2024-07-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vad anmälde Jocke Chrille för? Friska upp mitt minne.

Du kan friska upp ditt egna minne. Bara googla.
Du driver ju en utredning mot Jocke och Anjo som ska till rätten. Så måste du ju kunna gräva lite själv kan jag tycka.

Eller var det du och jag som skulle ses i rätten?
Väldigt stökigt det där.
Citera
2024-07-24, 09:55
Medlem
Citat:
du vill således inte svara på frågan hur Joakim och Anjo borde be om förlåtelse.

Är du också empatistörd? Ser du inte hur Joakim och Anjo har varit vidriga mot Linnea och att det inte finns något annat vuxet att göra än att be om ursäkt offentligt?

Vi är många föräldrar, fritidsledare och tränare som har börjat prata om att se till att Joakims och Anjos beteende uppmärksammas. Det med hjälp av en av oss som jobbar inom psykistrin hon, tillsammans med en rektor och (kanske) fritidspersonal och tränare kommer att, ifrågasätta, förklaras och diskuteras med barnen både i skolan och på deras fritid i höst. Vi tänker ta det längre än så, sträcka ut handen till andra närliggande skolor. Problemet är att sektmedlemmar har barn där.

Hur förklarar man för barn att deras pappa är en mobbare som mår bra av att vara dum och elak, att han säger dumma saker och sprider falska rykten, att han sett till att en person har hamnat på psyket med allvarliga självmordstankar, att han har ljugit om att en tjej har falskt anmält sin kille för misshandel, att han försökt skrämma en liten tjej att vara tyst och dra tillbaka anmälan.

Hur förklarar man för det barnet att man inte får mobbas, att man inte får vara dum, att man inte får sprida rykten, när barnet man pratar med är ett fan, en son eller en dotter till personen som har utfört alla dom vedervärdiga handlingarna.

Och hemma sitter Anjo, Rask och Jocke och ingen av dom har ens försökt be om ursäkt.

Barnen kommer att förakta dom för det, för alla barn ser upp till sin pappa.

”Diskussionen” är slut här.
Gå och sug på lite tutte eller något

Stopp här nu. Påstår du nu att Kräftan har misshandlat L?

Lika mycket som du anser att Jocke och Anjo ska be om ursäkt anser jag att Kräftan ska be om ursäkt. Finns ingen empatistörning i det.

Vet du hur dumt det här är när du pekar finger åt andra, när du beskriver Kräftan till punkt och pricka.
Hans barn kommer definitivt att se hur han beter sig gentemot andra.
Finns inspelningar, prints och videos där han briljerar med sin personlighet. Det kommer hon garanterat att få se.

En fråga, varför jobbar du inte för att kvinnoboxare får sitt straff?
Om du nu ska föregå med gott exempel? För det vore ju riktigt snuskigt att hålla en sådan bakom ryggen. Eller hur?
Kan inte tänka mig att föräldrar, fritidsledare eller psykologer står bakom en sådan.

"Gå och sug på lite tutte eller något"

Varför är du så äcklig?
Prova säg det där i rätten sen om ni kommer så långt, så tas du nog på allvar.
Citera
2024-07-24, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Ser du inte problematiken?
Fortfarande, vad har Kräftan med Anjos barn att göra? Det är inga dörrar som öppnats för att ge sig på andras barn.
Vad fan snackar du om.

Men om vi säger såhär då. Ett exempel utefter vad du skriver:

Kräftan startade både att ge sig på någon annans fru och att använda barn som vapen gentemot mot andra.
Han tryckte inte upp en t-shirt, men han fiskade sympati när hon ska ha blivit misshandlad och att hemska L ska ha sagt att han tänder på sitt barn och har varit med henne.

För att ge några exempel på utefter vad du skrev.

1. Kräftan har gett sig på Rask fru otaliga gånger. Då har alltså Kräftan öppnat upp för att någon annan får ge sig på L.
Och Kräftan får skylla sig själv om L råkar ut för något. Han öppnade upp för det. Det vill säga. Kräftans fel.

2. Kräftan har nu gett sig på Anjos barn. Då har han öppnat upp för att någon annan får ge sig på hans barn. Han får alltså skylla sig själv vad hon eventuellt råkar ut för.

