2024-07-24, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Humor grabben.

Vad exakt är det Norrland bär då? Är det eran fantastiska rennäring, magiska batterifabrik eller ert grönastål?

Kan ju inte vara alla sjukskrivna lappar på sina snöskotrar som är ute och fiskar hela dagarna.

Norrland ger vi till Ryssen när de behagar komma hit och befria oss från de onda i Stockholm. De får Gotland med på köpet bara de befriar Skåne ASAP.

Verkar i tråden som norrlänningar fortfarande inte är medvetna om de bor i obygden trots deras eviga tjat om dåliga vägar och det tar 17 timmar komma till ett sjukhus.

Du skulle bo i en hydda gjord av rapsstjälkar om inte Norrland fanns. Utan el. Tänk att sådana som du inte kan begripa att Norrland faktiskt har bidragit med en ekonomi för Sverige som är oersättbar. Det är skrämmande, även om jag för din egen skull tror att du trollar, att inte folk begriper det. Fast å andra sidan, skär gärna av Sverige nedanför Gävle. Vårat land kan heta vad som helst. Vi i norr skulle vara nöjda och njuta av våran välfärd ändå.
Citera
2024-07-24, 15:42
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Så du menar att Sverige består en enbart av småstaden Stockholm?
Verkar som de flesta som bott ett tag I Stockholm får hybris.
Sen produceras lite av värde i Stockholmsområdet.
Men faktum är att hela Sverige är en utmark i EU.

Exakt. Har inte påstått att Stockholm är en världsmetropol—snarare är det precis så som du skriver, att Stockholm är en småstad i jämförelse med många andra städer nere på kontinenten—men i förhållande till andra städer i Sverige, är staden Stockholm liktydig staden i motsats till landet.

/AI
Citera
2024-07-24, 15:50
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detstillahavet
Jag bor i Halland. För mig slutar Sverige raskt norr om ett tänkt streck på kartan mellan Göteborg/Strömstad till Gävle. Norr om det finns inget.
Är svenskar som bor i Svealand och Norrland norr om denna linje medvetna om att de bor i obygden eller var tycker ni att Sverige slutar?

Förstår dig helt, om det inte kryllar av somalier, så känns det inte som Sverige.
Citera
2024-07-24, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Exakt. Har inte påstått att Stockholm är en världsmetropol—snarare är det precis så som du skriver, att Stockholm är en småstad i jämförelse med många andra städer nere på kontinenten—men i förhållande till andra städer i Sverige, är staden Stockholm liktydig staden i motsats till landet.

/AI

Men nu påstod du att Stockholm var liktydigt med landet Sverige.
Är du medveten om att det är en minoritet av Sveriges befolkning som bor i Stockholms län och en betydligt mindre minoritet som bor i Stockholms stad?
Jag anser att Sverige består av de land och vattenarialer som riksdagen i Stockholm styr över.
Sen då jag är intresserad av natur och att skapa värde för Sveriges och värdens befolkning så bor jag inte i Stockholms län.
Citera
2024-07-24, 16:04
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Sverige slutar vid Stockholm, allt nedanför Stockholm är inavlade patrask som borde tillhöra Danmark

Isåfall är Sverige det som finns mellan Stockholm och Gävle för allt ovanför Gävle är Sapmi enligt de inavlade lapparna.
Citera
2024-07-24, 16:12
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnskl
Tro mig, vi hade mycket hellre tillhört Danmark än styras av den lilla kuksugande bögen i Stockholm.
Ja bögen i Stockholm kan vi också ge till Danskarna
Citera
2024-07-24, 16:14
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Isåfall är Sverige det som finns mellan Stockholm och Gävle för allt ovanför Gävle är Sapmi enligt de inavlade lapparna.
Sapmi? snackar vi svenska eller finska eller nått annat språk nu?
Citera
2024-07-24, 16:17
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Nja jag vet inte om jag kan hålla med om det.

Åker gärna och tittar på eran natur där uppe. Den är säkert fantastisk. Men samtidigt ej naturligt med isbjörnar på gatorna eller mygg som äter upp en levande under sommaren.

När det gäller folk av svenskt ursprung så är nog inte Norrland dit man skall vända sig
Det är ju bara finnar som bor där uppe, Kolla bara varenda kotte de intervjuar i något program så nog fan heter personen ett finskklingande för eller efternamn.

Men vi är evigt tacksamma om ni skänker tillbaka Skåne till Danmark igen. det är faktiskt därifrån vi kommer från början och dit vi känner att vi hör också.

Men nu gällde tråden vart slutar Sverige och då är ju gränsen rakt över Stockholm den som måste anses mest korrekt? Resten är ju bara massa dalmasar och finn ättlingar.
Inavel skall vi ju inte bara ens tala om när det är 50 mil till närmsta granne.

Frågor på det? Annars var vänlig giv Skåne tillbaka till vårt hemland Danmark.
Det här är största myten. Det är mestadels svenskar som bor här uppe. Och har varit så under väldigt lång tid också. Fornlämningarna från bronsåldern är typiskt germanska gravhögar. Sveriges nordligaste skeppssättning finns i Umeå.
Citera
2024-07-24, 16:18
Medlem
I Västerbottens största stad Umeå bor det 133 091 personer. I Hallands största stad Halmstad bor det 105 796 personer.
Citera
2024-07-24, 16:27
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Sapmi? snackar vi svenska eller finska eller nått annat språk nu?

Sapmi är lapparnas ord för vad de anser är deras land, typ allt ovanför Gävle och det är absolut inte en del av sverige. Sverige är ockupanter enligt dem. Sapmi kallas också deras rotvälska till språk tror jag.
Senast redigerad av Kid-Stardust 2024-07-24 kl. 16:29.
Citera
2024-07-24, 16:33
Medlem
Allt under Umeå är södra Sverige för mig iallafall.
Stockholm, Göteborg och Malmö är relativt nära, pendlingsavstånd. Enda städerna i södra Sverige i mitt huvud, man tillhör i någon av de städerna, åtminstone om man bor söder om Sundsvall.
Citera
2024-07-24, 16:39
Medlem
Majoriteten av norrlänningar är inavlade sossar så nej, jag tror inte de är medvetna om sin situation.

Där rösta man S och V varje val men har ingen aning om varför skatterna är högre och servicen sämre.

Får man inget jobb i den lilla byhålan man bor i är man hellre arbetslös eller sjukskriven i flera år än att leta jobb på annan ort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in