Citat:
Ursprungligen postat av
Fotbollen2424
Hmmm dom ha ju haft hunden 1år cirka om ja uppfattat de rätt. De kommer ju inte stämma överens med registreringen P gjort, kommer dom inte ifrågesätta varför han registrerade hunden efter att hunden försvunnit ex? Vad är de för konskvenser man kan få utav dedär? Kommer inte myndigheter reagera på det? Samt sedan även dom som känner till familjen/dottern som själva har uppgifter dom ligger på som dom inte ens kan dela utåt här men dom som såg och läste kommentaren så har de hänt förut med och att personen sitter på liknande uppgifter/information som diskuterats i tråden gällande hur man är mot djur/etc. Jag antar även att dessa assistenter blivit nertystade men vissa har ju ändå pratat med sina kollegor. Samt att jag läste även personen som skrivit som svar till en kommentar på facebook att det är liknande uppgifter h*n sitter på.. så kan ända säga att denna tråden lyckats framgå med mycket viktiga detaljer som jag verkligen hoppas myndigheter tar till sig..
Länsstyrelsen kommer ha åsikter om att hunden inte varit registrerad hos Jordbruksverket, följden kan bli föreläggande med vite för det mesta, de beror på hur handläggaren ser på det.
Sen finns det lagen som assistenterna måste följa som anställda inom vården av Amanda som personlig assistent och den lagen heter Lex Maja och den lagen innebär att vårdpersonal har skyldighet att anmäla om missförhållanden inom djurhållningen finns hos klienterna.
Sen kan alla privatpersoner göra anmälan till länsstyrelsen både anonymt och med namn, dessa handlingar brukar vara offentlig handling som de mesta hos Länsstyrelsen men nu råder förundersökningssekretess så då får man inte ut dessa handlingar ännu.
Länsstyrelsen följer även offentlig och sekretesslagen i sitt arbete men som sagt nu är det inte den de hänvisar till utan förundersökningssekretess hos polisen