2024-07-25, 01:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Det är stor skillnad på "att inte få" och "att inte vilja ha".
Sverige skulle självklart ha fått pengar om vi hade ansökt om det.

Gläd dig åt att landet du lever är så rikt och välordnat att vi inte behöver allmosor från andra länder för att "hjälpa oss ur knipan"

Spanien och Italien är länder som går på knäna, speciellt sen pandemin.

Spanien o Italien är länder som alltid har gått på knäna. Det är liksom inbyggt i hur de fungerar.

Sverige har enligt uppgift betalat in 150 miljarder. Det är 15000kr per svensk. Det mostsvarar 60 000kr för en normal svensk standardfanilj.

Återbäringen på 40 miljarder är 4000 per svensk medborgare.

150 miljarder skulle kunnat bekosta ett nytt kärnkraftverk eller två.

Nu är pengarna i sjön.
Citera
2024-07-25, 01:19
Medlem
DVikings avatar
Sverige har redan EUs lägsta utsläpp per capita och allt fler elbilar på vägarna. Fattar inte vad tjafset om att vi inte klarar utsläppsmålen handlar om utom ifall nån galen miljömupp bundit oss till något ännu mer extremt på EU-nivå? Kan inte Tuffe-Uffe leta reda på sina pungkulor och be EU dra åt helvete då bara?

Sen blir ju givetvis alla pengar som skickas till EU en write-off. Poängen är ju att de ska gå till de odugliga, korrupta och lata syd- och öst-länderna. Det är ju hela syftet med EU.
Citera
2024-07-25, 01:31
Medlem
zobras avatar
Sverige har alltid gett och inget fått netto -/+ sedan EU inträdet 95. Är ni alla retarderade mongos eller?
Citera
2024-07-25, 01:35
Medlem
Polis2010s avatar
Fisen Bone Collector. Spanien och Italien går på knäna. BS. De vill ju inte ens ha turister. Ukraina drar jag också in. Det bottenlösa svarta hålet. Korruption. Vi kommer att få betala minst 2000 miljarder kr till för att bygga upp deras fallfärdiga kåkar. De ska naturligtvis ha bättre standard än oss i varenda byhåla med bidé och golvvärme. Sedan kommer Bulgarien och Rumänien efter det. Vilka röstade för EU? Och Nato. 12 Black Hawk transporthelikoptrar för 1 miljard stycken. Det går ju inte ens att skjuta från dem. Supressing fire. Nono. Vilken succe. Jag har flugit kadavrerna.
Citera
2024-07-25, 01:49
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Fisen Bone Collector. Spanien och Italien går på knäna. BS. De vill ju inte ens ha turister. Ukraina drar jag också in. Det bottenlösa svarta hålet. Korruption. Vi kommer att få betala minst 2000 miljarder kr till för att bygga upp deras fallfärdiga kåkar. De ska naturligtvis ha bättre standard än oss i varenda byhåla med bidé och golvvärme. Sedan kommer Bulgarien och Rumänien efter det. Vilka röstade för EU? Och Nato. 12 Black Hawk transporthelikoptrar för 1 miljard stycken. Det går ju inte ens att skjuta från dem. Supressing fire. Nono. Vilken succe. Jag har flugit kadavrerna.

Gör ett snabbval idag utan propaganda och Sverige lämnar om vi hade varit en demokrati på riktigt.

Landsförrädare och bögryttare som lever på 50,1%
Citera
2024-07-25, 01:55
Bannlyst
Ja... De som röstade på Moderaterna ville ju ha det så här med Urusla som fortsatt ledare?
Citera
2024-07-25, 01:59
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Ja... De som röstade på Moderaterna ville ju ha det så här med Urusla som fortsatt ledare?

Och de som röstade på Socialdemokraterna öppnade röven för EU så fort era fiender sålt landet.
Citera
2024-07-25, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Och de som röstade på Socialdemokraterna öppnade röven för EU så fort era fiender sålt landet.
Egentligen på alla partierna som inte vill minska EUs inflytande i Sverige. Alla förutom SD!
Citera
2024-07-25, 02:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Spanien o Italien är länder som alltid har gått på knäna. Det är liksom inbyggt i hur de fungerar.

Sverige har enligt uppgift betalat in 150 miljarder. Det är 15000kr per svensk. Det mostsvarar 60 000kr för en normal svensk standardfanilj.

Återbäringen på 40 miljarder är 4000 per svensk medborgare.

150 miljarder skulle kunnat bekosta ett nytt kärnkraftverk eller två.

Nu är pengarna i sjön.
Du tror att ett coronastöd skulle gå till ett kraftslag som faktiskt sänker elkostnader och förbättrar människors vardag? Tänk om...
Citera
2024-07-25, 02:03
Medlem
wwrs avatar
Jag tror DN ljuger. Vi har fått bidraget godkänt. Det har inte tidigare talats om gröna villkor för bidraget.

Citat:
EU godkänner coronastöd till Sverige
UPPDATERAD 29 MARS 2022PUBLICERAD 29 MARS 2022
Drygt 30 miljarder kronor är att vänta –

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/e...d-till-sverige

Det skulle användas till följande

Citat:
Digitalisering är ett område där man kan se till att de äldre har en trygg och bra vardag samtidigt som man kan underlätta för personalen

också satsa på bland annat utbyggt bredband, fler utbildningsplatser på högskolorna och på att ställa om industrin till mer klimatvänlig produktion.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/n...talt-och-gront

Jag tror den artikeln kan ha skrivits om även om det inte anges. Jag såg i alla fall en artikel tidigare som betonade att äldre skulle övervakas med kameror.

Mycket märkligt. Man kan misstänka att regeringen kanske tvingats att köpa utsläppsrätter för pengarna istället. Men regeringar säljer vanligen utsläppsrätter, inte köper. Måste alla länder köpa utsläppsrätter beroende på bioinblandning? Det verkar som om bara Sverige drabbats.

Men vi har fått bidraget godkänt. Där vill jag påstå att DN har fel. Om inte EU har tagit tillbaka bidraget.

Hoppas det går att få klarhet i detta.
Senast redigerad av wwr 2024-07-25 kl. 02:15.
Citera
2024-07-25, 02:04
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Egentligen på alla partierna som inte vill minska EUs inflytande i Sverige. Alla förutom SD!

Nej alla partier. Är du med i leken.... Ska du utrotas.

När sedan hörde du Kungen smöra för EU?
Citera
2024-07-25, 02:11
Medlem
Är någon förvånad med våra efterblivna politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in