2024-07-24, 11:38
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Man slutar inte av att förvånas av all skit man ser. Har sett massor av filmer där ryssar skjuter sig själva liggandes i en grop någonstans. Förklaringen har antagligen varit att de flesta varit så sårade så de inte kunnat ta sig därifrån för egen maskin.

Vilket i sig är ett stort bevis på att ryska soldater inte bryr sig om sina stridskamrater. De lämnas vind för våg bara man kan rädda livet på sig självt. En miserabel armé som sakta men säkert dödar sig självt.

Men denna var ny. En "frisk" ryss som står upp och skjuter sig själv utan en enda jävla tanke på att försöka rädda sig själv. Rysslands armé har tagit ett steg djupare in i rövhålet. Fy fan vilken skitarmé de har skickat in i Ukraina.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/1easvke/russian_soldier_shoots_himself_as_he_sees_a_fpv/

Ta nu en fundering på detta. Var är Ryssland på väg?

Den som vinner logistiken vinner kriget. En annan viktig grundparameter för framgångar på slagfälten är disciplinen bland trupperna. Moralen och disciplinen är i absoluta botten bland ryska "soldater". Det är en skymf mot alla professionella soldater att ryska drägg och luffare benämns som soldater. Krigsförbrytare, barbarer, våldtäktsmän, tjuvar, alkoholister är mer lämpliga epitet. Ofta är dräggen outbildade och utsatta för penalism samt sexuell förnedring från sk kamrater.

Disciplin och moral börjar med utrustning och proper uniform. Inte helt ovanligt att ryska sk "soldater" går klädda i t-shirt och adidasskor som är konsekvensen av en kombination av obefintlig disciplin/professionalism och genomkorrupt armé som inte förmår att utrusta sina "soldater". Här är ett bisarrt klipp från en utslagen ammo-depå. Totalt oprofessionellt ryskt drägg jublar med händerna i lufften när ammo-depån exploderar. Ryssarna kan mobilisera 1.000.000 drägg om de så vill. Något av tyrannens mål kommer aldrig att uppnås.

A Russian soldier reacts to his ammunition cache exploding after being hit by just one Ukrainian FPV drone.

https://x.com/wartranslated/status/1816018007778304089
Citera
2024-07-24, 11:40
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Inte förvånad, stänger Ukraina av oljan till Ungern så ser jag inte varför Ungern ska hjälpa till och skicka pengar till Ukraina.
Det här kommer bara att snabba på uteslutningen ur EU. Sen får de tigga pengar av nån annan. Jag tror inte ungrarna är så nöjd med Orbans agerande längre…..
Citera
2024-07-24, 11:41
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ukraina gör affärer med Ryssland. Hela EU gör affärer med Ryssland.

Varför vänder sig inte Ungern till sina vänner inom EU och ber om hjälp med sin situation, istället för att blockera hjälp till Ukraina, för att man behöver oljan från Ryssland?
Citera
2024-07-24, 11:42
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Därmed spricker EU och Nato.
Nej men EU och Nato kan nu kasta ut Ungern. De tillför ju ändå ingenting till någon av dessa allianser.
Citera
2024-07-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
13000 döda inkl. 150 barn under dessa år. främst i staden donetsk. Det var därför området runt avdiivka var ett viktigt mål för ryssland då den delen i huvudsak stod för artilleribeskjutningen av staden och dess civila bostadshus.
varför söker du inte själv innan du förolämpar mig och visar dig själv vara okunnig?

14000 dog totalt på bägge sidor i ryssarnas/marionetternas krig mot Donbas 2014-2021 varav 3400 var civila och resten soldater.
Noll hade dött om inte ryssar hade startat kriget mot människorna i Donbas.
På några månader 2022 så dödade ryssarna fler civila än som dött under föregående 8 år av krig.
Citera
2024-07-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Därmed spricker EU och Nato.

😄

Den var lite rolig första gången men nu har du kört den i botten. Ungern är en tiggare som dessutom är jobbig och krävande.
Citera
2024-07-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
så, eftersom ukrainska regimen anföll genom AIDAR så dog, enligt dina egna källor 3500 civila.
det dog såklart inga ryska styrkor, endast milisen från Luhansk och Donetsk som försvarade sig.

Det var ryssar och marionetter som anföll människorna i Donbas och UAF som försvarade dem.
3400 civila dog därför att ryssar startade krig mot dem.
Det dog såväl ryska ”semesterfirare” som soldater i reguljära ryska armén.
I första slaget om Donetsk flygplats var överväldigande majoriteten av de stupade på anfallssidan ryssar som skickades hem till Ryssland för att begravas.
Citera
2024-07-24, 11:59
Medlem
Nu kommer en spännande halvtimme.

