2024-07-23, 10:41
Medlem
Polisen uppskattar hennes ålder mellan 25-35år, och vet fortfarande inte vem hon är. Jag går nog fullt ut på prostitutions spåret och kan eventuellt ha någon form av missbruk. Och att hon är en utlänning kan vi nog slå fast, torskar brukar väl beslagta passen.

Jag tror att polisen kommer få de svårt att få reda på vem hon är. Så vi kan nog förvänta oss en bild i tidningarna med texten "vem är hon?" eller liknande. Likt han utlänningen som hittades död för ett gäng år sedan, och de var väl först nu för några månader sedan dom har fått en teori vem de var
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2024-07-23 kl. 10:48.
Citera
2024-07-23, 10:42
Medlem
ID-handlingar saknas. Inte identifierad. Förmodligen ingen telefon på sig heller då.

Borde finnas tydliga tecken på våld. Jag tror inte man spärrar av ett så pass stort område annars.

Rånmord?
Citera
2024-07-23, 10:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Polis på plats uppger också att man har ”gjort vissa fynd”. På bilder syns tekniker med bevispåsar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vzzvod/landskrona-kvinna-dod-misstankt-mord
Citera
2024-07-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuklop
Den finns väl i byggnaden som ligger nära ett matställe.
För att komma upp ska man gå för en trappa till våningen där uppe på gaveln.
Samma byggnad finns någon byggfirma.

Kan det vara kopplat?
Bdsm som gått fel så kvinnan har blivit dumpad?.

Den klubben har inte haft igång någon verksamhet senaste dagarna så finns inte en chans att det skulle vara det.
Kan mycket väl vara någon som tränat och varit på väg hem då där är en crossfit box som har öppet till 23 tror jag det är, eller bara någon som tagit promenad. Men sen håller där till en del missbrukare i det området också
Citera
2024-07-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VL86
Finns en BDSM-klubb på andra sidan bron. Vet dem sysslar med rätt brutala saker.

Brutala saker i vissa människors ögon kanske, men inte mord. Och den klubben har inte ens haft öppet
Citera
2024-07-23, 10:56
Medlem
Kommer det fram att hon senast sågs på en biljardklubb och hade varken skor, nycklar eller mobil på sig så är det inte så svårt att lista ut vad som hänt
Citera
2024-07-23, 11:01
Medlem
Om hon vore en av de lokala missbrukarna som vissa antyder, då borde polisen känna igen henne. De har koll på missbrukarna i stan.
Citera
2024-07-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunaknudan
Kommer det fram att hon senast sågs på en biljardklubb och hade varken skor, nycklar eller mobil på sig så är det inte så svårt att lista ut vad som hänt

Fast om det är en seriemördare så är NJ den enda man nog kan avskriva helt. Honom har det spekulerats om i flera år, skulle han med ögonen på sig fortsätta i samma kvarter? Det är inte så rimligt
Citera
2024-07-23, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Har hon blivit attackerad med t ex kniv så behöver det inte höras speciellt mycket heller.

Räcker med att hon fått ett slag i huvudet eller blivit strypt fort för det inte ska höras mycket.

Hon kanske har blivit dumpad där!
Tagit sig dit skadat men inte kunnat skrika på hjälp.
Det behöver inte ha hänt på platsen.
Kan ha blivit påkörd.

Har den som varit misstänkt för andra mord på kvinnor i samma ålder någon ny flickvän?
Är det i närheten av platser där de andra 2 haft bostad?
Citera
2024-07-23, 11:27
Medlem
xen1cals avatar
Sitter en söt polistjej och vaktar bron från staden sidan, så alla som är intresserade av mord-turism får ta andra hållet.
Citera
2024-07-23, 11:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Leif Lindkvist jobbar i området och beskriver händelsen som ”tragisk”.

– Det är obehagligt. Jag brukar ha med mig hunden och gå med den precis där hon verkar ha hittats. Vilket samhälle vi lever i, säger han.

Det ska inte heller finnas några övervakningskameror på fastigheten som ligger intill platsen, enligt Leif.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vzzvod/landskrona-kvinna-dod-misstankt-mord

Det var ju synd.
Citera
2024-07-23, 11:36
Medlem
"Hennes skador indikerar att hon utsatts för ett grovt våld." Från Polisen Landskrona på facebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in