2024-07-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nej. Vet inte om lönen stämmer, den överraskade mig duktigt - mamman har "historik", litet huvud, överbett och underutvecklad underkäke = kognitiva svårigheter och minst ADHD.

Massa ob inom vården

Men vad har ekonomin med mordet att göra?
Citera
2024-07-26, 19:49
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Nej. Vet inte om lönen stämmer, den överraskade mig duktigt - mamman har "historik", litet huvud, överbett och underutvecklad underkäke = kognitiva svårigheter och minst ADHD.

Städjobb? Kräver inte så fasans mycket kognitiv förmåga.
Citera
2024-07-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Utveckla gärna vad du menar med "normala"? Är de traumatiserade eller ska de bli traumatiserade?

Har man tagit steget att mörda i den åldern kommer man antagligen inte utveckla empati efter detta direkt heller
Citera
2024-07-26, 19:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Massa ob inom vården

Men vad har ekonomin med mordet att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Städjobb? Kräver inte så fasans mycket kognitiv förmåga.
Jo, men 37 000:-, det är varken USK (+OB) eller städ.

Edit: tar tillbaka, jobbar hon som USK, kanske natt, och 100%, eller mer, kan 430 000:- stämma
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2024-07-26 kl. 19:55.
Citera
2024-07-26, 19:52
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Har man tagit steget att mörda i den åldern kommer man antagligen inte utveckla empati efter detta direkt heller
Inte bara mörda, tortera.
Citera
2024-07-26, 19:55
Medlem
För att försöka få fram något om de misstänkta mördarna: tror Mari-Antoinette citerade ett inlägg om den senast häktade (13-åringen?) som hade mycket våld och destruktivitet i bagaget, varit utsatt för övergrepp i hemmet osv. Var det hennes pappa som ansökt att flickan skulle släppas från SIS-hemmet?

(Har inte tid att leta, och borde inte hänga här. Som många här, har jag både barn och barnbarn, hittills har det gått bra för dem.
Men det har funnits tillfällen när jag varit naiv, totalt aningslös eller trött…och de kunde befinna sig på fel plats vid fel tillfälle. Sånt har hänt, de hade änglavakt. Har ansetts som en supermorsa, i hjärtat vet jag att det inte riktigt alltid har varit så.
Människor är ganska lika, förutom att själva dådet upprör, tror jag många känner rädsla över att sådant kan hända. Därav ivern att stigmatisera, och markera tydligt avstånd till offret och familjen?
Givetvis är föräldrar som bryr sig, och finns för sina barn, det bästa. En del ungar har otur.

Detta med föräldralicens: inte så dumt. Men hur löser man det med de som inte klarar uppkörningen och har en bulle i ugnen? En abort som går till bioavfall och läkemedelsindustrin, eller ska staten ta hand om barnet? Ett test som vid mönstring förr i världen, och de olämpliga steriliseras direkt?
Beklagar OT)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonjovi
Okej, så hon verkar ha suttit på SiS-hem, och hennes sparade instagram-stories är videos på henne där hon sjunger om droger och att hon är en "drug dealer" samtidigt som hon poserar hårt sminkad iförd minimala kläder. Detta är uppenbarligen ingen vanlig 14åring och inget barn som mår bra. Synd att hon inte fick bättre hjälp och att samhället gick in och flyttade henne från hemmiljön innan det var för sent.

Det är snarare att en samhällsplacering ofta startar eller accelererar sådant beteende du beskriver (droger och den medföljande kulturen). Särskilt placeringar på SiS-hem. Väldigt många, bådå tidigare anställda men också ungdomar, beskriver SiS som en typ av skola för kriminalitet och droger. Man placeras tillammans med personer med otroligt skild problematik från ens egen ibland, inte sällan mycket värre. Man lär sig av varandra.

Nu säger jag inte att hon inte borde ha placerats. Jag har ingen som helst insyn i hennes dåvarande omständigheter. Jag pratar bara generellt nu. Dock är SiS med all säkerhet inte en bra placeringsform.
Citera
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Jo, men 37 000:-, det är varken USK (+OB) eller städ.

För skatt?
Citera
2024-07-26, 20:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
För skatt?
Ja.

Nu rapporteras detta för OT, 0.03., men jag vill förstå hur någon med stabil inkomst tjugo gånger får lägenhet av dig och mig, får barn omhändertagna, får tillbaka ett (i två veckor), ska inteda ett rum trots att ungen ska flytta och släpper ungen till Landskrona där ungens liv tar slut.

Jag vill mena att samhället, socialtjänsten, måste begått enorma misstag under många år och på så sätt bidragit till flickans död.
Citera
2024-07-26, 20:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
De som
Gjorde detta kommer aldrig bli ”normala” efter detta
Man är nog bra störd/sjuk om man kan mörda i den här åldern.
Har väldigt svårt att tro att de ska kunna fungera normalt som vuxna.
Deras framtid är nog fängelse/rättspsyk.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-07-26 kl. 20:10.
Citera
2024-07-26, 20:03
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
QUOTE=SvenBergman|88990585]Så du menar att en förälder som får sitt barn mördat ska ha dåligt samvete? Är det inte mer normalt att önska denna förälder en tid att sörja?

Du är fan både empatistörd och dum i huvudet på samma gång.

Nej,Svenne.
Personen menar troligast att föräldern känner känslomässig skuld, och frågar sig själv..varför hände detta
vad kunde jag ha gjort för att förhindra..alla normala föräldrar känner o tänker så om ens barn dör..i detta fallet mördas.. jo föräldrar känner just en gnagande skuld
Det är så förälder som älskar sina barn faktiskt tänker o känner.
Du måste ha missuppfattat inlägget.-[/quote]

Nu får du ta och lugna dig! Denna sk mamma finns i en intervju på youtube och hon verkar helt känslokall och njuter av uppmärksamheten. Kändes sjukt att se. Å seriöst pyjamasparty öhh 2024 och 14/15 år. Skulle inte tro det med ett gäng SISare
Citera
2024-07-26, 20:06
Medlem
colis avatar
Citat:
Så varför då fokusera på bos mamma?

Vet inte om det specifikt fokuseras på modern A här?
Hon har själv gått i media och låtit sig intervjuvas.

Hade mamman varit en fungerande förälder hade Emilia antagligen inte haft denna otrygga uppväxt och inte kommit i kontakt med andra struliga barn på SiS hem.
Moderns bristande omhändertagande och sunda föräldrarroll bidrog sannolikt till att E hamnade i fel sällskap och blev en lätt måltavla för MGM den där kvällen.

Hade mamman den sista kvällen bara brytt sig mer och kontrollerat ”vännerna” och det kanske obefintliga pyjamaspartyt, hade E kanske inte åkt dit ensam och inte mördats.

Det är naturligtvis enbart GM som helt och fullt är ansvariga för att de mördade henne. Men med ett fungerande bättre förädrarskap den aktuella kvällen, hade E sannolikt aldrig hamnat där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in