2024-07-21, 14:27
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audiemurphy12
Jag skulle mer säga att hon har blommat ut i sin feminism. Och hon gör det offentligt.

Din syn på feminister verkar vara att de är sexbesatta och saknar principer? Så när Skugge säger att hon vill ha dick picks och säljer sitt anus på OnlyFans avslöjar hon feminismen.
Citera
2024-07-22, 19:09
Medlem
sillynamnams avatar
Gjort ett litet gräv. Har inte varit nåt fan till Skugge på länge men till skillnad från en del sopprötter till kvinnliga skribenter tycker jag hennes självförnedring är tragisk. Hej nu säljer jag vidriga bilder så jag behöver ingen. Tror inte det bara handlar om femtioårskris och faktiskt så tror jag inte att det är hennes villkor. Tänkte först att hon ville efterlikna Aase Bergs Haggan. Där handlar allt om att skryta med hur mycket Haggan knullar. Hon är minsann ingen ”klimakteriekeramiker”. Att vara ball och hård efter femti och dissa andra medelålders kvinnor. ”Fuck allt! Fuck universum”.
Ingen av dem är några feminister och det behöver de inte vara såklart men att skryta med hårt sex och att de inte behöver några andra skulle inte vara kul om det var män som skrev heller.
Skugges personlighetsförändring (som jag tycker det är, inte bara nya åsikter) började väl med att hon skrev om sina toalettorgasmer, och sa att att hon till skillnad från metoo-kvinnor vill ha dick picks i mobilen, och så 2023 då hon gjorde ett angrepp på en annan kvinnlig författare och kom med lite extra info:

Citat:
hur jag som en blinkning till Kathy Acker nyligen läste in en P2-text med min ”Wevibe” inne i fittan

Exhibitionism som fick applåder från en del. Hon förnyar sitt varumärke med Wevibe i fittan. Fan va kreddigt! Nu har hon gett ut 50:Lämna mig inte och den har mest fått välvilliga recensioner även om alla tycker det är ganska eller mycket dålig litteratur (check, den är inte bra) och att sexet är tråkigt och mekaniskt (check, alla som inte säger ”sluta genast Skugge” hatar kvinnor).
”Lämna mig inte” är en del av titeln som känns påklistrad i förhållande till resten (fast mycket är copypasting som känns halvintegrerat i texten öht) och den är tagen från den här författarens bok, Lämna mig inte:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stig_S%C3%A6terbakken

Självdestruktiv, alkis, tog livet av sig, gillade förintelseförnekare, en sån där fuck-everything-figur som en del tycker är hetaste grejen.

OK tänkte jag: är det Vertigo som inspirerat Skugge till den här exhibitionismen?
Svaret låg bara några googlingar bort:

https://www.folkteatern.se/events/samtal-dekadensen-och-dekadenterna

Hat mot hela universum, sexuella övergrepp och äckel. Edenborgs egna böcker är otäcka, det är ju meningen att de ska vara otäcka. Lite Kathy Acker över dem också. Skräckel. Erotik är det inte, mer hat mot sexualiteten. Kanske trollar Skugge kvinnliga medieskribenter när de vill att hon fortsätter men skriver porrigare. "Bästa Linda Skugge" (typiskt drygt DN-tonfall), varför skriver du så osexigt?
Därför att det inte är sexpositivism, sucker!
Citera
2024-07-23, 18:14
Medlem
Citat:
kanske kan man åtminstone undvika att bete sig som en snipig gammal feminist?
https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-kvinnohatet-ar-tillbaka-och-nu-drabbar-det-linda-skugge-och-hennes-nakenbilder/

Lisa Magnusson på DN:s ledarsida. Skugge behöver inte beskriva sig som deplattformerad, skriva "jag behöver ingen" på Instagram, osv. Många mediefeminister, som Lisa Magnusson, backar upp henne. Cissi Wallin, Anna Gullberg i Expressen, mfl.
Citera
2024-07-23, 19:04
Medlem
JamesFs avatar
Skugge borde uppsöka psykakuten
Citera
2024-07-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Skugge borde uppsöka psykakuten

