2024-07-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Om alla dessa grova påståenden om att flickan slår hunden dagligen och att familjen hejar på det, så finns det ingen länsstyrelse i landet som inte skulle ha agerat. Nu däremot bakbinda dem mycket mer. För nu kommer det aldrig kunna bli något annat än att ord står mot ord. Och då blir det loose loose för hunden…

Så om de är personer med någon insyn och som skulle ha kunnat göra nytta för en riktig utredning så har de verkligen klantat sig nu och har förstört alla möjligheter…Fruktansvärt klåparaktigt i så fall men föga förvånande…

Nej men snälla, du kan ju bara läsa kopian på anmälan till LS. Det är vittnesmål om missförhållanden och att den maskade personen (antar att det är pappan) som borde vara ansvarig också har en konstig djursyn. Inget av det är dock så allvarligt att det skulle berättiga ett besök på studs, det var inget som framkom som visar på nån direkt livsfara för hunden? Vet du hur mkt som ska till för akuta besök?

Jag tror absolut att pappan inte förstått hundar, och att flickan varit våldsam mot hunden. Att pappan sett hunden på ett mer mekaniskt sätt framgår ju av en del uttalanden han gjort i media också.
Citera
2024-07-26, 15:45
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Torde det inte vara extremt udda om en person inte får bo i ett LSS-boende?

Kan det ha med föräldrarna att göra?

Tjat om hund som de sedan inte kan ta hand om med mera?

Du måste verkligen förstå att allt inte är rätt i ärendet.

Jag är övertygad om att vi alla har förstått vid det här laget. Vi vet säkert inte detaljerna, men i det stora hela.
Citera
2024-07-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Ja inte är det att ge ett nytt djur till A. Katten har ju omplacerats trots "farfars" vackra ord att det inte stämmer.

Tycker du är lite väl ivrig att försvara pappans historia. Känner du familjen?

Är inte den här typen av kommentarer rätt onödiga? Eller vill du få frågan om du är kompis med brottslingarna som kidnappat hunden? Eftersom du är så ivrig att anklaga hundens familj och försvara kidnapparna?

Om man har en hjärna att tänka med så kan man se saker ifrån olika håll utan att man vare sig försvarar eller är lierad med det ena eller det andra.
Citera
2024-07-26, 15:46
Medlem
Banned.s avatar
Otroligt att alla ni 4-5 personer härinne som kallar alla andra foliehattar med skrattretande teorier hävdar att ni inte heller har någon insyn.

Så varför är ni då så säkra på.att dessa skrattretande teorier inte stämmer?

Människor gör dom mest märkliga val i pressade situationer. Det har man ju fått läsa om i fall efter fall.
Citera
2024-07-26, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Är djurrättsaktivisterna som höll på för några år sedan fortfarande aktiva?
Djurrättsalliansen och Tomma burar?
Kan ju varit nån av dom som är inblandade med.

Djurrättsalliansen kidnappar inte djur. Tomma burar har fritagit djur i djurindustrin men inte privatpersoners djur. Tänker du kanske på ALF?
Citera
2024-07-26, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Djurrättsalliansen kidnappar inte djur. Tomma burar har fritagit djur i djurindustrin men inte privatpersoners djur. Tänker du kanske på ALF?

Och, Tomma burar berättar även för polisen vad de gjort.
Citera
2024-07-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Otroligt att alla ni 4-5 personer härinne som kallar alla andra foliehattar med skrattretande teorier hävdar att ni inte heller har någon insyn.

Så varför är ni då så säkra på.att dessa skrattretande teorier inte stämmer?

Människor gör dom mest märkliga val i pressade situationer. Det har man ju fått läsa om i fall efter fall.

Det är nog bara jag som kallat andra för foliehattar pga deras teorier är jag rädd, så den tar jag på mig.
Citera
2024-07-26, 15:54
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Man kan ju fundera över om de inte vill att dottern ska utredas, pga andra oegentligheter som vi inte känner till? Nån annan förklaring har inte jag.

