Citat:
Ursprungligen postat av
Granhammar
Det är ganska svårt att prata sig ur dessa detaljerade missförhållanden. Pappan upplevs ju väldigt konspiratorisk om han tror att artikeln skulle vara någon hämnd. Folk funkar inte så, gemene man hämnas inte genom att hitta på detaljerade saker om djurmisshandel och anmäler det till länsstyrelsen. INNAN rabaldret drog igång. Det var också bra jobbat av Enköpingsposten att få fram uppgifter från flera assistenter och inte bara en, det ökar trovärdigheten rejält. Och med uppgifter om dotterns beteende som styrker assistenternas berättelser. Du kan fortsätta leka djävulens advokat, men bevisbördan ligger helt hos familjen nu.
Jag tror inte alls att det är en hämnd, jag tror bara det är ett antal personer som valt fel yrke. Och i det här fallet är det inte speciellt konstigt.
Men jo, anmälningar brukar kunna rassla in på folk som av olika orsaker retat upp andra. Vi har till exempel Rask-tråden, som med något halvår mellan anmält skiten ur socialtjänsten i Trosa. Ida Warg. Familjen Gaia. Jocke och Jonna. Finns säkert fler exempel med, men det här var vad jag kunnat plocka fram.
Och som sagt, hittills har det inte framkommit att LS gjort något åt saken??