2024-07-25, 16:19
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Ryssarna fortsätter att offra och slakta sina egna i vansinnesanfall.

Analys av ryska nederlaget vid Kostyantinivka.

Huge Russian Attack Consisting of 45 APCs, 12 Tanks, 12 Motorcycles and a BMPT Terminator Defeated!

Ukraine defeats a large attempted push by Russia towards Kostyantinivka, south of Paraskoviivka.

https://www.youtube.com/watch?v=iIs5cZyFBuE
Citera
2024-07-25, 16:24
Medlem
En vattenskoter fylld med sprängämnen hittades i Istanbul. Ska ha tillhört Ukraina.

https://www.dailysabah.com/turkiye/military-jet-ski-claimed-to-belong-to-ukraine-found-in-istanbul/news

Citat:
Turkish media reported that a Jet Ski carrying explosives and reportedly originating from Ukraine was discovered off the coast of Istanbul.

Preliminary assessments suggest that the Jet Ski, which is claimed to belong to the Ukrainian Navy, was dragged to Çatalca Beach. It was also determined that it contained explosives.
Citera
2024-07-25, 16:43
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Ukrainian resources published materials with Yugoslavian РПГ-6 anti-tank hand grenades. They were developed in 1943 as a response to the appearance of new Wehrmacht tanks and self-propelled vehicles with frontal armour of 80 mm and more (‘Tiger’, ‘Panther’, ‘Ferdinand’, etc.).
In the Soviet Union, production of RPG-6 was cancelled in 1945.
But production continued for a few more years in Bulgaria, mainly to arm militias and poor countries in the communist sphere during the early stages of the Cold War.

It is difficult to use them as intended in modern combat, it is possible to throw a 1.3 kilogram grenade into a tank at 10-15 metres. But it is possible to adapt them to a drone, but the armour penetration of 120 mm limits the damage to light vehicles only.

#info
#UAV #FPV
#gear
https://t.me/the_Right_People/36646

Haha ni ukrainarunkare i tråden är så hopplöst värdelösa som går på medias varenda lögn. Faktiskt underhållande. Ryssland knullar sönder Ukraina/USA’s korrupta vassallstat fullständigt medans ni sitter här och gråter 🤣 fan riktigt underhållande emellanåt till och med. NATO har slut på skit att skicka och Ryssland producerar mer vapen och ammunition än hela västvärlden tillsammans. Tänk er vad Rysslands allierade kan producera, Kina, Iran och Nordkorea m.m. Ta och vakna nu era jävla transor och bögvurmare. Kom då F-16 dom väntar…
Varför rullar ni ryzzka rövknullare i golfbilar från kina när ni producerar så mycket själva, skickar drönare från Iran samt använder skräp från Nordkorea? Smutsiga mytomanäckel
Citera
2024-07-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Är du tillbaka i tråden för att göra bort dig med dina lögner... Bara för någon månad sedan blev gangsterregimen i Kreml upprörd över svenska bidrag och började med sina sedvanliga hot.

Vad får ni ut av shitposta lögner i denna tråd? Moderatorerna har styrt upp en tråd för lögnare av där ni kan posta proryska lögner hur mycket ni vill. Alternativa teorier heter tråden där du hittar likasinnat avskum...

Sweden Sending Two Saab 340 AEWCS Sky and Sea Surveillance Planes to Ukrainian Air Force

The “Swedish AWACS” have advanced radar systems capable of detecting and tracking fighters, bombers, helicopters, cruise missiles, and naval targets across vast volumes of the battlespace.

https://www.kyivpost.com/post/33469

Jag framförde enbart vad Mikael Byden sa i början av förra hösten: Sverige har inte fler moderna vapensystem att avvara.

Kan väl hända att du tycker Mikael Byden och Stoltenberg framför alternativa lögner men vad jag vet skriver ingendera på flashback.

Ja, Sverige har skänkt två radiospaningsplan till Ukraina som var på väg till skrotning. Jag är väl inte precis insatt i luftförsvar men jag har faktiskt svårt att tro att Ukraina skall kunna använda så långsamma och stora flygplan över sitt luftrum utan att de skulle bli nedskjutna.