Ja men precis. Tror dock att A skulle få ganska mycket stryk om hon kom till ett HVB hem med den attityden hon har. Vi får inte glömma att A kan vara väldigt rolig också men hon vet inte var gränserna går. Men är den en dålig dag så passar det sig inte att gå runt och skrika på ett HVB hem att hon ska döda alla kanske.
Bara en teori, vet att man inte få spekulera när man känner A. För då blir man klassad som troll.
Senast redigerad av Brydiginteeller 2024-07-26 kl. 16:00.
Citera
2024-07-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia

Jag vet inte koll på vad dom heter allihop. Vad betyder ALF?
Var bara en tanke.
Men dom riktar väl in sig på djurindustrin som du säger.
Citera
2024-07-26, 15:55
Medlem
Citat:
Nej, det behöver det inte vara. Men oavsett så om någon stulit hunden för att man tror att man ska rädda den. Så gör man hunden en stor björntjänst. För är det någon i närheten av familjen som gjort detta så kommer de att avslöjas förr eller senare. Och då blir det som sagt betydligt svårare att vinna gehör för en massa historier om misshandel som inte kunnat bevisas eller utredas överhuvudtaget…

Dvs att inte lita på rättssamhället får ofta oönskade konsekvenser…
Även människors ögonvittnen om de är fler och samstämmiga kan räcka långt. Ett ord mot mångas ord, ja du förstår ju själv hur det slutar.
Citera
2024-07-26, 15:57
Medlem
Citat:
Är inte den här typen av kommentarer rätt onödiga? Eller vill du få frågan om du är kompis med brottslingarna som kidnappat hunden? Eftersom du är så ivrig att anklaga hundens familj och försvara kidnapparna?

Om man har en hjärna att tänka med så kan man se saker ifrån olika håll utan att man vare sig försvarar eller är lierad med det ena eller det andra.

Frågan är ställd eftersom allt verkar vara kommunens och assistenternas fel. Har man barn finns det något som heter föräldraransvar också. Vi har tidigare läst hur PÖ behandlat anställda på LSS-boendet. Har han inte medverkat till att situationen blivit som den blivit menar du?

Fast nu tror ju jag inte på att någon tagit hunden...
Citera
2024-07-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pikovaja
Nej men snälla, du kan ju bara läsa kopian på anmälan till LS. Det är vittnesmål om missförhållanden och att den maskade personen (antar att det är pappan) som borde vara ansvarig också har en konstig djursyn. Inget av det är dock så allvarligt att det skulle berättiga ett besök på studs, det var inget som framkom som visar på nån direkt livsfara för hunden? Vet du hur mkt som ska till för akuta besök?

Jag tror absolut att pappan inte förstått hundar, och att flickan varit våldsam mot hunden. Att pappan sett hunden på ett mer mekaniskt sätt framgår ju av en del uttalanden han gjort i media också.

”Jag tror jag tror jag tror”. Det är något du kan ägna dig åt i andra sammanhang. I verkligheten vet du ingenting (om du inte är anmälaren förstås…😎 å kanske inte ens då om du bara är sur på en fd arbetsgivare som du vill få tvåla till) om hur omständigheterna sett ut, precis som alla vi andra som inte har någon insyn. Men nu kommer ingen få någon insyn.

1. En anmälan består aldrig av ”vittnesmål”. En anmälan lämnas inte under ed eller sanningsansvar som det heter i svenska rättssammanhang. I en anmälan kan man påstå precis vad som helst, man blir aldrig skyldig att kunna bevisa sig eller sitta i en domstol och under sanningsansvar riskera påföljd om det visar sig att man ljuger. En anmälan är ingenting annat än att jag berättar en historia som är sann eller inte till en myndighet som på grund av att jag berättar något alls blir skyldiga att ta ställning till anmälan och om de kommer fram till att det kan finnas fog för anmälan väljer att öppna en utredning. Sen är det deras ansvar och inte anmälarens att utreda på det sätt som myndigheten finner nödvändigt. Och har man beskrivit sådana saker som citerats här i tråden är sannolikheten mycket stor att myndigheten väljer att agera.

2. Att man inte tycker att en myndighet agerar tillräckligt snabbt legitimerar absolut inte att ta lagen i egna händer. Och att brott då helt plötsligt blir något tillåtet.

3. Om anmälaren ansåg att hunden svävade i livsfara så kunde anmälaren ha angett det i sin anmälan. Om hen ville att Länsstyrelsen skulle agera skyndsamt. Anmälaren kunde då också ha vänt sig till polisen.

4. Svar på din fråga; Ja, för ett akutbesök krävs att situationen är akut. Vilket är rimligt. Om situationen inte är akut, så får man vänta in att myndigheten gör sin utredning. Det legitimerar inte att man själv agerar brottsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in