2024-07-26, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Tror inte att det är någon här överhuvudtaget som önskat Emilia något ont någonsin.

Däremot så spyr man ju över allt sockersött om hennes mamma, som inte ens har kunnat ta hand om henne. En påstådd kusin som plötsligt dyker upp och snyftar. Det här var en stackars tjej som sveks av alla. Ni kan göra hur många handhjärtan ni vill.
Jo du verkar det så som du uttalar dig.
Har du gått i hennes mamma skor? Levt samma liv? Känner henne eller vet vilket liv hon hade och har?
Nej jag tror inte du vet ett skit så snälla du sluta spy och skriv hat när du inte vet.
Jag vet varför Emilia varit på fosterhem och SIS, jag vet vilket liv hennes mamma haft, jag vet vilket liv Emilia hade. Och ja Emilia sveks framför allt av Soc som inte gav henne hjälpen hon behövde.
Så en gång för alla lägg energin på någon i ämnet som förtjänar att granskas ist, tex gärningsmännen
Citera
2024-07-26, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan79
Jo du verkar det så som du uttalar dig.
Har du gått i hennes mamma skor? Levt samma liv? Känner henne eller vet vilket liv hon hade och har?
Nej jag tror inte du vet ett skit så snälla du sluta spy och skriv hat när du inte vet.
Jag vet varför Emilia varit på fosterhem och SIS, jag vet vilket liv hennes mamma haft, jag vet vilket liv Emilia hade. Och ja Emilia sveks framför allt av Soc som inte gav henne hjälpen hon behövde.
Så en gång för alla lägg energin på någon i ämnet som förtjänar att granskas ist, tex gärningsmännen

Vad kunde Soc ha gjort mer för Emilia?
Citera
2024-07-26, 03:18
Medlem
Citat:
Det är klart att det är vidrigt. Det är mer än vidrigt. Men med en bättre uppväxt hade hon haft en betydligt bättre chans att klara sig.

Men det kanske inte går att få en bättre värld. Till exempel vill ju micro113 att jag också ska tortyrmördas.

Medan jag känner mer att jag är emot tortyrmord. Och särskilt på barn och ungdomar.

Vad har hennes uppväxt med att hon mördades att göra? Det är alltså inte gärningsmännens fel, det är uppväxten? Vilket enormt haltande resonemang. Till råga på allt vill du utmåla dig själv som offer? Skämtar du med oss?
Citera
2024-07-26, 03:21
Medlem
Citat:
Jaha, var skrev jag det?
Men alltså varför ska du ens kommentera ett offers smink och klädsel?
Är du någon modepolis...du verkar inte ha barn själv iaf. Hur Emilia valde att klä sig eller sminka sig hör ju inte hit och inte därför hennes liv togs heller
Citera
2024-07-26, 03:29
Medlem
Citat:
Uppenbarligen så har du inte "delgett" det till någon annan heller, för då kanske Emilia hade levt idag.

Med alla dina fantastiska lösningar.
Jag vet iaf att soc inte gjort sitt jobb, att dom inte satte emilias mående först i alla lägen och att pga deras usla jobb så slets hon ifrån ett fosterhem hon hade det bra i och placerades hos ny familj där det slutade med sis
Citera
2024-07-26, 03:31
Medlem
Citat:
Jag skriver det här långsamt så att du får chansen att läsa och förstå: Emilias problematiska uppväxt har dels lett till olämpliga bekantskaper på SiS-hem, och det har i sin tur lett till att hon blev tortyrmördad. Hade hon inte varit där, hade hon förmodligen levt idag.

Jag har inte utmålat mig själv som något offer. Lite otrevligt bara att bli kallad avskräde och att micro113 vill att jag ska tortyrmördas.

Det har du ju ingen som helst aning om? Det är ju hela poängen. Vad du menar är alltså att alla barn som har suttit på SiS-hem och blir mördade beror på deras uppväxt? Läs igenom ditt eget inlägg, läs sedan mitt, och sedan ditt eget igen, och påstå att det inte är det du menar. Du kan ringa polisen och tipsa på 114 14, förklara vad du vet, sen kanske du får vara med och ta emot aftonbladets pris "svenska hjältar" för din eminenta slutledningsförmåga. Du bidrar!
Citera
2024-07-26, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan79
Jag vet iaf att soc inte gjort sitt jobb, att dom inte satte emilias mående först i alla lägen och att pga deras usla jobb så slets hon ifrån ett fosterhem hon hade det bra i och placerades hos ny familj där det slutade med sis

Det låter ju väldigt fel att ett barn ska slitas från en fosterfamilj som barnet trivs hos. Vad skulle Soc motivering till det vara?
Citera
2024-07-26, 03:41
Medlem
Citat:
Det kan jag inte delge dig.

Det är klart utgången hade varit annorlunda om saker och ting varit annorlunda, 1+1 =2 tänk. Men jag undrar vart du vill komma? Försöker du skuldbelägga mamman? Soc? Är detta en 'vad var det jag sa' snyft-inlägg?

I övrigt är det otroligt sorgligt att mamman förlorar sitt barn. Att flickan som litade på sin vän blev backstabbed och att mordet blev ett tortyrmord. Hennes sista tid vid livet var inte bakom en skärm i ett tryggt tillvaro utan bland folk som ville henne död. Fyfan, mitt hjärta brast när jag hörde om detta
Citera
2024-07-26, 03:45
Medlem
Malouises avatar
Om man nu absolut känner att det är nödvändigt att skuldbelägga föräldrar, så vore det väl ändå mer rimligt att skuldbelägga GM:s föräldrar?
Men som jag ser det så är alla offer i detta, fast mest av allt BO.
Jag har själv barn i samma ålder, och även om jag med gott samvete kan påstå att jag har varit en i princip klanderfri förälder så har det varit omöjligt att kontrollera deras TikTok eller att styra klädsel och smink.
Jag har också varit ung, föräldrar vet inte allt.
Citera
2024-07-26, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z00plon
Det är klart utgången hade varit annorlunda om saker och ting varit annorlunda, 1+1 =2 tänk. Men jag undrar vart du vill komma? Försöker du skuldbelägga mamman? Soc? Är detta en 'vad var det jag sa' snyft-inlägg?

I övrigt är det otroligt sorgligt att mamman förlorar sitt barn. Att flickan som litade på sin vän blev backstabbed och att mordet blev ett tortyrmord. Hennes sista tid vid livet var inte bakom en skärm i ett tryggt tillvaro utan bland folk som ville henne död. Fyfan, mitt hjärta brast när jag hörde om detta

Det är sorgligt att en oförmögen mamma förlorar sitt barn. Flickan var omhändertagen sedan 5 års ålder. Hennes bror blev också omhändertagen.
Citera
2024-07-26, 03:52
Medlem
JustTrollings avatar
Förväntad häktningsförhandling för MT2 (15) nu fredag förmiddag.

Antar att vi inte kommer få ut namn på MT2 den här gången (p.g.a. censur)?

Vanligtvis får man ut namn på misstänkt vid häktningsframställan/beslut.
Citera
2024-07-26, 03:58
Medlem
Citat:
Det är sorgligt att en oförmögen mamma förlorar sitt barn. Flickan var omhändertagen sedan 5 års ålder. Hennes bror blev också omhändertagen.

Otroligt sorgligt. Tänk dig, hon bar henne i 9 månader, fick se hon lära sig le, skratta, upptäcka sina fingrar, fötter, höra hennes första ord (agoo). Fick se hon lära sig använda armar och ben till att krypa, gå och springa. Sånt band endast en förälder kan få till sina barn. Ja det är sorgligt, minst sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in