2024-07-22, 21:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prekas
Ser ut att vara kompostgaller, används mycket för att skärma av hunden eller sånt man inte vill att hunden ska gå på
Det ser ut som kompostgaller som de byggt ihop till en bur - ja.
Citera
2024-07-22, 21:15
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är nog den som skapat gruppen som är mod, tror inte släktingarna har tid att kontrollera alla de chatgrupperna. Men man vet ju aldrig, energin verkar ju outömlig.

Det är vår också! Inte kommer flashbackarna släppa detta innan det är löst!

I skrivande stund har tråden 214 749 visningar och inte tror jag alla hjärteströsslartanterna är för korkade för att själva söka alternativ info.
Citera
2024-07-22, 21:15
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Va?

Hunden har en penis på en av bilderna, tikar brukar inte ha en penis, men vad vet jag, idag är väl allt möjligt?
Citera
2024-07-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det ser ut som kompostgaller som de byggt ihop till en bur - ja.

Aha. Antar att det är vanligt? Utöver att, förstås, husera en kompost.

Ser du varför man valt att ställa den just där? Jag har fått för mig att du är kunnig inom detta med hundar
Citera
2024-07-22, 21:24
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Om dottern skadat hunden, vilket är möjligt, undrar jag hur deras filmer från kameraövervakningen uppstått
Där syns Essie med viftande svans, pigg och nyfiken (just då i a f), som en ung hund brukar se ut.
Fejkat filmerna? Inspelade från annan tidpunkt kanske ..

Hunden dödas kanske efter klippet?

Hunden springer glatt till dottern och dödas där på gräsmattan, bil körs fram till häcken och kadavret transporteras bort.

Är det osannolik?
Citera
2024-07-22, 21:25
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny

Men allvarligt, varför stjäla en hund??? Vad finns det för värde i någon annans "äldre" hund?

Vi har spekulerat och i vanlig ordning vänt ut och in på allt som framkommit. Men huvudhypoteserna är:

1. Försäkringsbedrägeri

2. Hundmord av dottern

3. Kidnappning för att hunden blir slagen
Citera
2024-07-22, 21:29
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig

Ser du varför man valt att ställa den just där? Jag har fått för mig att du är kunnig inom detta med hundar
Jag har också funderat över kompostgallret. Om vi nu har en fenomenal assistanshund som är supertränad och minsann aldrig skulle komma om någon främling ropar och aldrig skulle lämna tomten på eget bevåg osv osv - vad behöver vi då kompostgaller till? Att MIN hund behöver ett framför altandörren om jag inte vill att hon ska pipa ut på tomten när det inte var tänkt så, ja det är inte särskilt konstigt. Men denna fenomenala superhund...? Och varför står det mitt på altanen som sagt?

Fast det är kanske så enkelt som att man brukar ha det framför dörren, precis som hemma hos oss, bara för att kunna slappna av lite och slippa att hunden slinker ut. Men ändå... Går inte sånt också att träna in precis som med allt annat denna jycke har hunnit lära sig under sina 3 år i livet?
Citera
2024-07-22, 21:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig

Jag har ingen aning - men den fyller ju inge funktion som "grind" där - så jag gissar att de kanske lägger hunden i den när de sitter på altanen eller när de vill att hon lugnar ner sig.
Jag har bara använt kompostgaller för att bygga hage när jag haft valpar, men vet att de finns de som använder det som plats för hunden att bli lugn och passiv -- en del använder hundburar som man har till utställning eller bilbur istället.

Det kan ju ha använts till något helt annat också.
Citera
2024-07-22, 21:30
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vi har spekulerat och i vanlig ordning vänt ut och in på allt som framkommit. Men huvudhypoteserna är:

1. Försäkringsbedrägeri

2. Hundmord av dottern

3. Kidnappning för att hunden blir slagen

Samtliga förutsätter att hundägarna är de riktiga bovarna. Ja, så kan det ju vara. Hoppas de får sitt straff i sådana fall! Kan nog bli svårt att bevisa... men man kan ju alltid hoppas.
Citera
2024-07-22, 21:32
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prekas
Ser ut att vara kompostgaller, används mycket för att skärma av hunden eller sånt man inte vill att hunden ska gå på

Gallret användes kanske som grind vid häcken och när hunden ändå är död behöver gallret inte stå där vid häcken och skräpa.

Mamman samlar ihop allt hundrelaterat i trädgården och gallret står bara tillfälligt där på altanen.

Pappan fäller krokodiltårar när han berättar att de ljuger för dottern. Inte en tår fälls när han prata om hunden. Är det inte konstigt?
Citera
2024-07-22, 21:34
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Hunden dödas kanske efter klippet?

Hunden springer glatt till dottern och dödas där på gräsmattan, bil körs fram till häcken och kadavret transporteras bort.

Är det osannolik?
Vore det inte enklare i så fall att böka ner hunden i en sopsäck och helt diskret ta säcken den vanliga vägen runt knuten till garageuppfarten? Och så ett enkelt lyft ner i bakluckan. Varför börja köra in på allmänningen och hiva hunden genom häcken till allas beskådan?

Tittar man på Google Maps så verkar vägen utanför vara ganska trafikerad (ett antal bilar på bilderna). Även efter 22 på kvällen kan man nog anta att en och annan bil åker förbi. Att ingen har reflekterat över den konstiga parkeringen på gräset och kanske t.o.m. tagit reg.numret är för mig en gåta. Brukar bilar köra in där av någon märklig anledning?
Citera
2024-07-22, 21:36
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har ingen aning - men den fyller ju inge funktion som "grind" där - så jag gissar att de kanske lägger hunden i den när de sitter på altanen eller när de vill att hon lugnar ner sig.
Jag har bara använt kompostgaller för att bygga hage när jag haft valpar, men vet att de finns de som använder det som plats för hunden att bli lugn och passiv -- en del använder hundburar som man har till utställning eller bilbur istället.

Det kan ju ha använts till något helt annat också.

Vi kan nog utesluta att gallret använts för att lugna och passivisera hunden. Vore ju ett ödets ironi om hunden som ska lugna dottern behöver lugnas på grund av dottern.

Kanske behövde lugnas på grund av pappan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in