2024-07-26, 09:59
Avslutad
För att hamna på SiS krävs mig veterligen ett LVU. Inte stött på att en SoL placerad suttit på SiS.
Så är det någon som testat att begära ut domen ifrån förvaltningsrätten angående LVU på den misstänka?
Citera
2024-07-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Man släpper inte kontakten med sin 14 åring på bussen. Enligt mamman, 14 åringen säger ”nu är bussen framme om 10 minuter, hej då mamma jag älskar dig och vi ses imorgon”. Nej nej nej fel!!! Vi hörs när du kommit fram och vi hörs flera gånger till under kvällen! Jag har ringt xx föräldrar som kommer höra av sig till mig i kväll om hur ni skött er och vad ni gjort.

Mamman har brustit fullkomligt i sitt föräldraansvar. Det är inte hennes fel att Emilia är mördad men hon har ju möjliggjort det. Om mamman vore ansvarsfull hade hon krävt att Emilia skulle ringt och sagt att hon var framme hos vännen och när hon inte gjorde det hade mamman agerat och kunnat få dit en polispatrull. Vilket kanske hade kunnat räddat livet på flickan. Ingen normalt funtad förälder släpper iväg sin 14 åriga dotter på ett tåg till kompisar för att höras imorgon. Man har tät kontakt eftersom alla vet att 14 åringar inte går att lita på i något avseende alls.

Även om han hade ringt el smsat att hon var framme så hade hon ändå efter det samtalet kunnat mördas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Anna har inte kontakt med den romska familjen

När man tittar på Annas FB-bilder är det inte svårt att förstå varför hon inte har någon kontakt med sin familj. Hela hon är ju ett jättestort protest mot zigenarkultur och vad det innebär när det gäller klädsel och kvinnans plats.

Tyvärr reagerar hon destruktivt även om att protesten är sund. Hon borde ha pluggat, skaffat signetring yrke och tagit hand om sitt för att kunna visa långfingret åt sina släktingars kultur. Nu gjorde hon istället så att de kan kritisera hennes beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Endast m är häktad enligt den? Varför inte L?
För att dom andra är under 15.
Citera
2024-07-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaxMaja
Mamman är i chockfasen i sitt sorgarbete och kan ännu inte förstå att hon är borta .Bara så fel att intervjua henne. Lider med henne så tufft att förlora ett barn på det sättet.

Man måste även förstå att det finns en orsak till att dottern varit i fosterhem och att hon inte haft förmågan att vara en tillräcklig förälder. Jag blir mest besviken på soc som låter henne vara hos mamman när det tidigare inte varit lämpligt och speciellt känsligt just efter hon suttit på SIS, eftersom där hamnar man ofta i dåligt sällskap. Jag tror det varit någon lösning eftersom nästa fosterfamilj inte kunde /ville ta emot henne förrän ett visst datum.

Jag skulle inte skicka iväg min dotter sådär speciellt inte till andra ungdomar som suttit på SiS men eftersom mamman inte har den förmåga som krävs så ville hon säkert bara vara snäll.
Hon var nog glad att dottern skaffat vänner och vill att hon ska ha roligt.
Man växer med uppgiften som förälder men eftersom hon inte haft sitt barn hos sig så har hon inte utvecklats till den förälder man behöver vara åt en tonåring.
Det är tufft för vem som helst. Jag har själv haft tonåringar som ljugit och gjort saker de inte får.

Lägg ingen mer skuld på anhöriga för ansvaret att se till att hon var trygg låg hos soc och inte den som inte har förmågan av olika anledningar.
Det är svårt för vem som helst att förutse vad som skulle hända.

Snälla tänk också på att vi har anhöriga i tråden som lider nog som det är och det blir inte bättre av att troll sitter bakom anonyma konton och skriver elakheter.

Soc borde väl anmäla sig själva efter detta? Dom har ju uppenbarligen brustit i omsorgen om flickan.
Citera
2024-07-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Man måste vara helt jävla efterbliven om man tror att knarkande SiSfoster skulle ha pyjamasparty. Sluta säga det seriöst..

Mamman kunde väl knappast veta det var kriminella SIS kompisar
Citera
2024-07-26, 10:04
Medlem
Vad är det för folk Mel@k bor med i Helsingborg?
Citera
2024-07-26, 10:06
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Mamman kunde väl knappast veta det var kriminella SIS kompisar
Uppenbart har hon inte brytt sig om nånting. Hon ville säkert bara kröka och knarka i lugn och ro.
Hon hade säkert låtet Anders Eklund och kapten klänning ta med sig dottern på fest?
Citera
2024-07-26, 10:07
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Häktningsframställan

https://gofile.io/d/B3T3fW

.

Vem är Sekretess D?? innebär detta att ytterligare en person är misstänkt?? Var det tre MGM?? Detta kanske har nämnts i tråden, som jag helt har missat i så fall
Citera
Bannlyst
Nya fina normlösa Sverige, eliten och kvinnorna som skapat vårt kaouz sitter säkert i vita områden och svensk socialklass4/trasproletärer får som vanligt ta smällarna.

I ett cirkusland som Sverige är det nya normala.

Efter att sett intervjuer med mamman så borde verkligen omgivningen till henne ifrågasatt om det var en så jävla bra idé att hon, som ochså är socialklass4 skall skaffa barn som 18 åring.

Dessa barn har egentligen ingen chans i livet, dömda till ett liv av kaouz, våld, droger och död.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2024-07-26 kl. 10:09.
Citera
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adu2024
Jag undrar varför ni lägger så mycket fokus på flickan, det är väl de som utfört brottet man ska fundera kring. Vad spelar det för roll vilket ursprung man har? Vad ska ni bry er om hur hon var klädd eller sminkad? Jag förstår inte hur ni är funtade. Ni som skriver allt detta måste ha stora problem själv. Vem har rätt att ta någon annans liv oavsett? Där är väl felet! Barnen som kan mörda någon där är problemet. Sluta upp att fokusera på flickan och hennes familj.

Man måste naturligtvis fokusera på BO. Polisen börjar med att utreda BO till fullo och finner tack vare det gärningsmän, motiv, bevis etc för att rättvisa ska ske. Om man vill att gärningsmän blir dömda måste man tåla att ett BO:s liv vänds upp och ner i minsta detalj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naaaatta
För att hamna på SiS krävs mig veterligen ett LVU. Inte stött på att en SoL placerad suttit på SiS.
Så är det någon som testat att begära ut domen ifrån förvaltningsrätten angående LVU på den misstänka?

Det ör soc som både initierar och betalar SiS-vistelser. Men det ska också igenom läkarutlåtande och domstol för att fastställas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in