Citat:
Ursprungligen postat av
beitos
Spännande fall det här.
Jag minns att Leif GW Persson engagerade sig i ett fall där kor försvunnit. Då trodde han väl på insiderbrott.
Själv tänker jag på amerikanska Susan Smith, ett av de mest klassiska fallen. Hon hävdade att hennes två små söner kidnappats när hon stannat för rött i en lite ödslig vägkorsning med trafikljus. I TV vädjade hon till kidnapparen om att ge tillbaks deras barn. Fast folk anade oråd och hon erkände några dagar senare att hon låtit sin bil, med barnen fastspända, rulla ner i en sjö.
...
Undrar om vi nånsin kommer få svar på vad som hänt med hunden.
...
Minst bra scenario?: det uppdagas att familjemedlemmar är inblandade
Som jag skrev ovan redan den 17 juli.
Nu verkar det hela ju ännu mer troligt. Dvs att PÖ kanske själv är inblandad, hittar på en historia han tror omgivningen ska köpa, framträder i media osv. Han är klipsk och vältalig. Han framstår som självsäker. Liksom, vad kan gå fel? Om han dessutom blir ett känt ansikte, som folk kanske fattar sympati för, så finns chanser till extra klirr i kassan.
Startade han inte rätt nyligen ett konsultföretag (Healthtrim) med fokus på personlig träning? Då kan det vara bra med lite uppmärksamhet och kanske "goodwill"?
Eller också är det på något annat sätt. Svårt för oss att veta. Tänk om han är oskyldig och inte inblandad alls?
Finns det någon här som läser som känner till PÖ sedan tidigare, och som kan berätta lite mer om honom (förstås i enlighet med Flashbacks regelverk)?