2024-07-24, 05:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Den ukrainska kvinnan och hennes son är intressanta. Har kopplat hon till en svensk man som jag misstänker vara inblandad.

Kvinnan och sonen har även kopplingar till tiggare i Enköping. Om den som skrev om den misstänkta tiggaren kunde ladda upp regnummret på bilen så skulle det hjälpa mycket.

har detta tips skrivits i facebook gruppen?
Citera
2024-07-24, 05:45
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
hur kan hon ens ha fått egna räkningar? hon bor ju hemma. Räkningar på vad? knappast att hon har shoppat

Kul att skriva till dig då... Vill diskutera men du svarar aldrig, spottar bara ur dig nya frågor.
Citera
2024-07-24, 05:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Så klart hon har egna räkningar, hur tänker du? Tror du hon får allt gratis för att hon är funktionsnedsatt?

Vårdkostnader, mediciner, färdtjänst, sjuktaxi, ambulans, hjälpmedel osv. Sånt som alla med handikapp och sjukdomar måste betala och det kommer räkning i eget namn.
Dessutom behöver hon kläder, skor och allt annat som vi alla behöver.

Självklarheter.

Edit; hyra på gruppboendet där hon var förut kan det också handla om. Och kostnader för hunden. Men infon är bara ett telefonsamtal bort,

givetvis, kom på att hon är ju 23 år. Men framställs som ett barn hela tiden så lätt man glömmer det.

Konstigt att hon inte har en god man dock som sköter ekonomin.
Citera
2024-07-24, 05:52
Avslutad
Vem är E*m**a som skriver i facebook gruppen som har samma efternamn, ytterligare en syster till A eller är det en kusin?

Har familjen alltid bott i Enköping?

Tycker det är konstigt att bara pappan men inte mamman går ut i media och uttalar sig.

Vet inte vad man ska tro om det här längre..
Citera
2024-07-24, 05:52
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
givetvis, kom på att hon är ju 23 år. Men framställs som ett barn hela tiden så lätt man glömmer det.

Konstigt att hon inte har en god man dock som sköter ekonomin.

Det är pappan, enligt vad som framkommit. Det är ont om gode män och det bästa är att det är en neutral person, inte en anhörig, men få vill ställa upp, mycket jobb och liten ersättning. Kommunen har nog godkänt pappan för han har statusyrke och tjänar bra.
Citera
2024-07-24, 05:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Tror det är mycket psykiskt tillexempel om hon blir trängd eller stressad, Sen vet jag att någon sagt att hon kan få utbrott efter sina kraftiga Epilepsianfall tillexempel att hon blir förvirrad och det gör henne utåtagerande.

okej men hon lär ju få lugnande mediciner? kanske inte har någon effekt i och för sig.
Citera
2024-07-24, 05:58
Avslutad
Citat:
Det är pappan, enligt vad som framkommit. Det är ont om gode män och det bästa är att det är en neutral person, inte en anhörig, men få vill ställa upp, mycket jobb och liten ersättning. Kommunen har nog godkänt pappan för han har statusyrke och tjänar bra.

aha ja så är det nog. Men de verkar ju enligt tråden ha misskött hennes ekonomi så att hon har fått betalningsanmärkningar. Hur man kan göra det mot sin dotter kan man undra :-(
Citera
2024-07-24, 06:01
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Vem är E*m**a som skriver i facebook gruppen som har samma efternamn, ytterligare en syster till A eller är det en kusin?

Har familjen alltid bott i Enköping?

Tycker det är konstigt att bara pappan men inte mamman går ut i media och uttalar sig.

Vet inte vad man ska tro om det här längre..

Vet inte vem E*** är. Född 97 och för gammal för att vara en syster till A, som mamman fick 2000 när hon var 19 år. Skulle hon ha fått ett barn med P när hon bara var 16 år? Svårt att tro det. Jag tror A bara har en syster och det är inte hon.

Har skrivit om det förut, att mamman tog dottern och drog dagen efter. Ingen av mammans släkt uttalar sig heller, vad vi har kommit fram till.
Citera
2024-07-24, 06:08
Avslutad
Citat:
Vet inte vem E*** är. Född 97 och för gammal för att vara en syster till A, som mamman fick 2000 när hon var 19 år. Skulle hon ha fått ett barn med P när hon bara var 16 år? Svårt att tro det. Jag tror A bara har en syster och det är inte hon.

Har skrivit om det förut, att mamman tog dottern och drog dagen efter. Ingen av mammans släkt uttalar sig heller, vad vi har kommit fram till.

okej då är det säkert en kusin eller släkt på pappans sida. Tror inte heller mamman fick barn som 16 åring.
Lite märkligt att mammans släkt inte uttalar sig men de kanske inte vill eller så har de planerat det så. Men jag reagerar på att pappan syns överallt. Jag vill tro att det är sant allting men många här på flashback tror det är fejk jämfört med alla i facebook gruppen.
Citera
2024-07-24, 06:16
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
okej då är det säkert en kusin eller släkt på pappans sida. Tror inte heller mamman fick barn som 16 åring.
Lite märkligt att mammans släkt inte uttalar sig men de kanske inte vill eller så har de planerat det så. Men jag reagerar på att pappan syns överallt. Jag vill tro att det är sant allting men många här på flashback tror det är fejk jämfört med alla i facebook gruppen.

När man är hederlig själv vill man tro gott om folk. Här på forumet lär vi oss tillsammans allt är inte svartvitt och vi får ju ifrågasätta och spekulera fritt. På fejjan ska man hålla med varandra och det gäller inte bara Essie-gruppen utan generellt. Det är därför jag håller till här,

Har bättre koll på äldrevården än Omsorgen, dit A hör. Allmänheten känner inte till hur äldre luras av sina anhöriga och andra som de månat om. Det man får läsa om är telefonbedragare, inte hur äldre luras att sälja släktgården för en spottstyver av en granne, hemtjänst, släkting etc.
Citera
2024-07-24, 06:30
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
okej men hon lär ju få lugnande mediciner? kanske inte har någon effekt i och för sig.

Det ska jag låta vara osagt. Men jag håller med om att hon borde få lugnande medicin. Men vet fler personer med Autism som har utmanande beteenden. Värkar vara svårt och hitta rätt medicin till den målgruppen.
Citera
2024-07-24, 06:37
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Det ska jag låta vara osagt. Men jag håller med om att hon borde få lugnande medicin. Men vet fler personer med Autism som har utmanande beteenden. Värkar vara svårt och hitta rätt medicin till den målgruppen.

Ketamin och bältning fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in