Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Det är inte heller brott att ingripa om någon är i nöd. Man får gå ifrån någon som håller på att drunkna, men få gör det.
Just vid brand och drunkning är du skyldig att larma - om jag inte minns fel.
Citat:
Chrippa hade skrämt alla med att Linnéa är livsfarlig för barnet. Chrippas egna ord. Förstår du vad Chrippa sa?
Hörde du hur han med stor intensivitet förklarade det?
Hörde du hur han uttryckte sig?
Ja, och jag hörde när Chrippa tog tillbaka det och hur Jocke fortsätta leka polis, socialtjänst och domare.
Det Jocke gjorde handlade inte om barnet - utan om makt.
Citat:
Nu var det förmodligen inte sant, men just då var det sanningen som det reagerades på.
Nej, och Jocke ljög dessutom om varför han agerade han påstod att polis och socialtjänst gett honom uppdrag att bete sig som han gjorde .. totala lögner.
Citat:
Om du sett den videon och ändå inte förstår att anledningen inte är den du vill ska gälla är du så låst i din egen förträfflighet och därmed begränsad i dina uttalanden kring detta och får avfärdas som okunskap i just den delen.
Vad är anledningen? Att Linnea satt i luvtröja och tyckte situationen var mer än jobbig - eller vad är anledningen mer än Chrippa inte löd Jocke?
Jag har kunskap i vad myndigheter kan delegera till privatpersoner - därför vet jag att Jocke ljög.