2024-07-23, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Ska detta bli stadens tredje olösta kvinnomord? Kring jul för ca 3 år sen var det norskan.... Sen året efter var det hon meline eller vad hon hette... Nu detta

Lite längre sedan.

Man får väl bara hoppas att Ke*nt (kass agent) Per*sson inte kommer åt också denna utredning.
Citera
2024-07-23, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Lite längre sedan.

Man får väl bara hoppas att Ke*nt (kass agent) Per*sson inte kommer åt också denna utredning.
Nån känd innom staden?
Citera
2024-07-23, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Bilden tagen här:

https://maps.app.goo.gl/kQ4DXMf9iKLrw5vQA
https://i.imgur.com/3xHW2cJ.jpeg
Andra sidan bron är bilden tagen.
Citera
2024-07-23, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocteauTwins
Ser ut som ett mönster. Någon som smälter in och vet områdets rörelsemönster. "Passar på" när chansen ges. Kvinnorna kanske tom känner möjlig gärningsman.
Finns ju mycket skumt folk som springer i staden och en hel del som rör sig ute dagligen som saknar jobb... Så finns att välja på med folk som smälter in som ingen reagerar på
Citera
2024-07-23, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuklop
Kan iofs stämma,Även missbrukare är väl inte speciellt långt ifrån att bära id är nog inget dom prioriterar.

Tror det är en lokal förmåga som drabbats, med tanke på området hon hittades och som nämnts, missbrukare brukar inte ha leg... Sen vem vet om mördaren snott handväska/mobil med fodral för kort?
Citera
2024-07-23, 08:01
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Bevisligen så hade ju inte denna personen något leg på sig eller något annat som kan identifiera henne. Kan även vara så att anhöriga inte har kunnat spåras. Mitt tips är en prostituerad från något baltiskt land eller liknande. Jag tror inte det är någon som är hemmahörande i Sverige åtminstone

Svårt att veta. Hon hittades kort före midnatt och troddes inte ha legat länge. Det kan ju också vara så att ingen har hunnit sakna henne än.
Citera
2024-07-23, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Svårt att veta. Hon hittades kort före midnatt och troddes inte ha legat länge. Det kan ju också vara så att ingen har hunnit sakna henne än.
Full pott, en tanke som slog mig med att hon inte kan ha legat länge, skulle jag gissa så säg max 30 min med tanke på hur centralt det är
Citera
2024-07-23, 08:21
Medlem
bajsmolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Full pott, en tanke som slog mig med att hon inte kan ha legat länge, skulle jag gissa så säg max 30 min med tanke på hur centralt det är

Speciellt med tanke på att polisen utförde HLR ända till ambulansen anlände. Hade hon legat längre så hade man snabbt insett att kroppen var kall och helt bortom chans för återupplivning.
Citera
2024-07-23, 08:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Om misshandlad eller påkörd borde det finnas vittnen, annars kan det ju handla om kraftigt påverkad och krampanfall eller annat (stroke, hjärtinfarkt, aortaaneurysm etc.). Tre kvinnor i den åldern som hittats döda på en handfull år...
Citera
2024-07-23, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Om misshandlad eller påkörd borde det finnas vittnen, annars kan det ju handla om kraftigt påverkad och krampanfall eller annat (stroke, hjärtinfarkt, aortaaneurysm etc.). Tre kvinnor i den åldern som hittats döda på en handfull år...

Varför borde det finnas vittnen menar du?

Inte jättemycket folk som rör sig i det området vid midnatt och beroende på vilken sida bron hon hittats på.
Citera
2024-07-23, 08:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Varför borde det finnas vittnen menar du?

Inte jättemycket folk som rör sig i det området vid midnatt och beroende på vilken sida bron hon hittats på.
Borde skrivit "sannolikt", tänker att det hörs. Om hon bara krampat ihop kan det ske ganska tyst i mörka natten.
Citera
2024-07-23, 08:44
Avslutad
Påstod inte polisen M*line hade lämnat mobil och plånbok hemma för att mitt i natten vandra genom halva stan mitt i smällkalla vintern, och att hon sedan självdött av ett benbrott efter att hon klättrat ner till spåren helt själv? Hade inte förvånat mig om något liknande påstods i detta fall. Nej, det luktar ruttet för Landskronas kvinnor på kvällspromenad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in