3. Kräftan gav sig på en följare häromdagen i sitt kommentarsfält och kallade henne pundarmorsa. Han har alltså nu öppnat upp för att det är fritt fram att ge sig på hans morsa. Så får han skylla sig själv vad hon råkar ut för.

Då ser jag hur ni resonerar.

Jag resonerar inte så och tar helt avstånd.
Ja! Du ser?

Det är så det resoneras både här och irl, det är knappast ett nytt fenomen.
Sedan att man kan ha åsikter om det är en helt annan sak.
Det har nog de flesta normalt funtade.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-07-24 kl. 10:41.
Citera
2024-07-24, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är något jag har missat i så fall.
Det har inte hänt. Nog därför du missat det.
Citera
2024-07-24, 10:38
Avslutad
Citat:
du vill således inte svara på frågan hur Joakim och Anjo borde be om förlåtelse.

Är du också empatistörd? Ser du inte hur Joakim och Anjo har varit vidriga mot Linnea och att det inte finns något annat vuxet att göra än att be om ursäkt offentligt?

Vi är många föräldrar, fritidsledare och tränare som har börjat prata om att se till att Joakims och Anjos beteende uppmärksammas. Det med hjälp av en av oss som jobbar inom psykistrin hon, tillsammans med en rektor och (kanske) fritidspersonal och tränare kommer att, ifrågasätta, förklaras och diskuteras med barnen både i skolan och på deras fritid i höst. Vi tänker ta det längre än så, sträcka ut handen till andra närliggande skolor. Problemet är att sektmedlemmar har barn där.

Hur förklarar man för barn att deras pappa är en mobbare som mår bra av att vara dum och elak, att han säger dumma saker och sprider falska rykten, att han sett till att en person har hamnat på psyket med allvarliga självmordstankar, att han har ljugit om att en tjej har falskt anmält sin kille för misshandel, att han försökt skrämma en liten tjej att vara tyst och dra tillbaka anmälan.

Hur förklarar man för det barnet att man inte får mobbas, att man inte får vara dum, att man inte får sprida rykten, när barnet man pratar med är ett fan, en son eller en dotter till personen som har utfört alla dom vedervärdiga handlingarna.

Och hemma sitter Anjo, Rask och Jocke och ingen av dom har ens försökt be om ursäkt.

Barnen kommer att förakta dom för det, för alla barn ser upp till sin pappa.

”Diskussionen” är slut här.
Gå och sug på lite tutte eller något
Det glädjer mig att personal inom olika yrkeskategorier vill/ska lyfta problematiken med dessa kreatörer för barnen, och äntligen uppmärksamma dem, och reda ut det olämpliga och rent vidriga klimat vissa är orsak till.
Men det skär djupt i hjärtat när du beskriver hur deras egna barn får sitta med skammen.

Deras barn behöver ju särskild hjälp och stöd.
Citera
2024-07-24, 10:44
Medlem
Citat:
Jag driver inte en utredning, men till rätten ska dom om jag får välja.

Det är nog överlämnat till yrkesutredare som utreder brotten och några sitter nog här och samlar in uppslag.

Tänk er underhållningsvärdet i att läsa Anjos och Jockes förhör och vittnesmål. Precis sprängfyllda med lögner då som alla Jockes förhör är. Bra att dom stämde av innan att svaret på alla frågor blir ”Joakim vill inte ha med dramat att göra” och “det var Jullan”. Hoppas åklagaren är uppmärksam på att Jocke är en högst opålitlig källa. Inte enbart till information om Linnea, utan också i alla förhör han någonsin deltagit i.

Tick, tack
Länge leve rätten att slippa övergrepp i rättssak
10

Du gör bort dig så gränslöst. Att komma med såna generella påståenden funkar ju inte. Alla vet ju att du inte har tillgång till "alla förhör". Du kan inte ens presentera ett diarium över dem, och än mindre redogöra för innehållet.

Som vanligt skulle de flesta högskolekurser borsta bort din mellanstadieretorik och styra upp ditt svamlande utan källhänvisningar. Det är ju omöjligt att du nånsin tagit till dig en utbildning på högre nivå som du håller på.

Står Myndigheten för psykologiskt försvar fortfarande redo att gripa in mot påverkansoperationerna i Norrköping...?
Citera
2024-07-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Det har inte hänt. Nog därför du missat det.
Det har hänt.

