2024-07-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Katten har lämnat, och ska få ett nytt boende på måndag? Jag hänger inte riktigt med där.

Jahaaa....C lämnat P.
A nytt boeende på.måndag. Katten har jag ej hört något om
Citera
2024-07-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Så samma socialtjänst som orsakat hela situationen ska alltså kliva in nu?? Och det ska på något sätt förbättra för A?? Verkar logiskt.

Det var väl Enköpngs kommun LSS som var inkopplade tidigare. Socisltjänsten är väl något helt annat
Citera
2024-07-26, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Nej enligt min mening är det jättekonstigt att hon godkänts med tanke på hur funktionsnedsatt hon verkar vara enligt alla fakta

Instämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad innebär nolltolerans? Att man lämnar personen med psykisk ohälsa helt för sig själv? Eller att man drogar ner personen? Eller att man låter personliga assistenter få ta stryk?
Försök inte vinkla bort. Jag är ledsen men världen är hård och det är föräldrarnas ansvar. Men du tycker tydligen att man låter en stackars hund ta smällen istället? Spännande!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Inte någonstans en anledning att en hund ska tolerera det. Nej. Inte. Aldrig.
Finns många familjer med utåtagerande barn där familjen skyddar hunden vid utbrott, inte föser hunden mot utbrottet.

Kan i nuläget inte finnas någon som helst tvivel på att rutinerna var att skydda hunden i den situationen. Men visst, fortsatt gärna fantisera fritt och helt bortse från den informationen som delas i tråden.
Citera
2024-07-26, 20:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Jahaaa....C lämnat P.
A nytt boeende på.måndag. Katten har jag ej hört något om

Ok. Låter som att det finns hopp i sikte. Antar att man tänker på katten också.

Och jag som blev kallad foliehatt och whatnot när jag spekulerade i att det var skilsmässa på gång. Jag borde bli spåkärring.
Citera
2024-07-26, 20:23
Avslutad
Citat:
”Just det här” menas väl slagpåse. Finns fler än en tydligen som inte förstår att det är nolltolerans mot att misshandla en hund och tror att en funktionsnedsatt människa har rätten att göra det just för att den är funktionsnedsatt.

Bra!
Citera
2024-07-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Så samma socialtjänst som orsakat hela situationen ska alltså kliva in nu?? Och det ska på något sätt förbättra för A?? Verkar logiskt.

Socialen har inget i det ärendet att göra eller bidragit.

Döm inte nu utan bakgrundskoll.
Citera
2024-07-26, 20:26
Medlem
Citat:
Försök inte vinkla bort. Jag är ledsen men världen är hård och det är föräldrarnas ansvar. Men du tycker tydligen att man låter en stackars hund ta smällen istället? Spännande!
Och då tycker du att personliga assistenter istället ska få stryk?

Varför inte droga ner den som misshandlar?

Och gällande hunden, så klart den fått så mycket stryk så att någon känner att det är lika bra att gräva ner den.
Citera
2024-07-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Spännande fall det här.
Jag minns att Leif GW Persson engagerade sig i ett fall där kor försvunnit. Då trodde han väl på insiderbrott.

Själv tänker jag på amerikanska Susan Smith, ett av de mest klassiska fallen. Hon hävdade att hennes två små söner kidnappats när hon stannat för rött i en lite ödslig vägkorsning med trafikljus. I TV vädjade hon till kidnapparen om att ge tillbaks deras barn. Fast folk anade oråd och hon erkände några dagar senare att hon låtit sin bil, med barnen fastspända, rulla ner i en sjö.
...
Undrar om vi nånsin kommer få svar på vad som hänt med hunden.
...
Minst bra scenario?: det uppdagas att familjemedlemmar är inblandade

Som jag skrev ovan redan den 17 juli.

Nu verkar det hela ju ännu mer troligt. Dvs att PÖ kanske själv är inblandad, hittar på en historia han tror omgivningen ska köpa, framträder i media osv. Han är klipsk och vältalig. Han framstår som självsäker. Liksom, vad kan gå fel? Om han dessutom blir ett känt ansikte, som folk kanske fattar sympati för, så finns chanser till extra klirr i kassan.
Startade han inte rätt nyligen ett konsultföretag (Healthtrim) med fokus på personlig träning? Då kan det vara bra med lite uppmärksamhet och kanske "goodwill"?

Eller också är det på något annat sätt. Svårt för oss att veta. Tänk om han är oskyldig och inte inblandad alls?

Finns det någon här som läser som känner till PÖ sedan tidigare, och som kan berätta lite mer om honom (förstås i enlighet med Flashbacks regelverk)?
Citera
2024-07-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Socialen har inget i det ärendet att göra eller bidragit.

Döm inte nu utan bakgrundskoll.

Omsorgen organiseras oftast under socialtjänsten. Dock inte familj och individ eller försörjningsstöd, utan omsorg/LSS.
Citera
2024-07-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Som jag skrev ovan redan den 17 juli.

Nu verkar det hela ju ännu mer troligt. Dvs att PÖ kanske själv är inblandad, hittar på en historia han tror omgivningen ska köpa, framträder i media osv. Han är klipsk och vältalig. Han framstår som självsäker. Liksom, vad kan gå fel? Om han dessutom blir ett känt ansikte, som folk kanske fattar sympati för, så finns chanser till extra klirr i kassan.
Startade han inte rätt nyligen ett konsultföretag (Healthtrim) med fokus på personlig träning? Då kan det vara bra med lite uppmärksamhet och kanske "goodwill"?

Eller också är det på något annat sätt. Svårt för oss att veta. Tänk om han är oskyldig och inte inblandad alls?

Finns det någon här som läser som känner till PÖ sedan tidigare, och som kan berätta lite mer om honom (förstås i enlighet med Flashbacks regelverk)?

Ja, swish från alla Sveriges djurvänner för o få ihop (minst) 300.000 måste ha kliat som ett vinnande koncept
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in