2024-07-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasfun
Verkar som polisen har en misstänkt.
Vilket också kanske betyder att dom har identifierat offret

https://www.hd.se/2024-07-23/ung-per...-i-landskrona/

Den misstänka personen borde alltså vara betydligt yngre än BO?
Citera
2024-07-23, 17:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det behöver inte finnas annat motiv än rent kvinnohat. "Ung man" är misstänkt, får känslan att det handlar om en mycket ung man.
Citera
2024-07-23, 17:41
Medlem
TeEsErs avatar
https://www.sydsvenskan.se/2024-07-2...-i-landskrona/
Citat:
En person är intagen till förhör och ska förhöras under tisdagseftermiddagen.

Det står klart att det handlar om en ung person, då utredningen sker enligt lagen med särskilda bestämmelser om unga lagöverträdare.

Så mellan 15-17 år.
Citera
2024-07-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normand
Skrämmande nära i datum de där föregående morden. Detta sticker väl ut lite då med tanke på att det skett på sommaren, sen verkar en ung man vara gripen med i detta fallet.

Verkar vara många olösta kvinnomord i Landskrona, får en att undra vad männen där håller på med, och polisen med.
Finns ett kvinnomord till 2016, mig veterligen ouppklarat, var en ung häktad en period men blev frisläppt.
Landskrona är väl uppe i cirka 6 olösta kvinnomord sista 10 åren om jag räknar rätt
Citera
2024-07-23, 17:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Kan vara en mamma som larmat, sonen "går av sig ångest" på nätterna och kommer hem och börjar tvätta kläder...?
Citera
2024-07-23, 17:44
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kan vara en mamma som larmat, sonen "går av sig ångest" på nätterna och kommer hem och börjar tvätta kläder...?
I Landskrona är det bättre odds på hedersmord inom familjen.
Citera
2024-07-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normand
Är det Bussabas mördare Jerker Rudin som haft en utflykt ner till Skåne efter frisläppt från häkte tros?
Nu förstår jag inte.... Men absolut inte ovanligt att folk träffas lite hur som och tjejen bjuder på blow lite varstans. Kan ju vara så enkelt så att killen spårat ut på fyllan för hon mitt under blow märker han e på gång men inte vill svälja så han flippar.... Är det droger inbalandat på något vis så har märkligare saker hänt
Citera
2024-07-23, 17:48
Medlem
[quote=fc2|88958249]I brist på annat så kanske dom går dit o ger nån kund blow.. eller en ridtur i kundens bil på parkeringen intill. Säg exempel en missbrukande tjej som behöver sitt och ser chansen att blowa någon snabbt o enkelt.... Svårare behöver det inte vara[
/QUOTE]

Trodde det va borta från gatan nu när allt finns på nätet.

Tror du man kan göra en Pretty woman där nere?
Citera
2024-07-23, 17:52
Medlem
bajsmolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Finns ett kvinnomord till 2016, mig veterligen ouppklarat, var en ung häktad en period men blev frisläppt.
Landskrona är väl uppe i cirka 6 olösta kvinnomord sista 10 åren om jag räknar rätt

2013 inträffade det ett knivmord med kvinnligt offer. 2016 inträffade 2 misstänkta mord på en 60-årig respektive 68-årig kvinna (olika tillfällen). Har dock ingen aning om vad som hänt i dessa fall.
Citera
2024-07-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
2013 inträffade det ett knivmord med kvinnligt offer. 2016 inträffade 2 misstänkta mord på en 60-årig respektive 68-årig kvinna (olika tillfällen). Har dock ingen aning om vad som hänt i dessa fall.
Jag tänkte bla på 68 åringen från 2026, där var en person häktad en längre period. Sen finns det några fall till som är ouppklarade. Minnesvärt är maken som körde över frun 5 gånger med bilen i valvet in till gården/parkeringen. Mord var det inte enligt tingsrätten.
Citera
2024-07-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Jag tänkte bla på 68 åringen från 2026, där var en person häktad en längre period. Sen finns det några fall till som är ouppklarade. Minnesvärt är maken som körde över frun 5 gånger med bilen i valvet in till gården/parkeringen. Mord var det inte enligt tingsrätten.
Menade 68 åringen från 2016, inte 2026
Citera
2024-07-23, 17:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasfun
Det är på gatan utanför. Företag får inte filma allmän plats.
Ok - jag tänkte inne på ett industriområde, alltså på företagets yta.

Tack för rättelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in