2024-07-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Där bor också den snubben som växlar ägarskap på den omtalade röda bilen i tråden
Nuvarande ägare fr.o.m. 2023-07-09
Ägare och brukare
STANCU, IONUT

Adress
TÄLJSTENSGATAN 4 A/POSTNORD FÖ

Postnummer
74940

Postort
ENKÖPING

Föregående ägare fr.o.m. 2022-02-22
Ägare och brukare
ANTILE, IOSIF

Adress
SIMTUNA KOBY 3 NYTORPET

Postnummer
74971

Postort
FJÄRDHUNDRA

Föregående ägare fr.o.m. 2021-11-13
Ägare och brukare
STANCU, IONUT

Adress
TÄLJSTENSGATAN 4 A/POSTNORD FÖ

Postnummer
74940

Postort
ENKÖPING

Föregående ägare fr.o.m. 2021-11-04
Ägare och brukare
ANTILE, IOSIF

Adress
SIMTUNA KOBY 3 NYTORPET

Postnummer
74971

Postort
FJÄRDHUNDRA

Men VAAA? Då måste de mest troligt ha skett planerat me o varsla bort hunden? Vad är oddsen att bilen som P själv gått ut me helt plötsligt har sammanhang med där hans bror bor? Nej får rysningar.
Citera
2024-07-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Nej, inte hela släkten. Jag har noterat att mamman inte tar del i detta.

Hon tog dottern och drog dagen efter att hunden försvann.

Tror inte nån på mammans sida deltar faktiskt. Rätta mig om jag har fel.

Och 25/7 har vi den konstiga deadline, då man ska sluta leta. Dottern och mamman kommer hem då, kanske är inte deadline för att hunden och A inte längre är ett ekipage (som ju förnekas av de som kan hundar) utan för att mamman avskyr pappans fifflande och det ska inte förekomma när hon är hemma.

Ingenstans har man sagt sig sluta leta efter den 25/7. Man har sagt att hittelönen inte betalas ut. Man har också sagt att man till dottern kommer behöva berätta att hunden är borta. Och att man kommer leta efter en annan lösning.
Citera
2024-07-23, 20:52
Medlem
Det här med djurskyddsärendet, vilket datum kom det in? Om det är ett ärende som kom in innan försvinnandet är det en sak, då har någon sett något, men om det har kommit in efter försvinnandet kan vilken virrpanna som helst koka ihop nåt som den ser för sitt inre öga typ som alla tanterna i fb gruppen. Tycker inte man ska lägga så stor vikt vid anmälan om den kommit in efter försvinnandet faktiskt tills man vet mer.
Citera
2024-07-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Texten om ekonomin, som för övrigt antagligen är helt sann, kom till innan Essie, och var anledningen till varför hunden skaffades.

Det man måste komma ihåg är att när dottern kastades ut av en inkompetent kommun så hade A inget beslut om assistansersättning. Mamman var alltså under en tid tvungen att jobba gratis. Idag har dottern ganska uppenbart ett sådant beslut, och man är idag tillbaka på två löner.

Hur mångs mammor jobbar inte gratis...du låter som om du försöker vara familjens/ pappans försvarsadvokat.....
Citera
2024-07-23, 20:53
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja och sen att de måste säga att hon är död.
Någon sa att han var på en 5 årings nivå, då säger man att ett älskat djur somnat in, eller gått bort.
Man är inte så brutal att man säger din (förmodat älskade) hund är död.
Men hon är ju autist, jag tror inte sorgen är problemet utan förändringen i sig.
I vilket fall är det vanvett att låta djur vara krockkuddar såhär.
Hur får hon tag i knivar förresten.
På en anstalt kedjar man fast sånt i väggen och den här tjejen verkar ju farlig på riktigt.

Jag pallar heller inte att pappan ler i alla intervjuer.

Hur sjukt är inte detta om något hänt hunden och alla naiva och ovetande spelar in i charaden för att farsan inte kan face the music.

I alla fall så blir livet ett helvete med en sådan dotter. Jag har lite inblick i ett LSS fall, den drogades ner rätt rejält.

Vad är bäst i sådana här fall? A borde ju lida själv av sin ångest.

Pappan ler men ser ändå iskall ut. Så känner jag.

Jag tror assistanshund kan vara jättebra. Autistiska personer kan ha bättre kontakt med djur än med människor.

Men vad gäller den här unga kvinnan är det nåt mer än bara autism och hennes våldsamhet har vi fått bekräftat, även jag via en kanal utanför forumet. Så jag är säker på att hon är utåtagerande mot hunden och slår den. Även att hon faktiskt inte tycker om den utan det är en "pryl" hennes rika föräldrar skaffat.

