2024-04-10, 12:08
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
Nu i senaste intervjun i SwebbTV påstår Hedberg att den galne österrikaren Wilhelm Kramm vid Slussen i själva verket var Josef Fritzl.

Ungefär var i videon droppar han denna galenskap?
Citera
2024-04-10, 15:01
Medlem
WTF865s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Ungefär var i videon droppar han denna galenskap?

48.05
Citera
2024-04-24, 21:15
Medlem
Amors avatar
Citat:
48.05
Såg det där, riktigt underhållande att han bars tar upp det lite i förbifarten. Så marinerad i konspirationstänkande att inget är något speciellt.

Borde göras en teaterpjäs eller tv-serie om hela Hedbergs teori. Riktigt underhållande om än mest ur komiskt perspektiv. Så otroligt mycket människor, så otroligt mycket arrangemang.
Citera
2024-05-24, 18:29
Medlem
WTF865s avatar
Hörde vår hjälte Hedberg i ring SwebbTV för några dagar sedan. Han påstod då att en fotograf vid Rosenbad under mordnatten hade hört Ingvar Carlsson säga: Jag hoppas att svenska folket aldrig får reda på hur det här har gått till. Hedberg hade pratat med fotografen som sagt att det var okej att gå ut med denna information.
Citera
2024-06-11, 14:54
Medlem
Tog tid för Hedberg att få lite publicitet, nu om Palmemordet i Tv4 Niklas och verkligheten.

Konspirationsteorier.
https://www.tv4play.se/video/b4d9811e0ead55d928ac/avsnitt-3-konspirationsteorier
Citera
2024-06-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-06
Tog tid för Hedberg att få lite publicitet, nu om Palmemordet i Tv4 Niklas och verkligheten.

Konspirationsteorier.
https://www.tv4play.se/video/b4d9811e0ead55d928ac/avsnitt-3-konspirationsteorier

Ja, tid tog det onekligen. Hur Hedberg framställdes och hur journalisten reagerar på vad han säger var dock ganska förutsägbart. Jag har läst Hedbergs böcker några gånger och hört honom föreläsa, bli intervjuad med mera. Med tanke på det omfattande material Hedberg har presenterat under många år blir det svårt att kondensera det till några minuters intervju.

Även om jag personligen är rätt långt ifrån att ge honom helt rätt i allt så finns det en hel del märkliga och kända omständigheter, exempelvis hur Lisbeth Palme beter sig efter mordet och i relation till utredningen, som ges en rimlig kontext när man antar ett Hedbergskt perspektiv på händelsen.

Att jämföra Hedberg, Ekevi, Remstam, Söderström, Kressmark och de andra i programmet med flat earthers, eller åtminstone antyda några likheter, är oschysst tycker jag. Jag hyser stor respekt för samtliga i programmet medverkande Palme-experter, detta efter att under många år ha tagit del av deras idéer och plattformar. Men all publicitet är bra publicitet, kanske.
Citera
2024-06-15, 14:30
Medlem
Joe Blows avatar
Man måste ändå ge Hedberg en eloge för att han orkade sitta och prata med Magnus Stenlund i nästan två timmar utan att ge honom på käften för ständiga meningslösa inpass och korkade kommentarer/påståenden. Annars malde Hedberg på med sitt halsbrytande korthus av rykten och trams.
https://rumble.com/v51g1w1-svea-kanal-mter-9-claes-hedberg-teatermordet-r-det-enda-logiska.html
Citera
2024-06-23, 21:58
Medlem
Citat:
Nu i senaste intervjun i SwebbTV påstår Hedberg att den galne österrikaren Wilhelm Kramm vid Slussen i själva verket var Josef Fritzl.
Jag vill minnas att Ole Dammegård också sagt detta, frågan är varifrån informationen kommer ifrån, ursprungligen.
Citera
2024-06-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundanityOne
Även om jag personligen är rätt långt ifrån att ge honom helt rätt i allt så finns det en hel del märkliga och kända omständigheter, exempelvis hur Lisbeth Palme beter sig efter mordet och i relation till utredningen, som ges en rimlig kontext när man antar ett Hedbergskt perspektiv på händelsen.

Att jämföra Hedberg, Ekevi, Remstam, Söderström, Kressmark och de andra i programmet med flat earthers, eller åtminstone antyda några likheter, är oschysst tycker jag.
Håller med. Man kan inte avfärda Hedberg som någon konspirationsstolle, speciellt m.t.p. att han i hög grad bygger sin hypotes på andra Palmeforskares arbete. Tex Liljeson, Anér, Poutiainens m.fl. Liljeson t.ex., socialdemokratisk insider, jobbade för Carl Lidbom bl.a. var ju den som först förde fram teorin att OP aldrig mördades.

