2024-07-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Skönt att se att det finns någon mer här med förmåga att tänka och inte bara springa med rådande pöbel…

Det som är mest intressant här är hur människor här så himla gärna vill att det ska vara så att familjen här är förövare. Så gör man ingen bra research…

Man måste alltid våga vara djävulens advokat.

Här dyker det plötsligt upp en anmälan som någon fått ut ifrån länsstyrelsen. När inkom den anmälan? Vem är anmälaren?

Hur många här vet att man absolut inte står under något slags sanningsansvar när man orosanmäler något till länstyrelsen eller till socialtjänsten?

Har man bara ett namn och känner till att någon har ett husdjur eller ett barn så kan man snabbt göra livet surt för den personen genom att anmäla dem till länsstyrelsen eller socialtjänsten. Det är inget ovanligt. Myndigheterna måste ju utreda. De flesta såna här utredningar läggs däremot ned. Men bara att utsättas för misstänkliggörandet kan ju vara en hämnd så god som någon för en person som är sur på en annan.

Jag gör mig inte till tolk för vare sig det ena eller det andra. Men en anmälan är bara en anmälan. Och ett uttalande om en kamera är bara en utsaga om vad man i stunden tror när man får frågan. Allt annat blir spekulationer.

Tänk om det är så att anmälaren också är tjuven och på det här sättet vill få justifiera sin stöld? Den kanske har kärat ned sig i hunden och vill få ha den själv? Eller så är den en psykopat som njuter av att få göra flickan och familjen ledsna? (OBS jag använder nu den typ av resonemang som så många ”syndaströsslare” i den här tråden gjort emot den här flickan och hennes familj). Här finns ju gott om illvilliga personer. Till och med sådana som tycker att man ska tvångsabortera människor med funktionsnedsättningar. 🤔

Om man inte vågar ställa också obekväma frågor till sig själv utan bara går på känsla, så finner man aldrig sanningen. Den är aldrig vare sig svart eller vit…
Så jag håller med dig om att den viktigaste frågan när det gäller den här anmälan det är: vem är anmälaren? Och vad har den för relation till familjen?

Du vill väldigt gärna få veta vem som anmält, eller hur?
Citera
2024-07-26, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Puppiduran
Ja! Det ska skickas till dagstidningen och läggas ut i ALLA medier! Det ska ändå fram till alla utanför Sverige som letat också. Och sist men INTE minst till Anders Bagge, som också blev informerad/ lurad ang detta bedrägeri.

Hahahaha, Anders Bagge ja. Så snopet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornmes
Du vill allt hemskt gärna veta namnet på vem som anmält, eller hur?

Nej inte jag personligen… Men polisen kanske och familjen, som kanske råkat ut för en psykopat eller mytoman för att använda det här forumets snabba fantasifulla slutledningsförmågor… 😘

Det verkar ju vara så att om någon tycker att någon är en psykopat så är den det… enligt hur folk på det här forumet resonerar, så varför inte jämna ut spelplanen lite…? 😎

Eller är det kanske du som gärna vill veta vem det är? Eller är det kanske du som stulit hunden? 🫢
Citera
Medlem
Och det är alltså ingen som tycker det låter lite väl, att pappan alltså ska ha suttit och sagt åt assistenter att inte ingripa om dottern slår hunden sönder och samman, för den är utbildad för det?? Jag har haft med mycket psykiskt sjuka personer att göra, och absolut ingen jag träffat skulle ha gjort så. Inte ens mordbrännarna.
Citera
2024-07-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag kan förklara för dig. Det brukar vara en så jävulsk omsättning av assistenter, eftersom lönen är så löjligt liten.

Min systerdotter är assistent och har haft samma klient i 15 år. Det handlar om trivsel och bra bemötande från klient o dennes familj.
Citera
2024-07-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Du har fel

Nej, det har jag inte. När det kommer till LSS och liknande frågor, så behöver du inte oroa dig för att jag skulle ha fel.
Citera
2024-07-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Min systerdotter är assistent och har haft samma klient i 15 år. Det handlar om trivsel och bra bemötande från klient o dennes familj.

Tänker samma. Jag har haft en vän som dels arbetade som assistent i 6-7 år hos samma klient. Senare blev hon någon typ av områdeschef inom ett annat assistansföretag och hon hade en drös med flertalet assistenter som arbetade flera år hos samma klient. Visst, timmisar och vikarier var det ju hög omsättning på men inget som stack ut när det kom till heltidsanställda. Det handlar nog väldigt mycket om klienten och dess eventuella närstående.
Citera
2024-07-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion

Själv har jag en bekant som arbetar som USKA. Hon har varit på samma arbetsplats i 15 år. Samtliga andra i hennes grupp har bytts ut, ett stort antal tillfällen.