Har full förståelse för hur jobbigt familjen måste ha det, speciellt då mamman bara var 19 år då hon fick A. Men de har ändå lyckats skaffa jobb där de tjänar rejält, hur mycket tid har de hunnit lägga på henne med sådana karriärer?

Vet inte om föräldrarna motsätter sig medicinering eller vad det kan handla om. Jag tror som du att hon lider av sin ångest och jag tror hon mycket väl förstår att hon inte ska agera ut, men har inte förmågan.

Föräldrarna fick ju erbjudande om utredning och behandling på HVB-hem men tackade nej. Av nån anledning.
Citera
2024-07-23, 20:54
Medlem
Filmerna bevisar ingenting egentligen , de visar inte ens en stöld eller något liknande och saknar faktiskt bevisvärde. Man kan egentligen bortse från dem då de saknar materiella grunder o då är det enda som finns kvar pappans påstående att hunden är stulen. Alltså endast hans uttalande om att ngn tagit Essie. Det är det enda som finns.

Nu har pappan skrivit ett nytt inlägg på FB däremot kan det vara ett sätt att avleda människor från att ifrågasätta polisens syn på det hela.
Citera
2024-07-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Från säker källa (inte nån på forumet) vet jag att det pågår ett ärende.

Så den ena uppger att LS hänvisat till sekretessen, och den andra hänvisar till en källa som är säker, som då antingen bryter mot sekretessen eller sviker ett förtroende från pappan. Verkar ju ytterst förtroendeingivande. Det bygger ju för övrigt att pappan hunnit bli meddelad om ett öppnat ärende. För annars kan det bara vara handläggaren på djurskyddet som, som sagt struntat i sekretessen.

Kom för övrigt på en lösning till, att en eventuell polis begått ett dataintrång, åter högst förtroendehivande.
Citera
2024-07-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curlyfication
Det här med djurskyddsärendet, vilket datum kom det in? Om det är ett ärende som kom in innan försvinnandet är det en sak, då har någon sett något, men om det har kommit in efter försvinnandet kan vilken virrpanna som helst koka ihop nåt som den ser för sitt inre öga typ som alla tanterna i fb gruppen. Tycker inte man ska lägga så stor vikt vid anmälan om den kommit in efter försvinnandet faktiskt tills man vet mer.

Eftersom begäran gällde ett registerutdrag dvs ett dokument som visar alla ärenden på familjemedlemmarna så kan man inte se datum ännu då det råder förundersökningssekretess annars hade man fått ut registerutdraget
Citera
2024-07-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Filmerna bevisar ingenting egentligen , de visar inte ens en stöld eller något liknande och saknar faktiskt bevisvärde. Man kan egentligen bortse från dem då de saknar materiella grunder o då är det enda som finns kvar pappans påstående att hunden är stulen. Alltså endast hans uttalande om att ngn tagit Essie. Det är det enda som finns.

Nu har pappan skrivit ett nytt inlägg på FB däremot kan det vara ett sätt att avleda människor från att ifrågasätta polisens syn på det hela.

Kan du visa för oss andra på flashback?
Citera
Medlem
Citat:
Texten om ekonomin, som för övrigt antagligen är helt sann, kom till innan Essie, och var anledningen till varför hunden skaffades.

Det man måste komma ihåg är att när dottern kastades ut av en inkompetent kommun så hade A inget beslut om assistansersättning. Mamman var alltså under en tid tvungen att jobba gratis. Idag har dottern ganska uppenbart ett sådant beslut, och man är idag tillbaka på två löner.

"Det man måste komma ihåg är att när dottern kastades ut av en inkompetent kommun så hade A inget beslut om assistansersättning"
Hon kastades ju ut för att det inte gick att säkra personalens trygghet eftersom hon var våldsam och hotfull. Hotade personal med kniv. På.vilket sätt anser du att kommunen är inkompetent? När dom är tydliga med att dom inte kan ge henne petsonalstöd...
Hon erbjöds placering för att kunna utreda hennes vård/hjälpbehov men det tackade föräldrarna/pappan nej till...
.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ingenstans har man sagt sig sluta leta efter den 25/7. Man har sagt att hittelönen inte betalas ut. Man har också sagt att man till dottern kommer behöva berätta att hunden är borta. Och att man kommer leta efter en annan lösning.

Skitsnack! Jag är inte blockad från fejjan gruppen och kan läsa där.

Det är många som undrat över stoppdatum och varför man ska ställa in letandet 25/7. Senast idag såg en som bad att man skulle få förlänga över helgen.

Man har angett som orsak dels att Essie och A inte skulle fungera som ekipage efter den tiden och att familjen inte orkar med att leta längre.

Är du möjligen personligt bekant med familjen som kommer med underliga påståenden så tvärsäkert?
Citera
2024-07-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23

Kan du visa oss inlägget??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in