Med de resurser Nato nu ger Ukraina i pengar och vapen kommer Ukraina inte kunna driva ut ryska trupperna. Det vet Stoltenberg men överlåter till Zelenski att förhandla om fred. Ukraina klarar inte av ett utnötningskrig i 10 år till. Håller du inte med mig om just det?
Senast redigerad av Vattendealaren 2024-07-25 kl. 16:52.
Citera
2024-07-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Och de är väl inte med i NATO heller? Men det kanske är din poäng, att lura ryssarna att anfalla ett neutralt land?

Jag tänkte ärligt talat inte på att Österrike är neutrala. Poängen skulle väl vara att det är fullständigt absurt att flottan skulle anfalla ett land som Österrike som inte har någon kust. Skulle propagandan få fatt i idén så skulle den nog fungera eftersom ryzzarna är det mest lättlurade folket i världen.

Sedan tror jag uppriktigt att Österrike skulle få hjälp om de blev anfallna. Neutrala eller inte.
Citera
2024-07-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag framförde enbart vad Mikael Byden sa i början av förra hösten: Sverige har inte fler moderna vapensystem att avvara.

Kan väl hända att du tycker Mikael Byden och Stoltenberg framför alternativa lögner men vad jag vet skriver ingendera på flashback.

Ja, Sverige har skänkt två radiospaningsplan till Ukraina som var på väg till skrotning. Jag är väl inte precis insatt i luftförsvar men jag har faktiskt svårt att tro att Ukraina skall kunna använda så långsamma och stora flygplan över sitt luftrum utan att de skulle bli nedskjutna.

Med de resurser Nato nu ger Ukraina i pengar och vapen kommer Ukraina inte kunna driva ut ryska trupperna. Det vet Stoltenberg men överlåter till Zelenski att förhandla om fred. Ukraina klarar inte av ett utnötningskrig i 10 år till. Håller du inte med mig om just det?

Nej, du är nog inte så insatt i det där med luftförsvar, så långt kan vi vara överens. Det är inte som att de här planen behöver flyga vid fronten, hela poängen är att de kan ge radarstöd från långt avstånd. Och Ukraina är ett stort land som ryssen inte kan/vågar flyga över.
Citera
2024-07-25, 17:02
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Gällande utnötningskrig skall man väll aldrig säga aldrig. Talibanerna tog det 20 år nu kontroller de Afghanistan igen.
Citera
2024-07-25, 17:04
Medlem
Citat:

Hur ska de bli nerskjytna? Tror du ryssen kan flyga långt in i ukraina utan att bli nedskjuten? De har inga AA system som kan skjuta så långt bort heller samt att awacen ser på radarn när ngt är på gång, det är det som flygen är till för.

Sen är de i tjänst i Sverige så de är inte speciellt föråldrade. Sen är det klart att de nya Sverige på 2025 är betydligt bättre.

Ryssen har större problem med utnötningskrig än ukraina så länge väst skrickar nytt.
Citera
2024-07-25, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Hur ska de bli nerskjytna? Tror du ryssen kan flyga långt in i ukraina utan att bli nedskjuten? De har inga AA system som kan skjuta så långt bort heller samt att awacen ser på radarn när ngt är på gång, det är det som flygen är till för.

Sen är de i tjänst i Sverige så de är inte speciellt föråldrade. Sen är det klart att de nya Sverige på 2025 är betydligt bättre.

Ryssen har större problem med utnötningskrig än ukraina så länge väst skrickar nytt.

