2024-07-21, 22:50
Avslutad
Går just nu ett rykte i Enköping

Dottern är just nu på ett sommarläger
Mamman och pappan var hemma med hunden och Är båda inblandade i försvinnandet

Wi-Fi stängdes av Inifrån huset

Mamma gick ut efter att Wi-Fi sågs på igen för att se att hunden verkligen var borta

Hunden kommer att omplaceras och finns just nu hos en annan släkting till en av föräldrarna

Dottern är våldsam och föräldrarna tror att detta är bästa sättet för att rädda hunden. Att man inte har berättat för dottern att hunden är borta beror på att hon inte ska få utfall på lägret

Troligen skaffar man ingen ny hund utan dottern kommer att placeras på ett hem istället
Citera
2024-07-21, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota

Mamma gick ut efter att Wi-Fi sågs på igen för att se att hunden verkligen var borta

Hunden kommer att omplaceras och finns just nu hos en annan släkting till en av föräldrarna

Dottern är våldsam och föräldrarna tror att detta är bästa sättet för att rädda hunden. Att man inte har berättat för dottern att hunden är borta beror på att hon inte ska få utfall på lägret

Troligen skaffar man ingen ny hund utan dottern kommer att placeras på ett hem istället

Detta är som sagt ett rykte som ursprungligen kommer från en av grannarna på gatan
Citera
2024-07-21, 23:01
Medlem
Citat:

Vi får hoppas att det är sant att hunden har det bra nu. Men vad håller föräldrarna på med? Varför drar de igång en sån här stor karusell?
Citera
2024-07-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja, det här ger ju en helt annan bild än den gulliga lilla flickan som saknar sin hund.

Att de inte tog möjligheten till HBV-hem för att det inte ligger nära hemmet är ju märkligt. Dels för att det är meningen man bara ska vara där en kortare tid, dels för att de vill ha boende i Sörmland i stället och det är ju ett annat landskap.

Man undrar ju varför hon inte fick vara kvar på boendet i Sörmland, när det nu fungerade.
Det boendet är en skola, dvs när man går ut gymnasiet så avslutas placeringen. Känner till stället, enbart de allra svåraste fallen som går på internat där, vissa har inte ens förmåga att kommunicera verbalt. Tänk snäppet över grönsak även om en del är något mer ”normala”.
Citera
2024-07-21, 23:03
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Så vad skulle vara orsaken till detta upplägg med allt rabalder i media, enligt ryktet? Om de ville rädda hunden finns väl ingen anledning att blåsa upp det så här.

Försäkringsbedrägeri? Att de vill ha in dottern på boende igen?
Citera
2024-07-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vi får hoppas att det är sant att hunden har det bra nu. Men vad håller föräldrarna på med? Varför drar de igång en sån här stor karusell?

Håller verkligen med dig, får hela Sverige att leta arrangera sig och få andras människors sympati… kan föräldrarna till A själva ha någon diagnos???
Citera
2024-07-21, 23:19
Medlem
LilzAs avatar
Citat:
Så vad skulle vara orsaken till detta upplägg med allt rabalder i media, enligt ryktet? Om de ville rädda hunden finns väl ingen anledning att blåsa upp det så här.

Försäkringsbedrägeri? Att de vill ha in dottern på boende igen?

Tänkte samma sak, varför blossa upp det så hela Europa reagerat på händelsen med Essie.. Men sedan tänker jag ett varv till. Försäkringsbedrägeri..
Familjen kommer omöjligt få igen alla hundratusen som de köpte Essie för genom att omplacera henne. Enda sättet att få igen pengar är om hon är stulen, dvs försäkringspengar.
Citera
2024-07-21, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilzA
Tänkte samma sak, varför blossa upp det så hela Europa reagerat på händelsen med Essie.. Men sedan tänker jag ett varv till. Försäkringsbedrägeri..
Familjen kommer omöjligt få igen alla hundratusen som de köpte Essie för genom att omplacera henne. Enda sättet att få igen pengar är om hon är stulen, dvs försäkringspengar.

Jag kan inte tänka mig att de har hunden försäkrad i sitt fulla värde, det kostar multum att försäkra djur!
Citera
2024-07-21, 23:36
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Ok, kan vara så. Och de kanske drar igång swishinsamlingen igen.

Jag kollade lite på pappans facebookbilder och där var en bild från 2022, på en katt, med texten "Måste jag åka men ok jag vet att jag har det jättebra",

Har de omplacerat en katt pga dottern tidigare?

Bara nåt som slog mig, märklig sak att skriva.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-07-21 kl. 23:39.
Citera
2024-07-21, 23:37
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
En fråga till dig som vet vem A är. Jag kan inte släppa känslan av att jag känner igen A, men jag kan inte placera varför jag känner igen henne. Bor inte ens i närheten så har väldigt svårt att tänka mig att jag sett henne någon stans.
Har A varit med i media eller sociala medier tidigare eller något liknande som kan vara orsaken till att jag känner igen henne?

Oj det kan jag tyvärr inte svara på.
Citera
2024-07-21, 23:40
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ok, kan vara så. Och de kanske drar igång swishinsamlingen igen.

Jag kollade lite på pappans facebookbilder och där var en bild från 2022, på en katt, med texten "Måste jag åka men ok jag vet att jag har det jättebra",

Har de omplacerat en katt pga dottern tidigare?

Bara nåt som slog mig, märklig sak att skriva.

När A bodde på boendet hon blev utslängd ifrån så hade hon en katt. Dock slog hon katten och var utagerande mot den så den fick säljas vidare.
Senast redigerad av Brydiginteeller 2024-07-21 kl. 23:43.
Citera
2024-07-21, 23:44
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
När A bodde på boendet hon blev utslängd ifrån så hade hon en katt. Dock slog hon katten så den fick säljas vidare.

Oj shiet. Det var det jävligaste.

Jaha, då vet vi ju hur det varit för hunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in