Det är Joakim Lundell som terroriserat, hotat och utpressat Cluee.

Trollfabriksarbete. Du försöker hindra spridning av fakta.
Senast redigerad av Pallal 2024-07-24 kl. 11:05.
Citera
2024-07-24, 11:17
Medlem
Så syskonbråket är fortfarande igång? Konstigt att de inte bara kramas och blir sams igen… bråka av minsta lilla, moget…
Citera
2024-07-24, 11:52
Medlem
Citat:
Det har hänt.

Det är Joakim Lundell som terroriserat, hotat och utpressat Cluee.

Trollfabriksarbete. Du försöker hindra spridning av fakta.
Jag har missat det också. Kan du länka till det. Du sprider väl inte falsk information?
Citera
2024-07-24, 12:25
Medlem
Citat:

Det är nog överlämnat till yrkesutredare som utreder brotten och några sitter nog här och samlar in uppslag.

Tänk er underhållningsvärdet i att läsa Anjos och Jockes förhör och vittnesmål. Precis sprängfyllda med lögner då som alla Jockes förhör är. Bra att dom stämde av innan att svaret på alla frågor blir ”Joakim vill inte ha med dramat att göra” och “det var Jullan”. Hoppas åklagaren är uppmärksam på att Jocke är en högst opålitlig källa. Inte enbart till information om Linnea, utan också i alla förhör han någonsin deltagit i.

Tick, tack
14

Kanske inte själva utredningen, men du är med och bygger upp. Det är vad du skrivit till mig.
Jag kan friska upp ditt minne med både print på det du skrev och vad du har skrivit om Jullan när du kontaktat anhöriga gällande det påstådda dataintrånget.

En annan sak som jag anser vara väldigt problematisk med dig, är att du sitter och driver en stor kampanj på flashback gentemot personer för att de ska åka dit med hull och hår och gottar dig ganska friskt i det anser att det är underhållande.

Men när jag kollade igenom mina dm, så fann jag det här som du skrev till mig i början på maj i år. Och blev väldigt bekymrad.
Det är här en del av det du skrev.
...Förtala Offren skrattar just nu åt hur grabbarna för bort sig. Åtalspunkterna blir bara fler och fler och det är inte första gången som lurat förtalarna i fällan att använda falskt material. Hihi

Vill även minnas att Kräftan även yppat sig just gällande det här. För jag minns att jag reagerade på att ett påstått offer säger något sådant. Jag ska leta upp det.
Det är ju väldigt olustigt att du skriver det på flashback och Kräftan yppar samma sak på annat håll.

Jag vet inte exakt hur det ser ut rättsligt, men att man medvetet förser personer med falskt material som du har skrivit att offrena i detta fall har gjort och gör. Och att handlingen har som syfte att få andra att sprida, för att sen kunna sätta dit dem för något man själv är hjärnan bakom.
Håller det helt i rätten tro?

En annan sak jag bara vill påpeka är att allmänt oavsett vem/vilka det är, så ser det inte helt korrekt ut att man medvetet utnyttjar person/er med NPF-diagnos/er för att sprida falsk information i syfte att de får ta smällen.
Bara en notis som är värd att tänka på.

Sen är det klart att det sitter personer från myndigheter i tråden och skriver ner ett och annat. Det kan jag garantera dig.
Citera
2024-07-24, 12:34
Avslutad
Citat:

Tick, tack
14

Nu har du pratar om rätten i flera månader och inget händer? Hur kommer det sig att folk har varit på förhör ang Chrippa och vad han gör men inte tvärtom, kan du förklara de? Är det bara i din fantasi som detta händer?
Citera
2024-07-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ja! Du ser?

Det är så det resoneras både här och irl, det är knappast ett nytt fenomen.
Sedan att man kan ha åsikter om det är en helt annan sak.
Det har nog de flesta normalt funtade.

Det är det som är problemet, att folk ens resonerar på det sättet.
Jag har ingen i min umgängeskrets som skulle få för sig att resonera på det sättet. Kanske för att de inte leker gangsters eller är hämndlystna.

man måste räkna med att själv bli utsatt för det man utsatt andra för

Det verkar som att somliga har svårt för att jag påföra ansvaret för att angripa barn till Anjo - som var den som öppnade den dörren.

Sår du skit får du äta skit.
Inte svårare än så.

Och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in