Jag som helt ny i tråden, relativt då, så tror ju jag att Chrippa ett längre tag, sen förra sommaren eller hösten pratat skit om Julia med Linnea och pratat skit om Linnea med Julia. Så Julia var rejält matad med hur hemskt Linnea var och att hon misshandlade Chrippa misstänker jag.
Det är ju så en del människor gör, de som vill framställa sig som offer. Och Chrippa känns som en sån människa. Det är ett sätt att få andra att vara den snälla och medgörliga. De vill vara motsatsen till det monster som Chrippa utmålar den andra kvinnan som.
Och sen när Chrippa åkte i häkte så pratade Julia med Jocke och det spred sig att Chrippa var illa ute för Linnea var så hemsk. Och hon är säkert urjobbig hon med men jag tror inte på den där skrivna berättelsen av Chrippa att han bara står och tar emot medan hon slår lavetter på honom. Han skulle aldrig göra det.
Och nu har Chrippa, tror jag, talat om för Linnea hur fin hon är jämfört med den galna Julia. Så därför är de ihop nu ett litet tag.
Sen så om han har fört över pengar till Linnea som har köpt möbler och grejer så kommer kronofogden att ta det med. De läser ju också på internet. Tänk bara hur de gick till La Gunilla klockan åtta på morgonen dagen efter mellon. Hon försökte med att halsbandet var någon annans men de tog det, sen fick hon tillbaka det för det hade inget värde. Minns inte hur många hundra tusen det var värda innan värderingen.