Tror jag för min del inte alls.
I Amelias podd öppnar hon nu sitt hjärta och gör en kärleksförklaring till sina barns far.
Citat:
– Han var och är väldigt snygg. Och han var typ min första kille. Han är the love of my life, och jag har inte varit kär i någon annan.
Hon är en mediekändis som har hittat ett sätt att få uppmärksamhet och förnya sitt varumärke, kanske lyckats trolla en del porrkonsumenter som gärna vill ha exhibitionism men inte från femtioåriga kvinnor, kanske lyckats trolla en del mediefeminister som deklarerat att de inte vill vara sippa feminister (och samtidigt då bortsett ifrån mindre kända tjejer som råkar illa ut, kanske stjärnan Skugge antas införa något slags Kill Bill-feminism), och landar slutligen i den romantiska livslånga kärleken, och visar att hon inte är någon lättsinnig slampa för hjärtat har förblivit troget den enda kärleken.
Vilket spektakel
Citera
2024-07-26, 19:11
Avslutad
Är uppmärksamhetsludret Linda Skugge viktig på något sätt?
Citera
2024-07-26, 21:08
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuecoBrasileiro
Är uppmärksamhetsludret Linda Skugge viktig på något sätt?
Nej, hon är bara motbjudande och har alltid varit ända sedan Ultra-tiden. Hennes usp var väl att hon ”var först” med något, oklart vad plus att hon gnällde på Ranelid i en kolumn för 25 år sedan men vågade inte möta honom i verkligheten när det hettade till. Hon är, och har alltid varit, helt objektivt, ful och ointressant.
Citera
2024-07-26, 21:47
Medlem
Y-FRONT.GROOVYBABYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Din syn på feminister verkar vara att de är sexbesatta och saknar principer? Så när Skugge säger att hon vill ha dick picks och säljer sitt anus på OnlyFans avslöjar hon feminismen.

Säljer hon verkligen sitt anus? Eller läser hon högt ur Sylvia Plath? Jag har inte sett en enda läckt bild. Om det är så smaskigt borde det ha liksom letat sig ut.
Citera
2024-07-26, 21:55
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y-FRONT.GROOVYBABY
Säljer hon verkligen sitt anus? Eller läser hon högt ur Sylvia Plath? Jag har inte sett en enda läckt bild. Om det är så smaskigt borde det ha liksom letat sig ut.

Det fanns en stor buffé på Darkside för ungefär ett år sedan.

Hundratals grova bilder, och med uppdateringar dagligen. En kategori var döpt till "Dagens arsle".

Uppmärksamheten i bland annat den här tråden ledde till att Skugge raskt städade bort nästan alltihop.

Det var inget i min smak.

Men men, en kropp är en kropp ... Alla har en.

Mer bekymmersamt är väl hur det egentligen står till med Skugge.

Kastet från barnboksförfattare och panelhöna till extrem kändisporr gick med en förbluffande hastighet.

Känner inte till något liknande fall, inte ens i USA. De kändis-läckorna var ju mestadels ofrivilliga.

Och tämligen milda i sammanhanget.
Citera
2024-07-26, 22:01
Medlem
floraflaps avatar
Ringde henne efter en rock konsert va typ hemma onykter och hade tråkigt. Innan hon hade så att säga flippat ur. Hon blev skitgla, när jag sa nåt positivt till na, minns inte vad. Så trevligt sa hon osv
Citera
2024-07-26, 22:11
Medlem
Y-FRONT.GROOVYBABYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det fanns en stor buffé på Darkside för ungefär ett år sedan.

Hundratals grova bilder, och med uppdateringar dagligen. En kategori var döpt till "Dagens arsle".

Uppmärksamheten i bland annat den här tråden ledde till att Skugge raskt städade bort nästan alltihop.

Det var inget i min smak.

Men men, en kropp är en kropp ... Alla har en.

Mer bekymmersamt är väl hur det egentligen står till med Skugge.

Kastet från barnboksförfattare och panelhöna till extrem kändisporr gick med en förbluffande hastighet.

Känner inte till något liknande fall, inte ens i USA. De kändis-läckorna var ju mestadels ofrivilliga.

Och tämligen milda i sammanhanget.

Där ser man. Och detta finns inte sparat till eftervärlden någonstans. Ja det är inte jag som undrar utan en kompis.
Citera
2024-07-26, 22:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y-FRONT.GROOVYBABY
Där ser man. Och detta finns inte sparat till eftervärlden någonstans. Ja det är inte jag som undrar utan en kompis.

En kompis ... Sure!

Tror det var någon här i tråden som länkade till ett späckat "kollage" förra året.

Men vad som hände med det är inget som jag har någon koll på. Räckte med att titta en gång.

Skulle inte Skugge själv ge ut en foliant eller coffee-table bok med sina bilder? Eller var det något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in