2024-07-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nu tänkte jag främst på Flashback, men Patrik kallade en upprörd anhörig labil och småskrattade.

Det där kommer upp igen o igen. Jaghar jag googlat mig igenom det o sett bådas perspektiv. Vi har olika åsikter om detta. Min uppfattning är att det ör ett uppgivet skratt som inte hade med den anhöriga att göra i den bemärkelsen man gärna gör gällande.
Citera
2024-07-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erichsen
Hon spelar på sina känslokort som ett pokerproffs som aldrig gjort något annat.

Jag tror dock det kommer rämna, ingen fasad håller med tiden. Det är inte en fråga om, utan en fråga om när fasaden kommer rämna.
Jag hoppas verkligen att du har rätt.
Citera
2024-07-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men lite glädje har dom i alla fall lyckats med eftersom du gillar uthängningarna.
Dom uthängningar där det är kliniska pedofiler. Men det är inte majoriteten och det vet du! Annars googla. Men jag tänker aldrig mer skriva i andra tråden. Det är inte någon som bryr sig om barn. Det är jakten på sk pedofiler. Dom flesta borde inte hängas ut. Punkt.
Citera
2024-07-23, 23:29
Medlem
Angående vård av anhöriga som nyligen nämnts i tråden. Dumpen erbjuder samtalsterapi vilket lär behövas med hittills 450 gäddor + deras familjer så några tusen pers snackar vi minst.
Ska vi gissa att det är dålig svarsfrekvens på Dumpens hotline men Sara brukar slänga ur sig att den existerar.
300 psykologer standing by i Dumpens stall för att täcka behovet och det kommer fler familjer med behov hela tiden. Det här kommer inte bli bra.
Citera
2024-07-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Dom uthängningar där det är kliniska pedofiler. Men det är inte majoriteten och det vet du! Annars googla. Men jag tänker aldrig mer skriva i andra tråden. Det är inte någon som bryr sig om barn. Det är jakten på sk pedofiler. Dom flesta borde inte hängas ut. Punkt.

Punkt. Sk pedofiler. I den andra tråden bryr man sig inte om barn ... jo det är precis tvärtom och se upp för nocken
Citera
2024-07-23, 23:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Det där kommer upp igen o igen. Jaghar jag googlat mig igenom det o sett bådas perspektiv. Vi har olika åsikter om detta. Min uppfattning är att det ör ett uppgivet skratt som inte hade med den anhöriga att göra i den bemärkelsen man gärna gör gällande.
Ja men har aldrig hört Patrik nämna något om det, ingen ursäkt eller förklaring. En småchokad mamma och lika labil Patrik. I vilket fall har de liten förståelse för de anhöriga då de hänvisar till att det är gäddans fel. Dumpen kan inte göra något åt det.

Jo du, de nämnde i början att de skulle fortsätta fiskandet, de kanske trodde att en lagändring skulle gå fortare, att de då skulle fortsätta som leverantör till polis, säkert eftersom de insåg att de inte hade legitimitet att fortsätta i det tillståndet då lag finns. Men det går ju inte då de fiskar på ett sätt som polis inte kan använda juridiskt, det får inte finnas tecken på manipulerande av gäddan. Vilket finns i de flesta dumpar, och de måste redovisa allt även borttagna dumpar.
Citera
2024-07-24, 00:20
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Det är faktiskt lite lustigt att både ETC och Fria Tider verkar vara helt överens om att det är någon annans fel än att gäddorna själva har det fulla ansvaret för att dessa har dragit ur kontakten. Perspektivförskjutningen är total. Om någon enda tidning, journalist etc (är jag tyvärr tvungen att skriva &#128541 ska förtjäna min respekt, så bör dom skriva något i stil med att "hon/han valde att ta sitt liv så fort hon/han fick möjlighet att göra det efter att ha blivit utsatt för övergrepp". Dessa jävla snyftartiklar som handlar om gäddornas självmord intresserar mej inte. Eller, jo, det gör dom - man får ju veta det är en mindre som vi behöver oroa oss för.

Jag begriper fan inte heller varför.media ska göra snyftartiklar om peddos som fäller in årorna.
Citera
2024-07-24, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MudOven
Jag begriper fan inte heller varför.media ska göra snyftartiklar om peddos som fäller in årorna.

Det gör media inte heller men det handlar om att Patrik och Sara inte gått in med böcker under armen på journalisthögskolan men är journalister ändå, klockrent.

Putte och Sara har ett koncept som funkar hos allmänheten och det lockar större publik än traditonell media och det sticker i ögonen.
Ny fångst på Dampen av en efterbliven lockar fler än Rapport.
SVT kan inte mäta sig med denna maktfaktor.

Kommunistmedia åkte på en störtskön beskyllning av Sara.
Citera
2024-07-24, 01:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MudOven
Idén med fri media är att alla vinklar ska kunna komma fram, i fakta och i opinion finns flera vinklar. Dumpen har sin syn, då är det lämpligt att andra kommer med de andra vinklarna som faktiskt finns, men som Dumpen inte erkänner. Varför ska andra media ta upp det synsätt som Dumpen redan sprider överallt i stor skala. Det bidrar inte.
Citera
2024-07-24, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja. Men det är ju gäddorna som förstör för sina anhöriga och barn/unga. Det är där ansvaret bör ligga.
Det blir liksom fel att skylla på andra.
Inte gäddan som slår sönder fönster, misshandlar osv.
Citera
2024-07-24, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
När man benämner Dumpen som "en sekt" framgår ditt ställningstagande inte så tydligt.

Har aldrig sagt att Dumpen är en sekt.
Citera
2024-07-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja men har aldrig hört Patrik nämna något om det, ingen ursäkt eller förklaring. En småchokad mamma och lika labil Patrik. I vilket fall har de liten förståelse för de anhöriga då de hänvisar till att det är gäddans fel. Dumpen kan inte göra något åt det.

Jo du, de nämnde i början att de skulle fortsätta fiskandet, de kanske trodde att en lagändring skulle gå fortare, att de då skulle fortsätta som leverantör till polis, säkert eftersom de insåg att de inte hade legitimitet att fortsätta i det tillståndet då lag finns. Men det går ju inte då de fiskar på ett sätt som polis inte kan använda juridiskt, det får inte finnas tecken på manipulerande av gäddan. Vilket finns i de flesta dumpar, och de måste redovisa allt även borttagna dumpar.

Mmm men jag tycker fortfarande inte att det var menat så. Med tanke på hur otroligt mycket text o film det finns med o om dem tillsammans med den förklaring de lämnade, är det min bedömning. rätt eller fel.

Det vore bisarrt om en privat aktör skulle ta över en del av rättsväsendet. För mig är Dumpen en protestauktion för att väcka politiker o samhälle o kanske ngn pedofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in