2024-07-22, 23:09
Medlem
Har tråden klarlagt hur blinda med flera drivit upp priserna på labradorer? Dyrgripar det där men hur ser andrahandsvärdet ut idag?
Citera
2024-07-22, 23:10
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja, och man kan ju fråga sig hur den som påstås ha stulit hunden skulle kunna veta att det FINNS en sån hund JUST DÄR ..och så enkelt kunnat locka med den.

Men, det som förbryllar mig MEST är att "plötsligt slutade kamerorna fungera i ca fem minuter och efter det var hunden spårlöst försvunnen."
Källa: https://dognews.se/2024/07/17/hunden-essie-stulen-50-000-kronor-i-hittelon/

Vadå slutade kamerorna att fungera? HAha, då måste de väl ha haft tillgång till hela jävla systemet så de kan stänga av den?

INGEN tjuv håller på med sådant! De tar på sig mörka enfärgade kläder eller något, samt en mask, så är det bra med det sen. Inte fan agerar man super-hacker, först bryter sig in i huset och sedan släcker ner kamerorna, för att sedan sätta igång de igen när man väl stulit hunden???

Men helvete

Ja det är Mission Impossible. Pappan har roat sig kungligt dessutom, kört med drönare försedda med värmekamera, mm mm.

Vad vi gissat på, när det gäller de urballade kamerorna, är att en assistent dragit ur sladden, det är det enda vi kommit på förutom att pappan håller på med nåt bedrägeritjossan. Varför inte tjuven klädde sig som en sådan och bara hämtade hunden, kan ju bero på nåt kroppsligt kännetecken, som extrem fetma, haltande gång eller nåt. Ja, ja fantasin rullar iväg.....
Citera
2024-07-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Stämmer. Ska få nytt boende i augusti. Om man får ta med hund där låter jag vara osagt. Men annars var det kanske "tur" att den snoddes?

Är det här bekräftade uppgifter att dottern fått nytt boende i augusti? I så fall är det ju ett fantastiskt sammanträffande att Essie försvinner veckorna före.
Citera
2024-07-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Finns det varg där borta i Enköping?

Nog finns det ett par eller någon som traskar förbi. Men de lär ju inte ta sig in i trädgårdar och kidnappa labradorer i första hand.
Citera
2024-07-22, 23:14
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Stämmer. Ska få nytt boende i augusti. Om man får ta med hund där låter jag vara osagt. Men annars var det kanske "tur" att den snoddes?
Ännu en pusselbit som jag har missat. Nytt boende i augusti? Men då kanske annonsen där assistent söktes inte hade med denna familjen att göra? Eller?
Citera
2024-07-22, 23:17
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är klart att det kan ta upp till tre år. Det beror ju på vilken träning som måste göras.

Om hon är så icke kommunikativ som det beskrivs så har hunden helt lärt sig att tyda och agera på hennes signaler - och det gör det svårare att försöka omrikta hunden till en annan förare.
Dels måste den "avläras" dels lära om och lära nytt.

Lägg ner ditt skitsnack! En hund lika denna tik är enkel att omskola till en ny brukare!!!
Citera
2024-07-22, 23:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Ok. Känner du familjen? Berätta gärna det du kan utan att outa dig.
Citera
2024-07-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Är det här bekräftade uppgifter att dottern fått nytt boende i augusti? I så fall är det ju ett fantastiskt sammanträffande att Essie försvinner veckorna före.

Offentliga handlingar och Enköping är inte stort.
Citera
2024-07-22, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok. Känner du familjen? Berätta gärna det du kan utan att outa dig.

Känner till flera delar ja, precis som du gör.
Citera
2024-07-22, 23:25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Nog finns det ett par eller någon som traskar förbi. Men de lär ju inte ta sig in i trädgårdar och kidnappa labradorer i första hand.

Tydligen finns det varg i Enköping, inte enbart på Varggatan..
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/gustav-13-fangade-en-varg-pa-film
Citera
2024-07-22, 23:26
Medlem
HappySnowmans avatar
Är det normalt att övervakningskameror ibland laggar så länge som fem minuter? Såvitt jag förstår är det tiden som pappan hävdar saknas på filmen.

https://dognews.se/2024/07/17/hunden-essie-stulen-50-000-kronor-i-hittelon/

Jag bodde en gång på ett ställe där vi behövde använda ett knackigt bredband, som ibland laggade till de tv-spelande barnens förtvivlan. Men jag har inget minne av att det brukade hänga sig så länge som fem minuter. Det var liksom ett litet hack här och ett litet hack där som förstörde alltihop. Inte att allting gick finfint och sedan försvann i x antal minuter och sedan kom tillbaka och gick finfint igen. Fast det kanske är skillnad?
Citera
2024-07-22, 23:29
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Pappan fick 453 PM på Facebook under gårdagen..

Det yras om medium, Polen, Litauen och hela Sverige och jag har skakat misstroget på skallen så många gånger att det luktar nackspärr.

Att så många höns...f'låt...damer kan vara så naiva, godtrogna och i många fall rejält korkade är sorgligt att konstatera.

Det luktar fortfarande skunk om detta!

Ps...Läste någonstans att det finns ca 22 000 svarta labradorer i Sverige. Några av deras ägare har säkert blivit observerade senaste veckan.

Det är något med damer som har svårt att se sanningen när det gäller svarta.... labradorer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in