om ungarna var normala. Mamman kände ju varken ungarna eller deras föräldrar.

Soc får alltid skulden oavsett om de omhändertar - eller låter bli. Folk tycks tycka att soc tanterna borde vara trollkarlar som uträttar mirakel när barnens egna föräldrar inte klarar av att göra det som rimligtvis kan förväntas av dem.
Citera
2024-07-26, 21:44
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigg90
1991 är hon född och bor i Kristianstad ibland men också i Landskrona

Nej, fel!

Emilias mamma är född 26 juli 1990 - född Anna Diana Margareta Bengtsson i Malmö…
Citera
2024-07-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Borde bli omöjligt att fortsätta försvara M.
Inte M hon försvara.
Citera
2024-07-26, 21:45
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
"De bestämde sig för att misshandla Emilia och filma det hela för att sedan sprida det vidare."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-darfor-mordades-emilia-braket-mellan-flickorna/

Misstänkte tidigt att misshandeln kunde ha filmats. Då är frågan hur stor spridning filmen fått, och hur många som sitter på mer info.
Citera
2024-07-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Ni har dragit ut domar ser jag ang Annas föräldraskap ni kan läsa att hon ej var missbrukare däremot ville hon skydda sina barn från det. Emilia skulle inte placerats på sis alls. Hade hon ej varit där hade hon levt idag.

Jag måste säga att det gav en helt annan bild av mamman- när domen lades upp.
Sen har man ju ändå inte hela bilden iofs.

MGMs domar visade på uppenbart behov av omhändertagande men riktigt det ser man inte här. Tycker jag.

Sen verkar pappan vara en skitstövel och soc tar barn d i r e k t om de ser/tror att mamman sätter pappan före barnen. Det är sen gammalt. (Och förmodligen också med all rätta.)
Senast redigerad av trazdockans 2024-07-26 kl. 21:56.
Citera
2024-07-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarbeb
Ja det var den tanken jag hade därav att jag frågade för förtydligande. Liksom, kan det VERKLIGEN stämma att detta är mamman?! Helt sjukt! Att som mamma hålla på och lägga ut sånt skit på Instagram och normalisera ett utbjudande och självförnedrande beteende inför sin dotter som uppenbart hamnat snett och behövt placeras på SiS…
Jag är verkligen förvirrad om det är ”mamman”. Ser otroligt smal ut med anorexi?
Dessa bilder..är ju utmanande och som vill leda till kontakt..
Citera
2024-07-26, 21:47
Avstängd
TantRossins avatar
Vem är denna Heaven? 13 åringen, någon som vet?
Citera
2024-07-26, 21:47
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Precis vad jag tidigare skrev att ni missuppfattade ett inlägg på Es TikTok
Det var E som hade kallat någon på SIS hemmet hora!
Jag tror vi redan alla vet vem som hon kallade hora, eller???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in