Citat:
Ursprungligen postat av
MundanityOne
Fast för att avgöra och värdera det måste man läsa in sig på Hedbergs båda böcker och sedan kolla de källor han anger. Har du läst dem? Jag säger inte att han har rätt, men anser som nämnt ovan att det är orättvist att jämföra hans teoribygge med flat earthers. Hedberg har, oavsett vad man tycker om slutsatserna, ett sammanhängande resonemang byggt på källmaterial (förundersökningsmaterial samt andra författares böcker om Palme-ärendet, intervjuer, reportage m. m) och även en hel del egna spekulationer. Mycket av detta kan man kontrollera själv på webben eller bibliotek. Vad platt-jordisarna anbelangar så undrar jag om någon av dem varit vid kanten..?
Edit: Efter att ha läst böckerna ett par gånger och sedan jämfört med intervjun så tycker jag definitivt att det är orättvist, alldeles oaktat konspirations-temat med kontext. Oavsett vilket ämne en intervju handlar om så kan ett material på närmare 1400 sidor inte gärna kondenseras till ett par minuter i TV, för att göra teorin rättvisa eller att göra den fullt ut begriplig för människor utan större förkunskaper. Och ska man försöka göra det ändå så borde Hedberg rimligtvis få göra det helt i egen regi, utan en journalist som redan innan han gick till inspelningen förmodligen hade sin åsikt klar.
Både Dammegård och Hedberg har varit flitiga med att körsbärsplocka alla skumma uppgifter de kan för att få ihop sina respektive teorier. Och det är inte från uppslagen det mesta kommer utan från andra, som du också är inne på. Men inte mycket är baserat direkt på förhör/uppslag om ens alls.
Hedbergs teater-scenario med skådespelarbyte vid Skandia har ju inget stöd över huvud taget!
Varken hos väktare eller Skandiaman.
Att påstå deras (Väktarna och inblandning behöver såklart bevisas med mer kött på benen en bara vild spekulation!
Där kliver sedan skådespelaren och den nu mer avlidne Jan-Olof Strandberg ut enligt Hedberg och med lite teaterblod så är hela "föreställningen" i land.
Det är inget annat än ett ont förtal både av vittnen och J-O Strandberg.
... kanske en av flera anledningar till att inget bokförlag velat ge ut boken...
Nej, det Hedberg sysslar med riktigt avskyvärt och enligt mig en typ av fortsatt Palme-hat.
Försöka påstå att Palme hade HIV utan solklara bevis... o.s.v.
Jag har hans första bok och även lite anteckningar om faktafel som jag hade en tanke på att publicera tidigare. Nu känns det inte lika angeläget längre då det var 2017 han skrev den boken.
Men vill bl.a. minnas något påstående om att Björn Rosengrens bror var med om flygolyckan i Oskarshamn. Det enda Hedberg verkar ha kollat var efternamnet typ.
Snällt sagt så har Hedberg inte ett dugg torrt på fötterna i sina påståenden.
Ärligt sagt så är han rätt avskyvärd i sitt beteende!