2024-07-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Japp, eller djurhälsopersonal som förmodligen blir hotade varje dag…

Tror inte på det heller. Vrf skulle du hota din veterinär eller klövverkare/hovslagare? Du är i beroendeställning till dem. Så lätt är det inte att få tag på någon i de yrkeskategorierna. Och även de ska anmäla hot o våld till AMV.
Citera
2024-07-26, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katta99
Då är bl a mamman ansvarig? Som jag förstått det är hon en av assistenterna.

Ja.. såg du inte det som flexikoppel delade med sig…
Citera
2024-07-26, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Tror inte på det heller. Vrf skulle du hota din veterinär eller klövverkare/hovslagare? Du är i beroendeställning till dem. Så lätt är det inte att få tag på någon i de yrkeskategorier na. Och även de ska anmäla hot o våld till AMV.

Jag jobbade på veterinärklinik… jäklar… vad jag fick höra och uppleva på den arbetsplatsen.

Oftast är djurägarna rädda, ledsna och chockade så vad som helst kan komma ur deras munnar. Ibland får man bara inse att inte ta det personligt om det inte förekommer dödshot typ.

Såå, det sker med jämna mellanrum.
Citera
2024-07-26, 18:12
Medlem
Fler och fler på Facebookgruppen ifrågasätter och blir mer misstänksamma till det hela.
Citera
2024-07-26, 18:12
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Även de hoten ska isf anmälas till AMV. Tvivlar på att det är sant eftersom djurägare oftast inte får veta var djuren uppstallas förrän de får en fet faktura.

Du gissar mycket i tråden.
Citera
2024-07-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden

Ingen gissning, jag har själv all statistik från Arbetsmiljöverket gällande Länsstyrelsen hot m.m de är väldigt lite ärenden de anmält in likadant incidentrapporter Länsstyrelsen skriver själva
Citera
2024-07-26, 18:17
Medlem
Citat:
Man kan ju skicka PM till dem och be dem läsa Flashback... 🤣🤣🤣

Det har skapats en ny Facebook grupp som heter Essie-ska hem. Den har bildats i protest mot Facebook gruppen Essie ska hem.
Citera
2024-07-26, 18:18
Medlem
Från TikTok.

https://postimg.cc/6Tyhgp5T
Citera
2024-07-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden

Ganska lätt att ta reda på, samtliga nmälningar ska finns i AMV diarium.
Citera
2024-07-26, 18:23
Medlem
En vettigt kommentar:

”Du säger först att Amanda äaldrig slagit/sparkat eller skadat Essie”, för att senare skriva att ”Essie har vid ett tillfälle blivit sparkad av Amanda i aggression”.

Detta får mig tyvärr att tvivla på hela situationen. Har det hänt en gång tvivlar jag på att det är den enda gången.

Att sedan skylla ALLT på assistenter känns orimligt och oansvarigt. Oddsen att alla assistenter gjort fel känns orimligt. Nej något är lurt här.”
Citera
2024-07-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pikovaja
Från TikTok.

https://postimg.cc/6Tyhgp5T
Intressant. Har läst. Om du har tillgång till originalinlägget får du gärna kopiera delar av det och klistra in här.

Länken går till en skärmdump så jag kan inte göra det själv.
Citera
2024-07-26, 18:27
Medlem
MrBubss avatar
Efter 353 kommentarer i dagens inlägg stängde P ner så ingen kan kommentera längre....

Helt otroligt att folk accepterar detta beteende när han bestämmer vad/vem/när någon får yttra sig.
Jag läste några kritiska inlägg och en del raderades omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in