Självklart kommer det alltid gå att hitta några som arbetar länge på samma ställe. Men det är hög personalomsättning, svårigheter att hitta personal och kompetensproblem i branschen. Det finns absolut ingen, varken myndighet eller branschorganisation som motsäger det, vad jag vet om.
Citera
2024-07-26, 13:49
Avslutad
Citat:
Jag tror inte alls att det är en hämnd, jag tror bara det är ett antal personer som valt fel yrke. Och i det här fallet är det inte speciellt konstigt.

Men jo, anmälningar brukar kunna rassla in på folk som av olika orsaker retat upp andra. Vi har till exempel Rask-tråden, som med något halvår mellan anmält skiten ur socialtjänsten i Trosa. Ida Warg. Familjen Gaia. Jocke och Jonna. Finns säkert fler exempel med, men det här var vad jag kunnat plocka fram.

Och som sagt, hittills har det inte framkommit att LS gjort något åt saken??

Låter som de valt rätt yrke som står upp mot missförhållanden om sådana finns/funnits. Helt rätt människa på rätt plats.
Citera
2024-07-26, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schraderbrau
Skicka PM vad du skrev.

Obs att inte spekulera kring vilka som ligger bakom konton med risk att ni utesluts.
Citera
2024-07-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schraderbrau
Skicka PM vad du skrev.

Det var inget särskilt jag skrev, men skrev deras namn. Troligen får man inte det. Sen vet jag inget mer än detta. Har sett en video på pappan, och tyckte mig känna igen sättet att uttrycka sig. ( Har letat efter videon men hittade den inte längre)
Citera
2024-07-26, 13:52
Medlem
Citat:
Och det är alltså ingen som tycker det låter lite väl, att pappan alltså ska ha suttit och sagt åt assistenter att inte ingripa om dottern slår hunden sönder och samman, för den är utbildad för det?? Jag har haft med mycket psykiskt sjuka personer att göra, och absolut ingen jag träffat skulle ha gjort så. Inte ens mordbrännarna.

Jag håller helt med dig om det… Det är bara människor som inte har någon riktig erfarenhet av att jobba med psykiatriska diagnoser eller NPF som tror en massa saker. Och det kittlar väl också sensationslystnaden hos folk som bara sitter och stirrar på sina skärmar…

Nu ska man däremot också tillstå att likväl som alla som kallas här för ”hjärteströsslare” och som tror på spågummors förmåga att ställa saker till rätta kan ha fel, så kan också ”symdaströsslare” ha fel. Alla som sällar sig till ytterlighetsresonemang har i regel fel.

Och såna här exempel med att pappan skulle ha uppmanat eller tillåtit sin dotter att slå hunden sönder och samman är orimligt. Det låter mer som en påhittad förstärkning för att man egentligen är osäker på om ens avverkningar anklagelse håller för en ordentlig granskning… För det handlar ju inte här om någon slags Charles Manson familj… dvs inte ens riktigt drivna psykopater yttrar sig på det klantiga sättet…
Men det är väl kanske inte heller osannolikt att dottern sagt elaka saker till hunden eller skrikit i dess närvaro eller kanske tappat/slängt något efter den? Och där uppstår bedömningsfrågor som också kräver rimliga resonemang och som i så fall kan behöva utredas.

T ex kräver man av polishundar att tåla en hel del våld. Det betyder inte att alla poliser ska fråntas sina hundar. Men visst det är också rimligt ibland att ställa sig frågan om en assistanshund gör nytta eller om nyttan den kan bidra med behäftad med för stora risker för hunden? Ingen vill att en hund ska fara illa i onödan. Inte heller i tjänst.

Men även om de skulle vara så att någon person med insyn då känt sig nödgad att rädda den här hunden? Så skulle den inte gått till väga på det här sättet. Den skulle ha gjort det som man ska göra. Dvs anmäla det till Länsstyrelsen eller polisen vid behov och om den var anställd av kommunen nyttja deras visselblåsarsystem eller sin Lex Maja rättighet. Om den hade fog för sin anmälan, vilket den ju har om det den påstår visar sig vara sant. Så hade hunden kunnat tas om hand och omplacerats på ett korrekt sätt.

Har någon självvåldigt stulit hunden däremot oavsett om personens syfte var att ”rädda” den så är det ett brott och som det här forumet som älskar att leka sleuths också borde vara lika intresserade av att få avslöja och beivra. Ett brott är ett brott är ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in