2024-07-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Du får ha i åtanke att vissa här vrider på saker i sitt eget tycke. Inte sagt att det är så för det. Se och tolka på ditt eget sätt.

Ja tack jag ska göra det. Jag tyckte att Jocke lät uppriktig att han var orolig för Chrippa. Och att han var orolig för barnet som var med Linnea är ju inte konstigt med tanke på vad Chrippa skrev i alla de där breven eller papperna. Linnea hade ju varit hemsk mot barnet. Knuffat i kulle henne och sagt fruktansvärda saker till barnet. Att Jocke då förstår hur illa det ser ut när barnet också är där och menar att han får välja att vara med Linnea eller barnet. Inte hela tiden men olika tillfällen.
Nu vet man ju inte om Chrippa ljög i breven. Det första jag gjorde här var att läsa Linneas anmälan och jag uppfattade den som genuin men vad vet man. Det där är ett krux, vill inte sitta och säga att en av dem har misshandlat den andre. Inte när jag inte vet. Men man ser ju när de interagerar och så. Och det känns som om något ska hända.
Citera
2024-07-25, 21:19
Medlem
https://www.youtube.com/results?search_query=chrippa

Chrippa kollar hur mycket de lagt på mat den här månaden och det är 25 tusen kronor. Jaha och är det bra att sitta och ropa på KF?

Och fan vad han pratar fort och skrattar hysteriskt högt åt sina egna skämt. Vart är han på väg?
Citera
2024-07-25, 21:31
Avslutad
Helvete vad ful chrippa är. Linnea filmade han på snapchat när han äter en muffin och hela jäkla tjocka tungan hänger ut långt långt utanför munnen när han ta en tugga. Han är verkligen ett DJUR. Skönheten och odjuret dom två.
Citera
2024-07-25, 21:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är inte heller brott att ingripa om någon är i nöd. Man får gå ifrån någon som håller på att drunkna, men få gör det.
Just vid brand och drunkning är du skyldig att larma - om jag inte minns fel.

Citat:
Chrippa hade skrämt alla med att Linnéa är livsfarlig för barnet. Chrippas egna ord. Förstår du vad Chrippa sa?
Hörde du hur han med stor intensivitet förklarade det?
Hörde du hur han uttryckte sig?
Ja, och jag hörde när Chrippa tog tillbaka det och hur Jocke fortsätta leka polis, socialtjänst och domare.
Det Jocke gjorde handlade inte om barnet - utan om makt.

Citat:
Nu var det förmodligen inte sant, men just då var det sanningen som det reagerades på.
Nej, och Jocke ljög dessutom om varför han agerade han påstod att polis och socialtjänst gett honom uppdrag att bete sig som han gjorde .. totala lögner.

Citat:
Om du sett den videon och ändå inte förstår att anledningen inte är den du vill ska gälla är du så låst i din egen förträfflighet och därmed begränsad i dina uttalanden kring detta och får avfärdas som okunskap i just den delen.
Vad är anledningen? Att Linnea satt i luvtröja och tyckte situationen var mer än jobbig - eller vad är anledningen mer än Chrippa inte löd Jocke?

Jag har kunskap i vad myndigheter kan delegera till privatpersoner - därför vet jag att Jocke ljög.
Citera
2024-07-25, 21:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja tack jag ska göra det. Jag tyckte att Jocke lät uppriktig att han var orolig för Chrippa. Och att han var orolig för barnet som var med Linnea är ju inte konstigt med tanke på vad Chrippa skrev i alla de där breven eller papperna. Linnea hade ju varit hemsk mot barnet. Knuffat i kulle henne och sagt fruktansvärda saker till barnet. Att Jocke då förstår hur illa det ser ut när barnet också är där och menar att han får välja att vara med Linnea eller barnet. Inte hela tiden men olika tillfällen.
Nu vet man ju inte om Chrippa ljög i breven. Det första jag gjorde här var att läsa Linneas anmälan och jag uppfattade den som genuin men vad vet man. Det där är ett krux, vill inte sitta och säga att en av dem har misshandlat den andre. Inte när jag inte vet. Men man ser ju när de interagerar och så. Och det känns som om något ska hända.
Varifrån har du fått det?
Citera
2024-07-25, 21:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Men till skillnad från de andra så har han förstahandskontrakt, ett stadigvarande boende.
Det finns grader i helvetet
Han eller hon?
Han har ju aldrig haft inkomst från arbete och varit kvalificerad till kontrakt.
Jag gissar att han står med på kontraktet som medsökande.

