2024-07-25, 14:51
Medlem
notknapparens avatar
"Två flickor misstänks för inblandning i mordet i Landskrona.

Flickorna har gjort viss medgivanden i förhör.
"
//
"Nu genomför kustbevakningen dykningar kopplade till mordutredning."
//
"– Det står klart att de här tre känner varandra. Båda de misstänkte känner varandra och bägge känner målsägande, säger Olvmyr."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ytterligare-gripen/
Citera
2024-07-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

I det här fallet handlar det om en flicka som blivit mördad av jämnåriga - det är mördarnas vandel som kan ifrågasättas, inte flickans.
Pyjamasparty är dessutom något man snarare förknippar med oskyldig sammankomst för unga tjejer och barn och inte något vrålfestande.

För det verkar ju vettigt att få hem sin 14-åring från ett SiS-hem och direkt låta den utlevande tiktok-tjejen åka iväg på ett pyjamasparty långt hemifrån.

Vad skulle kunna hända liksom?
Citera
2024-07-25, 14:56
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
"Hon har ju medgett att hon är inblandad i händelsen och även lämnat uppgifter om bakgrunden till varför det har blivit som det har blivit, säger åklagare Tomas Olvmyr".

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ytterligare-gripen/
Citera
2024-07-25, 14:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
För det verkar ju vettigt att få hem sin 14-åring från ett SiS-hem och direkt låta den utlevande tiktok-tjejen åka iväg på ett pyjamasparty långt hemifrån.

Vad skulle kunna hända liksom?
Normalt ingenting.

Hur vet du att hon var utlevande?
Pyjamasparty låter ju inte direkt som stenhårda gangsterbrudar.
Citera
2024-07-25, 15:01
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Normalt ingenting.

Räcker med att ta en titt i hennes sociala medier. Hur mamman kunde varit så naiv att hon trodde att en flicka med den bakgrunden och tydliga dragning till kriminalitet skulle på ett ”pyjamasparty” undgår mitt förstånd.
Citera
2024-07-25, 15:03
Medlem
Citat:
Normalt ingenting.

Det är bara att titta på hennes tiktok.

Och hon hamnade säkerligen inte på SiS-hem för att hon hade försnillat blyertspennor under geografiklassen.

Vilket även gäller hennes mordiska väninna.
Citera
2024-07-25, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0RDGUBBE
Surt för de anhöriga (och samhället i övrigt) att gärningsmännen på sin höjd lär få ett par år sluten ungdomsvård. Permissioner relativt omgående dessutom, vilket i realiteten innebär att de lär synas på gatorna igen lagom till jul.

Grejen är att hon som planerat mordet var redan på sis hon hade permis. Så hon skiter i att hon mördade henne och de andra med medhjälparna . De bryr sig inte för de vet får sis och inget fängelsestraff. Knappt vuxna får straff idag.
Det blir pizza och sis.
Citera
2024-07-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Grejen är att hon som planerat mordet var redan på sis hon hade permis. Så hon skiter i att hon mördade henne och de andra med medhjälparna . De bryr sig inte för de vet får sis och inget fängelsestraff. Knappt vuxna får straff idag.
Det blir pizza och sis.

Så kommer det att bli. Man får passa på att mörda medan man är under 18 år.
Citera
2024-07-25, 15:07
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Det blir pizza och sis.

Hej Sjukassa jag beklagar din och familjens sorg 🥲

Vet du om detta handlar om en kille? Känner ni honom och hur gammal är han?
Citera
2024-07-25, 15:10
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Normalt ingenting.

Dom skulle självklart knarka och knulla blattar.
Kolla hennes tiktok typiskt fjortis som lyssnar på gangsterap.
Citera
2024-07-25, 15:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0RDGUBBE
Räcker med att ta en titt i hennes sociala medier. Hur mamman kunde varit så naiv att hon trodde att en flicka med den bakgrunden och tydliga dragning till kriminalitet skulle på ett ”pyjamasparty” undgår mitt förstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det är bara att titta på hennes tiktok.

Och hon hamnade säkerligen inte på SiS-hem för att hon hade försnillat blyertspennor under geografiklassen.

Vilket även gäller hennes mordiska väninna.
Var hon på SIS?

Enligt vad som tidigare påståtts har hon varit placerad sedan hon var 5 år - och då handlar det knappast om att hon var så kriminell utan snarare att mamman/pappan inte räckte till.
Citera
2024-07-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
'annuchka_kaldaras
Min finaste flicka som en ängel med ett hjärta av guld.

Jag vet att jag aldrig hade kunnat stoppa dig när någon ber dig komma och hjälpa dem när dem behöver hjälp men kommer alltid ångra att jag lät dig åka till landskrona för att stötta och finnas där för Melak när hon bad om hjälp med pjamaspartyt.

Vill du ska veta att oavsett va socialen sa om att du alltid va naiv ska du veta att jag är stolt över dig. Det är aldrig en dålig sak att lägga sina sista pengar på mat till hemlösa eller hjälpa små barn att hitta hem mitt i natten oavsett om du inte kom hem i rätt tid.

Så nu har vi förlorat en ängel på jorden.
Du är och kommer alltid vara mitt allt ❤❤❤ Älskar dig av hela mitt hjärta'.

Precis. Vilka sanktioner har man som förälder och stoppa sin tonåring och göra vad fan de vill?
Vilka fruktansvärda "kompisar" BO hade som är kapabla till ett brott som detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in