2024-05-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Tror det var på lifestylegroup.com men den är nere nu, för mig i alla fall.
Googlar man på hennes namn och Sydafrika får man upp att de är vänner med Carola sedan länge. Verkar som deras döttrar är kompisar? Zoe har taggat morsan Sifvert på sitt Insta. Därför verkar det ännu konstigare att hon försöker blåsa Carola och sätta vänskapen på prov. Mycket märklig affär hur som. Som någon skrev, känns som pengar under bordet och ingen mäklare… Carola är nog lite naiv när det kommer till affärer.

Apropå under bordet....
Det kanske inte alls är en blåsning, bara ett sätt att få en mille av köpeskillingen som lösen av lön och minska reavinstskatten...fast...lite knökigt att gå via tingsrätten...men vad vet väl jag, kanske någon juridisk konstifikation som kräver det.
Citera
2024-05-28, 21:14
Medlem
Carola och Runar är verkligen två sidor av samma mynt. Men C vill inte se det.
Citera
2024-05-28, 22:22
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Apropå under bordet....
Det kanske inte alls är en blåsning, bara ett sätt att få en mille av köpeskillingen som lösen av lön och minska reavinstskatten...fast...lite knökigt att gå via tingsrätten...men vad vet väl jag, kanske någon juridisk konstifikation som kräver det.
Ah där kanske du är något på spåret
Citera
2024-05-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ah där kanske du är något på spåret
Det lär väl visa sig när Carola kommit in med svaromål. Vi får väl se hur hårt hon slår mot Sifverts.
Citera
2024-06-09, 04:33
Moderator
Schlesiens avatar
Har hon inte råd att bo kvar i Steninge?
Är hon shopoholic eller vad handlar det om?
Citera
2024-06-09, 12:36
Medlem
Hänt "Carola säljer lyxvåningen på Gärdet, så mycket fick hon för lägenheten ( 7 miljoner)."
Citera
2024-06-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awj357
Hänt "Carola säljer lyxvåningen på Gärdet, så mycket fick hon för lägenheten ( 7 miljoner)."

Någon undrade på hennes insta varför hon säljer och om hon skall köpa en ny våning. Hon svarade att hon "skall använda pengarna till annat". 7 miljoner tror jag föresten var vad hon gav, så hon har varken gått med vinst eller förlust.
Citera
2024-06-12, 21:11
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Någon undrade på hennes insta varför hon säljer och om hon skall köpa en ny våning. Hon svarade att hon "skall använda pengarna till annat". 7 miljoner tror jag föresten var vad hon gav, så hon har varken gått med vinst eller förlust.
Hon har ju köpt en lägenhet i Nacka så det är väl dit hon ska flytta.
Citera
2024-07-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Apropå under bordet....

Industrifastighetsgruppen, som stämt Carola har dragit tillbaka sin stämning, varför vet vi inte, men möjligt att Carola "betalat en del av köpeskillingen" som återbetalning av lån för Sifverts räkning så att Sifvert fått lägre reavinstskatt.
Citera
2024-07-11, 14:07
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Hon har ju köpt en lägenhet i Nacka så det är väl dit hon ska flytta.
Var i Nacka? Nacka Strand?
Citera
2024-07-11, 22:36
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Orkar inte leta men det nämns tidigare i tråden.
Citera
2024-07-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway

Älgö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto