2024-07-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nalleman
Fler än jag som har svårt att kommunicera med drvikt efter att de bytt till app? Det har gått en vecka nu men får inget svar. Känns oseriöst.

nej funkar jättebra. Skrev i Lördags kväll och fick svar i går Söndag...trots att det var helg.
Citera
2024-07-22, 13:12
Medlem
Jag har nu annvänt semaglutid och snart uppnått mitt mål. Läser mycket om att man kan behöva ”underhållsbehandling” typ resten av livet jag har inga problem med det men hur mycket och hur ofta ska man ta? Finns ingenstans att hitta information om detta. Någon som har förslag?
Citera
2024-07-22, 21:48
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillgoberg
Jag har nu annvänt semaglutid och snart uppnått mitt mål. Läser mycket om att man kan behöva ”underhållsbehandling” typ resten av livet jag har inga problem med det men hur mycket och hur ofta ska man ta? Finns ingenstans att hitta information om detta. Någon som har förslag?

Kör du svart så att du inte har någon läkare?
Bara ren gissning men kanske hälften av din nuvarande dos.
Citera
2024-07-23, 09:32
Medlem
Det står att en påbörjad penna håller 6 veckor. Men en oöppnad har en hållbarhet på 2 år. Ser inte varför att en öppnad penna skulle få sämre verkningsgrad? Är det bluff för att man inte ska kunna köra på 0,25 doser x 16, alltså en penna?
Citera
2024-07-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Det står att en påbörjad penna håller 6 veckor. Men en oöppnad har en hållbarhet på 2 år. Ser inte varför att en öppnad penna skulle få sämre verkningsgrad? Är det bluff för att man inte ska kunna köra på 0,25 doser x 16, alltså en penna?

Jag tror det är en bluff! Jag läste i nån annan tråd där en apotekare skrev att om man förvarar peptider i kylskåp ska de hålla så länge som det står på förpackningen, vare sig den är öppnad eller inte. Hon fattade inte varför de rekommenderade att förvara i rumstemperatur eftersom det drastiskt sänker hållbarheten, men ja förmodligen för att man inte ska dryga ut den som många av oss gör!
Citera
2024-07-23, 21:49
Medlem
autostoperkas avatar
10e spruta idag,0.5 ffr.
Börjat på penna nr 2. Så första pennan räckte för 9 doser.

På 9 veckor -6,3kg dvs 7,5% startvikten!!! Tycker det är fantastisk.
Vill inte gå ner för fort.
Väger mig varje dag och gör en graf av det, underbart att se nedgången så tydligt

Dagens vikt har jag inte haft under senaste 5 år, så är supernöjd.
Senast redigerad av autostoperka 2024-07-23 kl. 21:51.
Citera
2024-07-23, 22:54
Medlem
Dags för min sjunde dos på torsdag och min fjärde på 0,5mg.
Fram tills idag har jag gått från 104kg till 97,8kg. Ska iväg på en semester vecka och har ingen tillgång till våg. Så för min del blir det sista vägningen i morgon innan vi sticker iväg.
Jag har nog inte vägt under 100 de senaste fem åren och att kunna ha denna hjälpen samtidigt som jag rör på mig är rena drömmen.
Citera
2024-07-24, 16:20
Medlem
Någon som använder Doktor24 för ozempicrecept? De har reklam att de kostar 100kr/månaden vilket är långt under de flesta andra nätdr.
Citera
2024-07-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Någon som använder Doktor24 för ozempicrecept? De har reklam att de kostar 100kr/månaden vilket är långt under de flesta andra nätdr.

Verkar bra tycker jag, varför inte testa? Antingen får du utskrivet Ozempic eller inte, och som du säger till en bråkdel av konkurrenternas pris.
Citera
2024-07-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
10e spruta idag,0.5 ffr.
Börjat på penna nr 2. Så första pennan räckte för 9 doser.

På 9 veckor -6,3kg dvs 7,5% startvikten!!! Tycker det är fantastisk.
Vill inte gå ner för fort.
Väger mig varje dag och gör en graf av det, underbart att se nedgången så tydligt

Dagens vikt har jag inte haft under senaste 5 år, så är supernöjd.

Vilken fantastisk viktnedgång! Jag får det till exakt ett hekto ner per dag.

Har du haft några platåer eller har det fortsatt neråt i jämn takt?
Citera
2024-07-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FenderEdda
Dags för min sjunde dos på torsdag och min fjärde på 0,5mg.
Fram tills idag har jag gått från 104kg till 97,8kg. Ska iväg på en semester vecka och har ingen tillgång till våg. Så för min del blir det sista vägningen i morgon innan vi sticker iväg.
Jag har nog inte vägt under 100 de senaste fem åren och att kunna ha denna hjälpen samtidigt som jag rör på mig är rena drömmen.

Tänk vad skönt att se sin vikt gå ned förbi det man vägt de senaste åren!

Hoppas semesterveckan blir bra och att du kan njuta och ha det bra utan att tänka alltför mycket på vikten.
Citera
2024-07-25, 06:02
Medlem
Är det någon som rest utomlands med sin Ozempic medicin? Hur förvarade ni den under flygresan? Tänker mig kylväska men är lite rädd att det blir för kallt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in