Jag tycker en svaghet i Hedbergs resonemang är att det var pga att han ådragit sig HIV gm vidlyftiga sexuella kontakter som var den enda anledningen till den här operationen, med efterföljande cover-up där, om man ska tro Hedberg, t.o.m. mord förekommit. Jag tror inte att detta räcker som anledning. Hade det bara varit detta så hade Palme kunnat smusslas undan till ngn privatklinik utomlands, och så hade man kunnat skylla på cancer el. likn. Det kan mycket väl ha varit så att han hade både sexaffärer till höger och vänster samt hiv, men att detta skulle leda till en operation av den här omfattningen det verkar inte sannolikt. Men om det ovanpå detta funnits sexuell utpressning mot Palme, i utbyte mot vapenaffärer o likn. Om USA/CIA lyckats hota/pressa OP till någon form av eftergifter el likn, med "kompromettant" som påtryckningsmedel... Jag utesluter inte heller att OP var någon form av dubbelagent/infiltratör av socialdemokratin, givet OPs höger-bakgrund, kopplingar till militären mm. OP hade släktingar som direkt stöttade nazisterna t.ex. Inom loppet av något år var han plötsligt "omvänd" socialdemokrat och nära Tage Erlander. En mycket märklig omvändelse.

Hade det varit att något i den stilen var på väg att avslöjas, då kan jag köpa att OP behövde avlägsnas från den politiska scenen, på ett sätt som inte väcker några följdfrågor, eller iaf leder följdfrågorna i en annan riktning.
Citera
2024-06-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmanuelGoldstein
Håller med. Man kan inte avfärda Hedberg som någon konspirationsstolle, speciellt m.t.p. att han i hög grad bygger sin hypotes på andra Palmeforskares arbete. Tex Liljeson, Anér, Poutiainens m.fl. Liljeson t.ex., socialdemokratisk insider, jobbade för Carl Lidbom bl.a. var ju den som först förde fram teorin att OP aldrig mördades.

Jag tycker en svaghet i Hedbergs resonemang är att det var pga att han ådragit sig HIV gm vidlyftiga sexuella kontakter som var den enda anledningen till den här operationen, med efterföljande cover-up där, om man ska tro Hedberg, t.o.m. mord förekommit. Jag tror inte att detta räcker som anledning. Hade det bara varit detta så hade Palme kunnat smusslas undan till ngn privatklinik utomlands, och så hade man kunnat skylla på cancer el. likn. Det kan mycket väl ha varit så att han hade både sexaffärer till höger och vänster samt hiv, men att detta skulle leda till en operation av den här omfattningen det verkar inte sannolikt. Men om det ovanpå detta funnits sexuell utpressning mot Palme, i utbyte mot vapenaffärer o likn. Om USA/CIA lyckats hota/pressa OP till någon form av eftergifter el likn, med "kompromettant" som påtryckningsmedel... Jag utesluter inte heller att OP var någon form av dubbelagent/infiltratör av socialdemokratin, givet OPs höger-bakgrund, kopplingar till militären mm. OP hade släktingar som direkt stöttade nazisterna t.ex. Inom loppet av något år var han plötsligt "omvänd" socialdemokrat och nära Tage Erlander. En mycket märklig omvändelse.

Hade det varit att något i den stilen var på väg att avslöjas, då kan jag köpa att OP behövde avlägsnas från den politiska scenen, på ett sätt som inte väcker några följdfrågor, eller iaf leder följdfrågorna i en annan riktning.

Det är ju fullkomligt skitsnack! Klart han går att avfärda, likväl som Liljesons fantasier vilken Hedberg kopierat huvuddelen av teorin ifrån.
Är du av samma skrot och korn som Hedberg? Köper allt som andra sagt, utan att kontrollera?

Carl Lidbom den som först la fram teorin om att Palme aldrig mördades?
Citera
2024-07-01, 21:17
Medlem
Ograsts avatar
Tror Hedberg på de galenskaperna han saluför eller handlar allt om uppmärksamheten som han får? Han dyker ju typ upp som gubben i lådan i alla möjliga sammanhang i alternativmediasfären!
Citera
2024-07-17, 16:28
Medlem
WTF865s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Tror Hedberg på de galenskaperna han saluför eller handlar allt om uppmärksamheten som han får?

Både ock, skulle jag tro. Och han lever farligt nu. Man har sprutat in gas i hans bil så att han ska köra ihjäl sig och även lagt gift i hans vattenflaskor.
Senast redigerad av WTF865 2024-07-17 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in