2024-07-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Tyvärr är väl risken stor att någon av familjemedlemmarna har haft ihjäl hunden.

Ja det är cyniskt, men jag skriver av egen erfarenhet.

Då har vi olika erfarenhet helt enkelt.
Citera
2024-07-26, 17:11
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Länsstyrelsen gör alltid finter på fredagar eller inför storhelger. De ger dig 5 dagar att svara vilket bryter mot FR och sedan går de på långledigt och du får inte svar på dina frågor...

Även polis och åklagare kan vänta med att fatta beslut tills kontoren stänger om två minuter på fredagar. Jag tror inte att de resonerar som så att nu ska vi jävlas utan att det finns hotbilder mot anställda i dessa ärenden. Antingen konkreta (olaga hot) eller demonstranter på g, som kräver förstärkta vaktresurser, polis och försenad helggång.
Citera
2024-07-26, 17:11
Avslutad
Citat:
Gör de fortfarande det?

Ja tyvärr. Av de som hittills svarat står nästan samtliga bakom familjen och tycker synd om dem som måste lämna ut sig så privat, att de blivit påhoppade utsatta, att anmälningarna skett utifrån hämnd osv osv. Varför kan ingen stå upp för en stackars hund?! Fattar inte.
Citera
2024-07-26, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Sitter någon här med diarenumrerna… skulle behöva få de så jag kan begära ut handlingarna…

det finns flera avslutade allmäna handlingar i deras diarium gällande anmälan för hund… så snälla den som vet vilka som är de rätta.. får gärna hosta upp diarienumrena..
Citera
Medlem
Har någon informerat SBK om den senaste artikeln? A borde ju inte bli gk i nästa prov om Essie nu lever o hittas.
Familjen borde inte heller bli gk med ny hund.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Då borde föräldrarna inte heller kunna bestämma var brukaren ska bo..när denne blivit myndig?!

Det kunde ju inte föräldrarna heller göra, då kommunen valde att sparka ut henne från det stödboende hon borde ha haft rätt till.
Citera
2024-07-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Även polis och åklagare kan vänta med att fatta beslut tills kontoren stänger om två minuter på fredagar. Jag tror inte att de resonerar som så att nu ska vi jävlas utan att det finns hotbilder mot anställda i dessa ärenden. Antingen konkreta (olaga hot) eller demonstranter på g, som kräver förstärkta vaktresurser, polis och försenad helggång.

Mot vilka finns det hotbilder?
Citera
2024-07-26, 17:13
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Gör de fortfarande det?

Det fortsätter strösslas hjärtan under PÖs löjliga försök till försvar...

Citat:
Mot vilka finns det hotbilder?

Generellt i uppmärksammade och känsliga ärenden, menar jag. Saknar insyn i detta.
Citera
2024-07-26, 17:15
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Gör de fortfarande det?

Ja. Kognitiv dissonans kallas det väl?
Citera
2024-07-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Långt svar finns från pappan på Facebook nu. I praktiken så säger ju svaret att det är sant att hunden får utstå en hel del…

Vad skriver han då?
Citera
2024-07-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ja tyvärr. Av de som hittills svarat står nästan samtliga bakom familjen och tycker synd om dem som måste lämna ut sig så privat, att de blivit påhoppade utsatta, att anmälningarna skett utifrån hämnd osv osv. Varför kan ingen stå upp för en stackars hund?! Fattar inte.

De har för många hjärtan att ge det "lilla" barnet på 23 år. Egentligen tycker jag synd om resten av familjen som blir utsatta för detta. PÖ gör även skit för A, vem vill nu bli assistent för henne?

De har glömt Essie...
Citera
2024-07-26, 17:19
Avslutad
Patrik i Facebookgruppen "ALLA PERSONER I ENKÖPING!"

https://i.postimg.cc/mrGzTgPF/Collage-20240726-171725.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem