2024-07-23, 20:26
Medlem
Aftonbladet utropar glädjestrålande att Harris leder med 44% mot 42% enligt Ipsos.

Men jag har idag lagt in OU från Trump-fientliga Morning Consult som säger att Trump leder med 47% mot 45% och den är färsk, gjord 21--22 juli.

"Vem i hela världen skall man----lita på"....

Trump har kallat Harris för "Skrattande Harris"....

Detta blir spännande!
2024-07-23, 20:27
Medlem
Tar det där med en nypa salt för det är nyhetensbehag som vi ser. Harris rider på en HYPE över att Biden hoppat av så en sorts glädjekalkyl över opinionsläget folk är så glada att senile gubbstruttsen Biden lämnat. Det verkliga provet kommer om nån månad då har Harris fått bekänna färg och verkligen fått visa hur hon är som president kandidat och hon har fått debatera emot Trump på riktigt. Det är efter det som opionssiffrorna blir intressanta detta resultatet säger INGENTING igentilgen
2024-07-23, 20:28
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det tror jag definitivt inte att hon är, vad är det som gör henne till en så dålig version?
Hon är ju uppenbart korrupt och kan bara prata en massa goja och gapskrattar efteråt.
2024-07-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Ledningen bör öka i och med att Trumps demens eskalerar. Debatten i september kan bli katastrof för honom, om han nu ställer upp.

Nej Trump vinner debatten men han får inte envisas med "Grab them by the Pussy". Nu måste han fila på sin debatt-teknik och behålla lugnet.
2024-07-23, 20:30
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
"Han (Joe Biden) har gjort mycket under sina år som president"
Du har verkligen noll koll på riktigt. Vad har han gjort mer än att gjort bort sig i nästan varje framträdande han gjort? På riktigt?

Han har skrivit på mest presidentordrar genom tiderna, om det är bra eller dåliga saker han skrivit är högst personligt.

Att han legat på latsidan stämmer inte.

Trump la å andra sidan orimligt mycket tid på golfbanan istället.
2024-07-23, 20:30
Medlem
Harris är mindre Israelvänlig än Trump, är det korrekt? I så fall föredrar jag att hon vinner för jag har ingen lust med att USA kaosar i MÖ igen för Israels skull. Kanske ändå blir så, men förmodligen lägre risk än med Trump.
2024-07-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://omni.se/ny-matning-harris-leder-mot-trump/a/733ayB

"Kamala Harris leder med två procentenheter över Donald Trump i en ny opinionsmätning från Reuters/Ipsos.
Den nationella mätningen visar att Harris har 44 procent av väljarstödet och att Trump har 42 procent. En lednig som ligger inom felmarginalen.
Mätningen har genomförts på måndagen och tisdagen. För en vecka sedan var det dött lopp mellan Trump och Harris".

Härliga nyheter från våra goda vänner USA, verkar som amerikanerna har vaknat upp och insett att Trump som president i USA skulle bli en mardröm.
Hoppas trenden håller i sig och att Kamala Harris blir den första kvinnliga presidenten i USA.

Brukar ens dessa undersökningar vara säkra källor?
2024-07-23, 20:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hon är ju uppenbart korrupt och kan bara prata en massa goja och gapskrattar efteråt.

Hur är hon uppenbart korrupt utöver att hon likt alla andra politiker inklusive Trump tar emot lagliga mutor via donationer från företag och miljonärer?

Det låter som att du dessvärre inte har något genuint argument för varför hon är en dålig kandidat utöver vad du emotionellt tycker om henne som person.
2024-07-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Harris är mindre Israelvänlig än Trump, är det korrekt? I så fall föredrar jag att hon vinner för jag har ingen lust med att USA kaosar i MÖ igen för Israels skull. Kanske ändå blir så, men förmodligen lägre risk än med Trump.
Trumps dotter har konverterat till judarnas religion.
Han är så klart Israelvän.
2024-07-23, 20:34
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Good-Man
https://www.reuters.com/world/us/harris-leads-trump-44-42-us-presidential-race-reutersipsos-poll-finds-2024-07-23/
Oj. Det gick fort för Kamala att glida förbi Trump nationellt.

Nu får vi vänta litegrann på undersökningar i swing states.
2024-07-23, 20:34
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur är hon uppenbart korrupt utöver att hon likt alla andra politiker inklusive Trump tar emot lagliga mutor via donationer från företag och miljonärer?

Det låter som att du dessvärre inte har något genuint argument för varför hon är en dålig kandidat utöver vad du emotionellt tycker om henne som person.
Du får nog läsa på om hennes historik. Orkar inte redogöra den här.
2024-07-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Trumps dotter har konverterat till judarnas religion.
Han är så klart Israelvän.

Jag vet att han är Israelvän vilket borde ha framgått i mitt inlägg? Frågan är hur Harris är. Visst mer eller mindre alla politiker är köpta av judiska/pro-israeliska lobbyister i USA, men frågan är hur fanatiska de är i sin Israeldyrkan. Trump känns som sagt överdrivet sionistisk, ungefär som SD i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in