2024-07-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Korrekt. Samtidigt kan du inte neka till att dumpens uthängingar kommer med en svallvåg av våld. Detta är inget "kanske" utan empiriskt faktum.
Enda sättet dumpen kam undvika den typen av effekter är att göra gäddan omöjlig att identifiera.
Kampen för barn kan fortsätta, men utan de våldsamma konsekvenserna.

Ja verkligen. Har haft svårt att föreställa mig att folk skulle ge sig på anhöriga o är närmast chockad hur folk agerar emot dem fullständigt oskyldiga o i mina ögon offer själva. Hoppas att det snart ska räcka överhuvudtaget o politiker o rättsväsen förstår att göra förändringar så polisen tar över.
Citera
2024-07-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Har hört ett rykte att fiskare har uppmanat gädda ta en bild på sin sovande fru, som sagt ett rykte, men de har uppmanat att stöta på barn i gäddans närhet. Dumpen ska ge faan i att blanda in anhöriga och vänner. Nu vet jag att dumpenfolk anser att anhöriga är medskyldiga, så i det fallet är det logiskt, men det är inte acceptabelt i ett stabilt samhälle.

Men gudars - läser inte så mycket på dumpens sidor o absolut inte deras sociala medier men i det jag ser är det absolut tvärtom. Var får du det ifrån?
Citera
2024-07-23, 18:25
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MudOven
"Två män som valt att evigt brinna i helvetet" är nog en rättvisare beskrivning.

Och exakt vad är det skitblaskan fria tider vill säga med sin artikel?
Det är faktiskt lite lustigt att både ETC och Fria Tider verkar vara helt överens om att det är någon annans fel än att gäddorna själva har det fulla ansvaret för att dessa har dragit ur kontakten. Perspektivförskjutningen är total. Om någon enda tidning, journalist etc (är jag tyvärr tvungen att skriva &#128541 ska förtjäna min respekt, så bör dom skriva något i stil med att "hon/han valde att ta sitt liv så fort hon/han fick möjlighet att göra det efter att ha blivit utsatt för övergrepp". Dessa jävla snyftartiklar som handlar om gäddornas självmord intresserar mej inte. Eller, jo, det gör dom - man får ju veta det är en mindre som vi behöver oroa oss för.
Citera
2024-07-23, 18:40
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Men gudars - läser inte så mycket på dumpens sidor o absolut inte deras sociala medier men i det jag ser är det absolut tvärtom. Var får du det ifrån?
Nu tänkte jag främst på Flashback, men Patrik kallade en upprörd anhörig labil och småskrattade.
Citera
2024-07-23, 18:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Korrekt. Samtidigt kan du inte neka till att dumpens uthängingar kommer med en svallvåg av våld. Detta är inget "kanske" utan empiriskt faktum.
Enda sättet dumpen kam undvika den typen av effekter är att göra gäddan omöjlig att identifiera.
Kampen för barn kan fortsätta, men utan de våldsamma konsekvenserna.
Om gäddan görs omöjlig att identifiera så tror jag att de kommer att fortsätta som gädda när det åter är lugnt i hemmet.
De är ju oftast väldigt tuffa ända fram tills de inser att en uthängning är på gång.
Det är fruktansvärt när anhöriga drabbas men jag tror att det är långt ifrån alla.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-07-23 kl. 18:53.
Citera
2024-07-23, 18:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Ja verkligen. Har haft svårt att föreställa mig att folk skulle ge sig på anhöriga o är närmast chockad hur folk agerar emot dem fullständigt oskyldiga o i mina ögon offer själva. Hoppas att det snart ska räcka överhuvudtaget o politiker o rättsväsen förstår att göra förändringar så polisen tar över.
Nu har Dumpen menat att de ska fortsätta när saralagen finns, och leverera till polis, och när denne gått igenom rättsinstanser har de rätt att publicera så som förr.
Citera
2024-07-23, 19:27
Medlem
Sara Nilsson går över lik för sin sak det vet vi ju alla såhär långt.

Men frågan är, hur länge kommer hon bedriva cirkusen Dumpen vidare? Till sist så tar väl det roliga slut även för henne? Hur länge kommer hon skratta hela vägen till banken med lättförtjänta Swishpengar från naiva Svenssons som skickar multum till henne i god tro om att det är en för en "god sak" som Sara kallar det? Eller är Sara för skicklig och härdad för att göra bort sig längs vägen?
Citera
2024-07-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om gäddan görs omöjlig att identifiera så tror jag att de kommer att fortsätta som gädda när det åter är lugnt i hemmet.
De är ju oftast väldigt tuffa ända fram tills de inser att en uthängning är på gång.
Det är fruktansvärt när anhöriga drabbas men jag tror att det är långt ifrån alla.
Med andra ord - du tycker det är värt att offra fullständigt oskyldiga människor? Ja eller nej.
Citera
2024-07-23, 19:54
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erichsen
Sara Nilsson går över lik för sin sak det vet vi ju alla såhär långt.

Men frågan är, hur länge kommer hon bedriva cirkusen Dumpen vidare? Till sist så tar väl det roliga slut även för henne? Hur länge kommer hon skratta hela vägen till banken med lättförtjänta Swishpengar från naiva Svenssons som skickar multum till henne i god tro om att det är en för en "god sak" som Sara kallar det? Eller är Sara för skicklig och härdad för att göra bort sig längs vägen?
Ja, hon går verkligen över lik - liken efter alla offer som
finns i kölvattnet av alla dessa sinnessjuka människor som har orsakat trauman som gör att offren inte längre orkar leva. Jag önskar all välgång till Sara och Patrik!
Citera
2024-07-23, 20:01
Medlem
Kan hon verkligen se sig själv i spegeln när hon tar emot dessa pengar, surt förvärvade pengar från hårt arbetande Svenssons när hon själv gottar sig åt andras bekostnad? Var är samvetet? Har hon ingen skam i kroppen överhuvudtaget? Hur länge ska hon livnära sig på den här cirkusen?
Citera
2024-07-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Ja, hon går verkligen över lik - liken efter alla offer som
finns i kölvattnet av alla dessa sinnessjuka människor som har orsakat trauman som gör att offren inte längre orkar leva. Jag önskar all välgång till Sara och Patrik!

"Offer"

För helvete, de bryr sig inte ett dugg om vad som händer i processen efteråt, det enda de kör med är visitkortskonceptet och sedan ska det hängas ut. Sensation, underhållning klick och genererade snabba pengar.

Naiva människor känner inte igen en människa som är kopplad till den mörka triaden. Det krävs att man vet om utstuderade mönster för att kunna läsa av.

Stackars hjärntvättade sate. Det kan inte vara lätt när man saknar eget sunt förnuft.

Men uppenbarligen har hon lyckats-dupera och vilseleda så många sektmedlemmar. Den talangen kan man inte ta ifrån henne trots allt.
Senast redigerad av Erichsen 2024-07-23 kl. 20:05.
Citera
2024-07-23, 20:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Med andra ord - du tycker det är värt att offra fullständigt oskyldiga människor? Ja eller nej.
Ja. Men det är ju gäddorna som förstör för sina anhöriga och barn/unga. Det är där ansvaret bör ligga.
Det blir liksom fel att skylla på andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in