Citat:
Ursprungligen postat av
Saga23
Gällande förvaltareskap på Ama*da har jag fått ut domen i Uppsala tingsrätt, ska bara komma på hur jag bifogar den annars får jag kopiera bara
Här är domens text minus lite information
SAKEN
Anordnande av förvaltarskap enligt 11 kap 7 § föräldrabalken _____________
Patr*k har begärt att förvaltarskap ska anordnas för Aman*a.
Överförmyndarnämnden i Uppsala har tillstyrkt att förvaltarskap anordnas för Aman*da och Mola*der har anfört att Ama*da inte har någon erinran mot att förvaltare förordnas.
I ärendet har ingivits bland annat social utredning, läkarintyg och åtagande från Patr*k.
Om någon på grund av sjukdom, psykisk störning, försvagat hälsotillstånd eller liknande förhållande är ur stånd att vårda sig och sin egendom, samt om dennes behov inte kan tillgodoses genom godmanskap eller på något annat mindre ingripande sätt, får rätten besluta att anordna förvaltarskap för honom eller henne.
Av utredningen framgår att Am*nda är ur stånd att vårda sig själv och sin egendom på grund av psykisk störning. Det är inte tillräckligt med god man för att ta tillvara hennes intressen. Hennes behov av hjälp kan inte tillgodoses på något annat mindre ingripande sätt än att förvaltarskap anordnas.
Ska lära mig vid tid att lägga bifogade länkar istället.