2024-07-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag vill förtydliga min tidigare mening om telefonens påstådda färg, då jag noterade att det var lite otydligt. Så vitt jag vet uppgavs färgen av en enskild part och inte av någon övrig inblandad. Om detta påstående var felaktigt och av betydelse, borde det ha korrigerats omgående. Jag har dock ingen vetskap om huruvida detta har skett, så rätta mig gärna om jag har fel.
Varför försäkrade Anjo henne ifall hon beskrev fel lur att varför rättade inte Jocke honom då?
Citera
2024-07-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag har ett bra liv tack. Trivs upperligt.

Resten av det du skriver är bara upprepning av sånt som är avhandlat.

Fri? Han kan ju inte ens hyra en lägenhet.

Resten är rappakalja som avhandlats för länge sedan.
Är det inte lite uttjatat att påpeka att han inte kan hyra en lägenhet? Det är en trådsanning.

Det finns inget stöd i lagen för hyresvärdar att behöva eller kunna att kräva att hyresgästen inte har skulder.
Citera
2024-07-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Varför försäkrade Anjo henne ifall hon beskrev fel lur att varför rättade inte Jocke honom då?

Varför eller när borde Jocke ha rätta honom? Jag är inte riktigt med på vad du menar.
Senast redigerad av VilaVila 2024-07-26 kl. 13:53.
Citera
2024-07-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Större lägenhet än vem?
Rask hyr en trea på 68 kvm till fem personer. Det är som att bo som pastapaket ihopträngda i ett skafferi.
Inte något tryggt eller okej boende alls för en så stor familj.
Håller med. Rask bor i en större lägenhet än Jockes. Det jag syftar på är att det slängs okvädningsord om varandras boendesituationer från alla håll mot alla håll, men de facto är Rask den som har den mest stabila boendesituationen. Dom andra har satt sig lite på pottan.

Jag tycker absolut inte att tre ungar ska dela på ett rum och det är otroligt egoistiskt att behålla ett sovrum som förälder om man har satt sig i den sitsen. Socialen borde väl gå in med bostadsstöd eller något? Tillhandahålla en soclägenhet? Kanske faller påatt rask behöver vara jobbsökande? Väldigt oinsatt.
Citera
2024-07-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför eller när borde Jocke ha rätta honom? Jag är inte riktigt med på vad du menar.
Joakim vet väl märke, modell och färg?
Citera
2024-07-26, 13:55
Medlem
Citat:
Är det inte lite uttjatat att påpeka att han inte kan hyra en lägenhet? Det är en trådsanning.

Det finns inget stöd i lagen för hyresvärdar att behöva eller kunna att kräva att hyresgästen inte har skulder.

Vilken hyresvärd vill ha någon med enorma skulder? Nä han kan inte hyra. Han står ju för sjutton inte på den adressen han bor. Ja i rätten var det något om att han skämdes. Det tror jag inte var anledningen.

Trådsanningar uppstår ju här och där som du vet.

Men detta är livet utanför internet och då gäller verkligheten.
Citera
2024-07-26, 13:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Menar du att Jonna också ljuger då? Med tanke på att hon också fick samtal från soc den dagen.
Varför skulle soc ha ring upp Jonna?
Med vilket mandat då?
Soc har tystnadsplikt. Det är möjligen Jonna som ringt soc -- och oavsett så kan inte Socialtjänsten delegera myndighetsuppgifter till privatpersoner.
De kan alltså vare säga att de skall tränga sig in i bostaden eller på något sätt agera när det gäller barnet.
Undantaget är under pågående brott när man kan åberopa nöd/övertagande av nödvärn. Det handlad inte om det.
Citera
2024-07-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Och sakfrågan var varför Jocke och hyresvärden gick in i lägenheten var att Linnéa fick inte träffa flickan i det läget pga Chrippa utmålat henne som livsfarlig för barn. Ja han ville inte att vare sig Linnéa eller hennes släkt skulle få ha med barn att göra.
Vart har du fått den uppgiften ifrån? Det har väl inte sagts?
Citera
2024-07-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Telefonen lånade han när han satt häktad andra gången. Då hade han inga restriktioner.
Jocke ringde polisen och var rädd för sitt liv. Han satt bara över natten och fick lov att ringa på kvällen.

Ja jag har förstått det nu. Vilka datum rör sig häktningarna vid?

Den första från 29 december? till ?

Och den andra utan restriktioner?
Citera
2024-07-26, 14:01
Medlem
Citat:
Joakim vet väl märke, modell och färg?

Det kan inte jag svara på.
I vilket skede skulle han ha gjort det menar du? Vart i tidslinjen är vi?
Citera
2024-07-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det jag tolkar att Jocke vill hjälpa Chrippa med tänkte jag var att det kan bli problem med att ha barnet samtidigt som Linnea är där. Han sa rakt ut att antingen är du med barnet eller med Linnea. I och för sig kan man ju säga att han inte borde lägga sig i det. Jag vet inte om han hade någon baktanke kring det?
Så hjälpen han gav var att Jocke försökte kontrollera Chrippas liv, ”se till” att han behövde välja, annars skulle Jocke göra hus i helvete och så blev det. Chripps behövde infe välja och hade berättat sin version för Jocke. Det borde ha räckt för att Jocke skulle backa
Citera
2024-07-26, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle soc ha ring upp Jonna?
Med vilket mandat då?
Soc har tystnadsplikt. Det är möjligen Jonna som ringt soc -- och oavsett så kan inte Socialtjänsten delegera myndighetsuppgifter till privatpersoner.
De kan alltså vare säga att de skall tränga sig in i bostaden eller på något sätt agera när det gäller barnet.
Undantaget är under pågående brott när man kan åberopa nöd/övertagande av nödvärn. Det handlad inte om det.

Fast de där stämmer inte dom ringde Jonna innan dom ringde Jocke.
Under utredningen skulle inte barnet finns nära Linnea. I utredningen finns det tydliga journal anteckningar från soc.
Senast redigerad av mutemute123 2024-07-26 kl. 14:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in