2024-07-26, 18:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ja på alla utom Mel@k.

OK. Då kanske det är ett minderårigt syskon som misstänks för "grovt skyddande av brottsling".
Citera
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du har nog rätt i, att varken kön eller ålder har framgått på den person, som misstänks för grovt skyddande av brottsling. Det skulle kunna vara en förälder eller möjligen ett äldre syskon - antingen till den häktade 15-åringen eller 13-åringen.
Ja, åklagaren verkar extremt tystlåten i fallet med "sekretess D". Varken ålder eller kön har han nämnt. Men nu verkar det handla om en närstående till en av de båda misstänkta flickorna.

Minns jag rätt på rak arm fiskades den yngre upp kort efter att BO identifierades, medan det tog ett par dagar innan den nu häktade 15-åringen hittades, så på ren spekulation satsar jag på en anhörig till den nu häktade.
Citera
Medlem
Jag sökte också på mammans namns till BO på Facebook. Både hennes fulla namn och Med endast förnamn och *aldaras (*k).
Och scrolla ner där inläggen kommer , ej in på profil.
Hon söker ngt jobb och där ser man hon haft många. Och utbildningar och diverse…
Där är något inlägg om ngt tjafs med pappan som verka skita i dem.
Även något tjafs med mormor som är full vid någon planerad träff.
Får inte känslan att BOs mamma hade alkohol och drogmissbruk. Snarare dålig uppväxt och dåliga relationer.
Citera
2024-07-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anits85
Jag sökte också på mammans namns till BO på Facebook. Både hennes fulla namn och Med endast förnamn och *aldaras (*k).
Och scrolla ner där inläggen kommer , ej in på profil.
Hon söker ngt jobb och där ser man hon haft många. Och utbildningar och diverse…
Där är något inlägg om ngt tjafs med pappan som verka skita i dem.
Även något tjafs med mormor som är full vid någon planerad träff.
Får inte känslan att BOs mamma hade alkohol och drogmissbruk. Snarare dålig uppväxt och dåliga relationer.

Anna är ingen missbrukare. Dålig uppväxt that's it.
Citera
2024-07-26, 18:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Är det sekretess i dagboksbladet?

Ja, och även åklagarens framställan om försvarsadvokat ser likadan ut som för de andra minderåriga....användaren Kungen har postat alla tingsrättsdokument.
Citera
2024-07-26, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Att ni skyller på mamman säger mycket om vad ni själv är för människor.

Mördaren är psyksjuk om svartsjuka kan leda henne till vad hon gjort. Det är mördarna ni ska "granska utreda" inte Emilia och hennes mamma.
Att Emilia och Anna haft en trasig uppväxt betyder det inte att man ska bli mördad för det. För det är just det ni får det att låta till.

Ni brukar vara så jävla duktiga med era F. B. I SKILLS HÄR... Men ni verkar vara helt tappade hela bunten och fastnat på familjens uppväxt.

Jag håller med dig. Denna tråden har väldigt lite innehåll som inte är off topic.

Just nu är tråden som en skenande häst, eller ett tåg i nedförsbacke utan broms. Det brukar lugna ner sig efter ett tag och moderatorerna hinner radera.

Jag beklagar verkligen sorgen. ❤ Inte bara förlusten av din kusin utan också denna mediahysteri. Fokus kommer att flyttas från dina anhöriga till de som ligger bakom brottet.

Känner du till namnen på de två andra MGM?
Citera
2024-07-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7
Är ganska säker på att det spåret har avfärdats, ganska långt bak i tråden.

Att det inte är hon som är brottsoffer som det först misstänktes ja. Men gärningsman? Verkar ju ändå otroligt att fler tjejer på 14 år avvikit från HVB- hem samma dag som mordet skedde och att tre tjejer setts i en bil när de sände live efter de stuckit … Ett av ställena där mamman hört att hon kunde vara var Helsingborg, inte så långt från Landskrona. Mamman har ju varit tyst på fb ett tag, bara uppdaterat att de haft kontakt men att hon då ej visste var hon fanns då dottern inte ville berätta det. Det var innan hon greps. Sedan tyst. Men vad vet ja, men verkar rätt troligt ändå 🤷🏻‍♀️
Senast redigerad av Lalinna 2024-07-26 kl. 18:24.
Citera
2024-07-26, 18:16
Medlem
Citat:

Det vsr det jag mena. Bara läst att nån har dömt henne för just det. Någon skrev soc fall, missbrukare osv
Citera
2024-07-26, 18:18
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splaschdasch
BO bodde i samma familjehem i klippans kommun i många (+5 år) år, sen valde soc att flytta på henne.

Varför?
Citera
2024-07-26, 18:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Vet du varför Emilia familjehemsplacerades, när hon var fem år? Vad var anledningen till det, om mamman (Anna) inte var missbrukare, inte slog barnet gul och blå (osannolikt) och inte är spektakulärt lågbegåvad?
Citera
2024-07-26, 18:22
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Mel@k togs in först enligt dagboksbladet.
DN igår morse
Polisen har arbetat intensivt med att få fram information om vad som har hänt. Man har hållit förhör med flickan som togs in för förhör först, och det var då man också fick fram namnet på den här andra 15-åriga flickan, säger kammaråklagare Tomas Olvmyr som leder utredningen.
Citera
2024-07-26, 18:22
Medlem
Citat:
Vet du varför Emilia familjehemsplacerades, när hon var fem år? Vad var anledningen till det, om mamman (Anna) inte var missbrukare, inte slog barnet gul och blå (osannolikt) och inte är spektakulärt lågbegåvad?
Det undrar jag också.
Man kan inte bara säga ”dålig uppväxt”. Måste ju finnas specifika anledningar till att hon inte klarar av att ta hand om sitt barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in