Minns jag rätt så bodde hon dessutom där innan han ens flyttade in.
Citera
2024-07-25, 21:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Helvete vad ful chrippa är. Linnea filmade han på snapchat när han äter en muffin och hela jäkla tjocka tungan hänger ut långt långt utanför munnen när han ta en tugga. Han är verkligen ett DJUR. Skönheten och odjuret dom två.
Ja, det är en bra beskrivning - Skönheten och odjuret.
Jag är övertygad om att det Linnea ser hos Chrippa är inte skönhet, utan något annat.
När det gäller Chrippa så ser han nog både skönhet och att han tycker att hon är allmänbildad (det är hon), smart och mogen för sin ålder.
Och han har ju rätt i att hon kan framstå som mognare än honom.

Oavsett så verkar de trivas tillsammans i nuläget -- vad framtiden bär med sig återstår väl att se, precis som för alla andra.
Citera
2024-07-25, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han eller hon?
Han har ju aldrig haft inkomst från arbete och varit kvalificerad till kontrakt.
Jag gissar att han står med på kontraktet som medsökande.

Minns jag rätt så bodde hon dessutom där innan han ens flyttade in.
Just ja, tänkte inte på det.

Har han aldrig arbetat? (Vi får väl ta han i hans tråd)

Det verkar som hela ligan lever hyfsat ostabilt
Citera
2024-07-25, 22:05
Avslutad
Linnea Nyrik sitter på TikTok live nu och ”förklarar för oss” att folk med pengar inte vill ha pengar för sakens skull utan för friheten pengarna ger 😂 som att hon ”har pengar” dessutom. HERREGUD. Ja mycket till frihet med 20-talet prickar hos KF och hoppa skatten tills verket upptäcker det 🤮
Citera
2024-07-25, 22:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Just ja, tänkte inte på det.

Har han aldrig arbetat? (Vi får väl ta han i hans tråd)

Det verkar som hela ligan lever hyfsat ostabilt
Ja, det är nog en bra slutsats.
Citera
2024-07-25, 22:10
Medlem
Amnshnocks avatar
Sveriges svar på Disneys berömda Quasimodo! Skulle kunna medverka i en icke tecknad variant!

Har aldrig varit med om någon som åldrats lika hårt som honom. Vad sker? Varför?
Citera
2024-07-25, 22:13
Medlem
MP-44s avatar
sanningen är och förblir.

du kan ge junior 10 miljoner kronor i kontanter. han kan inte omsätta dom i något av värde.

han kan köpa fjolliga kläder kontant utomlands. men han kan inte ha mer än kanske max 10 tusen på ett revolutkort.

pengarna kan inte omsättas i sverige på något vettigt sätt. för då ser staten direkt att han har pengar. han har nämligen skulder. och det gör att så fort pengar kommer in på något konto han har i sverige så tar skatteverket dessa pengar. om han har på utländska banker så ber polisen bara att få ett utdrag av dessa.

om han boxar in kontanter på linneas konto så kommer skatteverket även att fråga henne vart pengarna kommer ifrån då hon inte har någon inkomst.

och pengarna som hans pappa tar in på sitt konto från honom kommer även dom att granskas. det är penningtvätt. det är inga kaffevoltor på sådana brott. så både linnea, farsan och julia kommer att dras ner i hans träsk. även eventuella vänner om han har sådana kommer att dras med i skiten.

detta fattar även han med en hjärna som en guldfisk. och han vet att det en dag är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in