Mig-31K https://www.google.com/search?q=mig-31k+kinzhal&oq=mig+31k&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCAgEEAA YFhgeMgkIABBFGDkYgAQyBwgBEAAYgAQyBwgCEAAYgAQyBwgDE AAYgAQyCAgEEAAYFhgeMgoI BRAAGAoYFhgeMggIBhAAGBYYHjIICAcQABgWGB4yCAgIEAAYFh geMggICRAAGBYYHjIICAoQABgWGB4yCAgLEAAYFhgeMggIDBAA GBYYHjIICA0QABgWGB4yCAgOEAAYFhge0gEJMTM3OTNqMGo3qA IUsAIB&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Är bärare av Kinzal missil.där bara missilen kostar ca 10 miljoner dollar.
Planet har Nato namnet Foxhound.
Kostnad per styck på miljardnivå.

Över hela Ukraina är det larm – MiG har tagit fart i Ryssland
IRYNA BALACHUK – ONSDAGEN DEN 24 JULI 2024, 12:35

"Ukrainas myndigheter tillkännagav en luftvarning i hela landet på grund av starten av MiG-31K, som kan bära Dolk-missiler.

Källa: Air Force of the Armed Forces of Ukraine i Telegram

Ordagrant PS: "Hela Ukraina är en missilfara! MiG-31K start från Savasleika flygfält (Nizjnij Novgorod-regionen) registrerades."

Får vi strax beskåda det nu kraftigt uppgraderade Ukrainska luftvärnets effektivitet?
Jag tror det. Och håller tummarna.
Citera
2024-07-24, 12:13
Medlem
Arbetskraftbristen i kloaken Ryssland leder till desperata åtgärder från Putins regim.

Reklamfilm riktad till ryska tonåringar som uppmuntrar ungdomar att montera ihop drönare istället för att satsa på högre utbildning.

An ad has been released in Russia discouraging schoolchildren from continuing their education in high school and recommending that they go to build drones.

I have written a lot about the fact that Russia is experiencing a serious labor shortage due to mobilization and losses in the war and the launch of the military-industrial complex.
As you can see, schoolchildren are already being recruited to work in the military-industrial complex.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1815828933331304535
Citera
2024-07-24, 12:14
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Nu kommer en spännande halvtimme.

Mig-31K https://www.google.com/search?q=mig-31k+kinzhal&oq=mig+31k&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCAgEEAA YFhgeMgkIABBFGDkYgAQyBwgBEAAYgAQyBwgCEAAYgAQyBwgDE AAYgAQyCAgEEAAYFhgeMgoI BRAAGAoYFhgeMggIBhAAGBYYHjIICAcQABgWGB4yCAgIEAAYFh geMggICRAAGBYYHjIICAoQABgWGB4yCAgLEAAYFhgeMggIDBAA GBYYHjIICA0QABgWGB4yCAgOEAAYFhge0gEJMTM3OTNqMGo3qA IUsAIB&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Är bärare av Kinzal missil.där bara missilen kostar ca 10 miljoner dollar.
Planet har Nato namnet Foxhound.
Kostnad per styck på miljardnivå.

Över hela Ukraina är det larm – MiG har tagit fart i Ryssland
IRYNA BALACHUK – ONSDAGEN DEN 24 JULI 2024, 12:35

"Ukrainas myndigheter tillkännagav en luftvarning i hela landet på grund av starten av MiG-31K, som kan bära Dolk-missiler.

Källa: Air Force of the Armed Forces of Ukraine i Telegram

Ordagrant PS: "Hela Ukraina är en missilfara! MiG-31K start från Savasleika flygfält (Nizjnij Novgorod-regionen) registrerades."

Får vi strax beskåda det nu kraftigt uppgraderade Ukrainska luftvärnets effektivitet?
Jag tror det. Och håller tummarna.
Apropos så stod det i papperstidningen idag at produktionen av KH-101 tyvärr aldrig varit större, 5x större än innan kriget och man räknar med 1000 nästa år så många sjukhus och skolor lever farligt.
Citera
2024-07-24, 12:23
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Inte förvånad, stänger Ukraina av oljan till Ungern så ser jag inte varför Ungern ska hjälpa till och skicka pengar till Ukraina.

Du har missförstått frågan fundamentalt Iofs inte förvånande.

Om Orban skött sina kort bättre kunde han haft en fredlig och vänlig relation till Ukraina . Nu har miniturken konsekvent misskött såväl sina reaktioner med såväl EU som Ukraina och nu får han skörda vad han sått . Nu får vi bara hoppas på att sovjetiska host host ryska stridsvagnar rullar in på Budapests gator igen så att han kan hälsa dom som befriare .
Citera
2024-07-24, 12:31
Medlem
Ny rysk attack mot Nato-territorium. Antagligen blir det ett icke-svar från Rumänien som vanligt...

Three Russian Shahed Drones Strike Romania, Causing Fire, Sources Say
Russian drones struck targets in Romania on July 24, causing fires near Niculițel, 7 km from the Ukrainian border, confirmed by the IAR-330 helicopter crew from the 57th Air Base.

https://www.kyivpost.com/post/36295
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in