Citat:
Ursprungligen postat av
ManicToo
Dina förslag är alla vettiga. Det är klart att man som liten kvinna och full inte går hem till en okänd stor man till hans lägenhet osv. Problemet blir när man hittar på faran, som gamla tanter gör. Detta gör att de sitter stilla hela dagarna. Som ger dem svaga muskler och skelett. Som gör att de faller hemma och dör. Logiskt tänkande hade sparat många gamla tanters liv. Rädsla sparar nog inte så många tanters liv.
Du får gärna visa belägg för att det du kallar gamla tanter skulle sitta hemma i högre utsträckning än gamla gubbar - samt att detta skulle hänga ihop med en sund riskbedömning gällande främmande män och inte att de helt enkelt blivit äldre och inte orkar på samma sätt som när de var unga.
Jag väntar.
Citat:
Så det är egentligen fara-nivån vi pratar om. Du fattar inte att en björn kan vara farlig, så där har du fel nivå på faran enligt mig. Och om du sprungit från män i dina dagar så spekulerar jag i att du överdriver faran med män. Men jag kan inte säga säkert. kanske umgås du med massor av våldtäktsmän. Jag har en annan livssituation i så fall. Jag är bara med människor som är normala.
Jag vet att björnar KAN vara farliga, men vanligen inte alls är det utan undviker kontakt.
Jag vet att den största faran för kvinnor är män - och att det är klokt att undvika främmande män på isolerade platser.
Umgås med en massa våldtäktsmän???
Kan du inte komma på något bättre än det åtminstone.
Använd nu din påstådda logik
Våldtäkter
obekant GM 2023 -
1270 st av totalt 5158 våldtäkter .... Det känns som lite fler än vad som dör i trafiken.
47% av misshandelsbrotten riktades om kvinnor och 53% mot män.
Det inga 90/10 där alltså.
Män har i långt högre grad valt sammanhang - slagsmål på krogen, konflikter inom en krets eller med annan krets osv.
Dödligt våld drabbar i högre grad män - men inte skötsamma svensson, utan män som själva inte är skötsamma svensson.
121 fall av dödligt våld 2023 - varav en kvinna eller flicka i 33 av fallen, varav 29 fall var en kvinna över 18 år ...
Inget 90/10 där heller mao.
Andelen fall med kvinnligt offer i en parrelation motsvarade 30 procent av samtliga konstaterade fall av dödligt våld mot kvinnor och flickor.
70% av fallen med dödligt våld mot kvinna är alltså inte en parrelation/ex partner.
Du kanske skall sluta överdriva din bild om mäns utsatthet - för den stämmer inte.