S500 når över 500km.
Senast redigerad av Flogistoneter 2024-07-25 kl. 17:16.
Citera
2024-07-25, 17:34
Medlem
It Will Take 33,991,753 More Russian Deaths to Conquer Ukraine
- William Spaniel
https://www.youtube.com/watch?v=dVZjvOrJ0aM&ab_channel=WilliamSpaniel
Citera
2024-07-25, 17:40
Medlem
Citat:
Västerlandet har slutat prata om hur de skall stödja Ukraina så det kan segra och driva ut Ryssarna ur sitt land. Nato-chefen Stoltemberg sa häromdagen att han räknar med att detta stillestånds/utnötningskrig kommer fortsätta 10 år till och han är samtidigt fullt medveten om att Ukraina knappt kommer orka genom kommande vinter - så indirekt säger Nato och västledarna precis samma sak som "ryssarna här i tråden": Välj dialog och förståeklse. :-)

Vad i helvete menade Mikael Byden tidigt förra hösten när han sa att nu kunde Sverige inte ge Ukraina fler moderna högteknologiska vapen? Vad fan skall Ukrainarna driva ut ryzzarna med? Kinesiska drönare och spadar? Han var nog bland de första västmakthavarna som sa ifrån till Ukraina: Den ynkligaste och svekfullaste ÖB i hela Nato!
Nej du har inte läst eller hört det du påstår att Stoltenberg har sagt. Problemet med er Putinister är att ni ljuger/tolkar/läser in saker som aldrig sagts eller framförts.

Bara för att du inte läser om det massiva stöd Ukraina har- och kommer att få- så innebär det inte att det inte finns, du har ju i åtskilliga inlägg visat att du inte hänger med.

Vi demokratiförespråkande människor(!) som inte stöttar kommunist eller fascistdiktaturer känner dock tillförsikt. Ukraina kommer kanske inte att vinna militärt men Ryssland kommer att kollapsa p.g.a. dess ekonomi som leder raka spåret till ruinens brant.

Om du hängde med lite bättre så hade du sett att Putin nämnde att Ryssland har slut på pengar (de lever ur hand i mun av exporten till Kina). Lägg därtill den extrema inflationen som de försöker att mildra med en skyhög ränta.
När tror du att hyperinflationen i Ryssland sätter igång? Det borde väl inte dröja särskilt länge?
Citera
2024-07-25, 17:49
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Ryzzka björnen lol 😁😁😁😁
Självklart vill ryssen att alla andra ska avmilitarisera sig själva medans de sitter kvar i krigsekonomi för att kunna kriga så länge det går, hjärntvättar barn och ungdomar i att hantera vapen och "traditionella" ryska värderingar så som dricka vodka hela dagen, spöa frugan, sno kultur från andra länder (Borscht och Tripak är från början ukrainska traditioner), sitta apatiskt i en torrdass ute i vischan, buga inför maffiabossarna i kreml, böga fritt i gyttjan och självklart härja som värsta huliganer i andra länder.

Så nej tack till avrustning så länge ryssen kan sitta och hota andra om de inte får som de vill.

Har förresten hittat det vetenskapliga namnen som gäller för våra kremls papegojor: Psittacus Stultus.
-----------------
Ockupanterna på Krym har lite svårt i värmen och torkan.
Citat:
The discharge of water from the Belogorsk reservoir was stopped due to its severe shallowing
https://t.me/Crimeanwind/64420
-----------------
Snart inget mer Youtube för ryssar.
Citat:
Russian MP says YouTube download speed will reduce 40% to the end of this week, and 70% next week, with no impact to mobile internet users. Confirmed this is Russian government restriction against Google
https://t.me/rian_ru/254669
-----------------
Få se hur länge det dröjer innan ryssen provokationer får ett ordentligt svar.
Citat:
Drone fragments were found around a Romanian village near the Danube and Ukraine border after overnight Russian attacks against Ukrainian infrastructure: Romanian television station Digi24 reported
https://x.com/guyelster/status/1816406031439646923

Citat:
Foreign Minister of Romania: More heinous attacks have been perpetrated by Russia against Ukrainian civilian infrastructure. Debris has been found on Romanian territory. We have informed and are coordinating with our Allies on this matter. Romania strongly condemns these irresponsible actions
https://x.com/Odobes1Luminita/status/1816411760229843383

Citat:
@NORADCommand employed a layered defense network of fighter aircraft, satellites, and ground-based and airborne radars in seamless interoperability to detect, track, and intercept two Russian TU-95 and two PRC H-6 military aircraft operating in the Alaska ADIZ on July 24, 2024
https://x.com/NORADCommand/status/1816474823176192429
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in