2024-07-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Emilia sålde inte sig själv enligt uppgift, däremot gjorde/gör mördaren det. Därför kallade Emilia henne för hora.
https://ibb.co/MpfGcz7

Att kalla någon hora behöver inte ha med någon säljer sex att göra…
Citera
2024-07-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nu har vi namn personnummer och adress till en MGM som är över 15.
Beställer du vad som ligger bakom MGMs SIS placering och LVU beslut?

Jag har beställt återstår att se vad
jag får. Lägger ut det jag får efter jobb.
Citera
2024-07-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Jag citerar mig själv här - tycker denna aspekt bör medtagas när man bedömer Emilias mamma…
Mamman var inte helt under isen som alla skriver här, hon jobbade och tjänade pengar, och, hade 0 kronor i offentliga skulder (väldigt väldigt ovanligt)…

Så, vi kanske skall rycka upp oss och få en lite mer human beskrivning av alla inblandade i detta fasansfulla dåd.
Mamman verkar också ha haft kontakt med sin dotter, umgängesrätt under alla år.
Bodde Emilia hos sin mamma tills hon var fem år, så har de så klart en relation.
Tänker att mamman ville stötta dottern, närdottern nu för ovanlighetens skull,
blev bjuden till detta ödesdigra "pyjamas-party". Av som hon trodde nya vänner..
Det är grymt när en grupp unga vildsinta
enas att ta död på en annan ung, och kallblodigt planerar dådet
med silvertejp o mordvapen. Usch
Citera
2024-07-26, 13:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nej, anledningen är att vänsterhäxorna som röstat för denna mångkultur inte vill inse att det dom röstat för numer och sista 20-30 åren är en direkt fara för gemene man. Och i detta fall kostade det en 14-årig svensk/romsk flicka livet för att hon hade kallat en muslimsk hora för just det hon var, d v s en hora. Har själv stött på lättkränkta babbar vid flertal tillfällen där små tillrättavisningar kan bli direkt livsfarliga (min fetstil). Babbarna drar rasistkortet i tid och otid, och framförallt vänstern böjer sig omgående och låter sig och övrig befolkning förnedras/förtryckas

Jag har också undrat, om det fetstilade skulle kunna vara motivet?
Citera
2024-07-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nu har vi namn personnummer och adress till en MGM som är över 15.
Beställer du vad som ligger bakom MGMs SIS placering och LVU beslut?
Personnummer och adress finns i tråden.
Citera
2024-07-26, 14:01
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Att kalla någon hora behöver inte ha med någon säljer sex att göra…

Det verkar tyvärr vara ett ganska vanligt förekommande ord bland en del tjejer nuförtiden. Jag är inte säker på att MGM skulle anse det tillräckligt kränkande för att mörda.
Citera
2024-07-26, 14:02
Medlem
Saxat: HD Betal artikel

Enligt handlingar som HD tagit del av har den misstänkta 15-åringen haft ett brokigt liv och vuxit upp i en tillvaro utan stabilitet.

Hon har flyttat ofta och inte gått kontinuerligt i skolan. Flickan har utsatts för olika typer av övergrepp och bristande omsorg.

Flera gånger har 15-åringen flytt från sina jourhem och hamnat i riskfyllda miljöer. Ibland har hon varit borta i flera dagar. Enligt uppgifter i handlingarna har hon samlat på sig knivar. Den senaste tiden har hon även vårdats på SiS-hem.

https://www.hd.se/2024-07-26/15-arig-flicka-begars-haktad-i-landskronamordet/
Citera
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Någon som vet vilken relation Mel*k Moh*mmed hade till personerna på adressen som hon är skriven på? Ser ut att vara grekiska efternamn?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kan du utveckla lite?

Ibland är det helt bara flick eller pojkhem, ibland har de olika avdelningar för respektive.

Exakt.

Jaa, tjafs på SiS tog även en annan användare upp, och insinuerade att även personal där borde förhöras....

Inte alls orättsvis att beskylla soc för detta och det gäller både för BO och gärningskvinnornas uppväxt inom "systemet".

Soc jobbar inte "gemensamt" med bioföräldrar, soc inför umgängesförbud m.m. för föräldrar, så att de inte kan komma i kontakt med sina barn!

2 olika användare har ju menat att något bråk mellan BO och MGMs INNE PÅ SiS-Hemmet ligger till grund för mordet, vems fel är det då att inte den konflikten löstes av personal????

Håller med om att samhället inte kan friskrivas helt från skuld. SIS-hem är bedrövliga platser, har själv jobbet på ett under några månader (för många år sedan) och det finns mycket att berätta. Personalen får/vågar inte göra något och resultatet är att det blir en skola i kriminalitet/destruktivitet.

Man samlar destruktiva ungdomar på en isolerad plats och dessa tillåts uppfostra varandra. Resultatet ser vi i Landskrona, men vi hör även om det i relation till en massa andra brott numera. Och det kommer inte att bli bättre, snarare sämre.

Men det är naturligtvis inte bara SIS-hemmen, hela samhället är på dekis, man har helt tappat kontrollen och har absolut inget recept på hur det ska vändas.
Citera
2024-07-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Blir svårt det. Även hög intelligente kan vara stjärn psykopater. Frågan är känslig, vem har rätt och frånta andra rätten till reproduktion? Jag har inte svarat. När föräldrarna inte kan, och systemet inte vill.
Detta ämne är värt en egen tråd. Eller finns det en redan? Var i så fall?
Citera
2024-07-26, 14:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten237
Varför är det oväsentligt?
Skulle inte säga att det är oväsentligt.
Med tanke på vilken vänslapskrets E hamnade i som kostade henne livet har der absolut med hennes familjesituation att göra. Väldigt konstig kommentar att det är oväsentligt. Jag undrar också .

Hur kan det ha med hennes familjesituation att göra om hon inte ens bott hos mamman.
Dessutom är det mördarna som är skeva i huvudet - det är i deras bakgrund och fostran som du får söka svar på varför E är mördad.
Citera
2024-07-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0RDGUBBE
Socialtjänsten har det yttersta ansvaret gemensamt med barnets föräldrar. Det framgår att flickan inom ett par veckor skulle flyttas till ett annat familjehem, dvs. där det liksom i mammans hem skulle finnas möjlighet att röra sig fritt. Svårt att se att det finns kausalitet mellan den tillfälliga placeringen hos mamman och att hon blev mördad (till skillnad från t.ex. fallet med Esmeralda, som dog till följd av föräldrarnas agerande), vilket rimligtvis krävs om man håller socialtjänsten ansvarig för det inträffade. Att sedan uppväxtförhållandena hos mamman föranlett flickans situation i det stora hela, ja det är väl helt uppenbart. Det var ju också därför flickan bereddes vård enligt LVU.

Nej, orättvist att beskylla socialen för detta.

Fast å andra sidan hade hon kanske inte fått åkt iväg hemifrån på det sättet om hon hade varit fortsatt placerad. Eller i vart fall att man hade haft mer koll på hennes förehavanden aktuell kväll/natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in