2024-07-25, 06:44
Medlem
Det jag inte riktigt får ihop, som vore intressant att veta, är varför man relativt tidigt riktar in sig på denna M*lak som MGM, samtidigt som man i det läget ännu inte vet vem offret är eller ens åldern på offret. Har MGM lämnat något spår efter sig?
Citera
2024-07-25, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det jag inte riktigt får ihop, som vore intressant att veta, är varför man relativt tidigt riktar in sig på denna M*lak som MGM, samtidigt som man i det läget ännu inte vet vem offret är eller ens åldern på offret. Har MGM lämnat något spår efter sig?
Sover du? Man vet vem offret är. Vilket land hon är ifr0n, ålder, länkat hennes tiktok, osv. Vad mer önskar du?.
Citera
2024-07-25, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Har lyssnat på flera rättegångar med minderåriga på sistone. Konstigt att ljudupptagningar släpps men inte fup?

De är under 18 och inte under 15 tänker jag...
Citera
2024-07-25, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Sover du? Man vet vem offret är. Vilket land hon är ifr0n, ålder, länkat hennes tiktok, osv. Vad mer önskar du?.

Nu ja! Jag menar naturligtvis för någon dag sedan, då visste man redan vem MGM var, men inte vem offret var! Hur visste man vem MGM var redan då, men inte ens åldern på offret?
Citera
2024-07-25, 07:51
Medlem
notknapparens avatar
Expressen:

”Enligt uppgifter till Expressen hade silvertejp använts på både händer och fötter. På kroppen fanns också skärsår.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tonarsflicka-misstankt-for-mordet-i-landskrona/
Citera
2024-07-25, 07:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Silvertejpen är besvärande för MGM. Sannolikt har tortyren pågått vid vagnarna (där ungdomar säkert hänger och röker på) och gått överstyr varför man lett(?) henne till fyndplatsen, där MGM otaliga gånger förur sett polisen tråla? Om hon var tejpad till fötterna måste hon burits av minst en person till - hon var en tämligen stadig pjäs...

Edit: ser i posten ovan att hon var tejpad även till fötterna. Tejp är teknikernas lilla medhjälpare, med mängder av bevis på.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2024-07-25 kl. 07:54.
Citera
2024-07-25, 07:53
Medlem
Jaha hon var på väg till ett pyjamas party. Trodde att hon var på väg ifrån ett. De gör de hela ännu märkligare och ytterligare fler frågetecken. Varför slår man till just då och inte efteråt osv. De var sorgligt att läsa mammans intervju i tidningen, synd att man inte kunde få reda på vilken tid hon satt på tåget till Landskrona, för jag tror att kidnappningen skedde redan på stationen och hon följde med frivilligt till en början. Och tyvärr har vi sett detta förut, som tur är så slutar inte alla i mord. Men de är små tjafs om en kille, som leder till svartsjuka och så kan de sluta så här.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2024-07-25 kl. 07:57.
Citera
2024-07-25, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jaha hon var på väg till ett pyjamas party. Trodde att hon var på väg ifrån ett. De gör de hela ännu märkligare och ytterligare fler frågetecken. Varför slår man till just då och inte efteråt osv. De var sorgligt att läsa mammans intervju i tidningen, synd att man inte kunde få reda på vilken tid hon satt på tåget till Landskrona, för jag tror att överfallet och kidnappningen skedde redan på stationen och hon följde med frivilligt till en början.

Hon ska enligt uppgift rest från Kristianstad vid 18-tiden och varit på stationen i Landskrona ca kl 20.
Citera
2024-07-25, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Hon ska enligt uppgift rest från Kristianstad vid 18-tiden och varit på stationen i Landskrona ca kl 20.

Ok, ja de låter inte dumt. så blir hon hämtad i bil av några, bland annat MGM. Men så åker dom till ett helt annat ställe än de som var planerat från början. Där blir hon bunden/tejpad och torterad i stort sätt. Och till slut mördad, och så fraktas hon i samma bil till de stället där hon hittas. De låter troligt.
Citera
2024-07-25, 08:01
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken-tanta
Vidrigt !
Jag vill verkligen beklaga E’s anhörigas och närståendes förlust!
Vilket liv våra ungdomar lever idag.
Här är tjejerna bekanta genom en tid på SiS, men egentligen skulle det faktiskt kunna vara vilken tonåring som helst. Vem har inte ljugit om var man ska, vem man ska träffa etc etc?
Men vilken tonårstjej förväntar sig att dödas?
Jag tror E har flirtat med fel kille och hämnden är då detta? Hur galet?!?
Hette flickan Therese Rojas som dog pga svartsjuka för länge sen? Sorgligt!
Nu har samhället tillåtit en upptrappning av våldet och alla är så avtrubbade att det speglas i livet många ungdomar lever?
Vad hände i Rissne med tjejen som blev våldtagen av ett ”gäng” där även tjejer fanns med? Svartsjuka där också? …och nån snubbe som behöver visa att det bara är en ”hora som kan dö”?
Här har E gjort något som inte passar någon annan? Då lurar man henne till en påstådd fest för att hämnas genom att binda henne, tejpa, tortera och slå ihjäl henne? Vad är det för värld?
Spelar ingen roll om det är det ni kallar white trash/romer/blattar eller vad som helst.
Om en tonåring träffar nya vänner, å om den då gör nåt ”fel” så ska man väl ändå inte behöva dödas för de ”fel” andra anser att man begår???
Rysligt vidrigt och rent ut sagt sorgligt hela historien.

Som Sverige ser ut idag och den utveckling vi sett senaste 10 åren så ska föräldrar ha med i förväntningarna att det inte längre bara är bråk som kan uppstå. Med i beräkningarna ska man ha att barnen även kan mördas, det är så Sverige har blivit.
Citera
2024-07-25, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
OM det är denna försvunna 14-åring, och polisen beskriver henne som runt 25-30 år är det någon som varken ska jobba som polis eller på systembolaget.

Landskronapolisen kanske har tagit en brådmogenkurs med Kapten Klänning: https://www.youtube.com/watch?v=vUXedgmQfl8

Nä, om man inte är helt säker så ska man vara tyst, de blir bättre så. Men samtidigt så var de säkert väldigt svårt att uppskatta ålder på någon som säkerligen var helt sönder slagen och knivskuren och grejer. Men som sagt, är man osäker så ska man vara tyst.
Citera
2024-07-25, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ok, ja de låter inte dumt. så blir hon hämtad i bil av några, bland annat MGM. Men så åker dom till ett helt annat ställe än de som var planerat från början. Där blir hon bunden/tejpad och torterad i stort sätt. Och till slut mördad, och så fraktas hon i samma bil till de stället där hon hittas. De låter troligt.

Ja jag håller med. Enligt denna info ska även BO:s väska hittats senare en liten bit bort och underlättat identifieringen.

Men det jag funderar på är hur man kunde ringa in MGM innan man hade identifierat offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in