2024-07-22, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Var lite realistisk. Så många påståenden har basunerats ut och aldrig mer pratats om.

Tömda bankkonton, en våldtäktsanmälning som Linnea påstods ha gjort, 100% fastslagna personlighetsstörningar och andra diagnoser, stulen rolex, stulna designerkläder, sektmedlemsskap, föräldrar som drivit en man till självmord, en deklaration som gjorts genom faceid på en sovande Chrippa, utövande av svart magi, meddelanden som ska ha kommit till Jockes messenger, att Linnea snackat om att Chrippa boxat ut hennes tänder, att hennes skador bestod av ett litet skrapsår, en iphone som stals och mer.

Tycker du att dom gått till botten eller visat några bevis för att något av ovanstående stämmer? Av någon i förtalssekten eller av Anjo i synnerhet, som är skyldig till att ha gått ut med till punkt och pricka precis allt detta?

Det är påhittat.

Nu utgår jag från att du är vuxen, det är ju ändå rimligt. I mina ögon håller inte en vuxen på med en massa fjantiga hitte-på-ord, såsom ”förtalsekten”.

Det jag har sett Anjo lägga ut är sånt som Chrippa själv lagt ut, på ett eller annat sätt. Och Gud förbjude om Anjo, Rask mfl inte lägger upp på ett tag, jävlar vad det kryper i Chrippa då, som då drar igång något igen. Mer patetiska karl - man lär han aldrig bli - än honom går ju inte att hitta på jorden.
Han viftar ju efter halmstrån, när han inte har svar och så slänger han iväg något helvridet, som inte har något med något att göra. Hittar något utagerat från många, många år tillbaka. Vilken jävla pajas!

Han kan inte ens stå för att de bodde i Jkpg. Även om det var typ en kvart, så bodde där i källarn, vilket han helt förnekar. Linnea spela in något där och prata om att det är så bra att bo där, för det ligger i mitten av Sthlm, Gbg och Malmö. Jisses..
Citera
2024-07-22, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dags att lägga ner hetsjakten mot Cluee nu. Ägna tråden åt Chrippa - det är honom den handlar om.

Vem är du? Mår du bra? 😏
Citera
2024-07-22, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Varför skulle det inte gälla chrippa menar du? Jag skrev ju alla

Vill minnas att du namngav Anjo och Jocke. Men kan ha fel och hittar inte inlägget nu.
Citera
2024-07-22, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Sjukt att allt började med att nån skrev att Chrippa och hans storebror håller på med incest och pedofili.

Det var eller är den förbjudna åsikten. Ni får aldrig tro att dessa förtappade jävlar håller på med sånt.

Så Chrippa hängde ut en flashback-användares hemadress för att visa er vad som händer om ni har den förbjudna åsikten, eller trosuppfattning rättare sagt.

Det var så det började. Chrippas kanal försvann när han startade doxningskrig med anonyma användare av internet, som ringde polis till Chrippas offentliga hemadress gång på gång som ett svar på det konstiga kriget som en offentlig person startade mot anonymitet och yttrandefrihet.

Chrippa hade sett mer oskyldig ut om han lät folk åsikter som kanske inte stämmer.

Personligen tror jag att dom håller på med just det som dom reagerade så extremt på.
Din teori är spännande, men inte supertrolig.

Berättelsen i övrigt är dock sanningsenlig! Mycket ligger till grund för att anta att kanalen togs ned av youtube.

Det var tvära kast mellan att hen anklagade Joakim för att bete sig som en diktator, Jonna för att blivit ful och familjen för att vara incestuös till att hen blev Jockes största fan som i realtid läckte hundratals ”vattentäta” lögner om Linnea på Flashback.

Kristallklart att användaren blev rejält utpressad. Men Jocke startar väl inga drev?
Citera
2024-07-22, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Senast polisen blev inkopplad gällande att chrippa skulle ha misshandlat henne startades ett drev, folk hotade Linnea och hennes familj, det spreds helt sjuka lögner om Linnea och hennes familj.

Men du tycker det är konstigt att Linnea väljer att ringa Jocke istället för att ringa polisen?

Hon kanske inte vågade ringa polisen eftersom hon och hennes familj kanske inte orkar en upprepning av det dem fick utstå förra gången polisen blev inkopplad

Men vad skulle han kunna göra? De var ju inte ens i samma land, än mindre inom räckhåll.
Citera
2024-07-22, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vi är överens om något. Julias föräldraförmåga har kunnat ifrågasättas, men det undgår ingen att hon har bättrat sig, är självständig och gör så gott hon kan.

Hon har blivit indragen i drevet och förmodligen har Anjo och Jocke vetat att hon är lätt att få med sig. Hon trodde att hon hjälpte pappan till hennes barn från en Amber Depp. Jag tror alla kvinnor hade försvarat sitt barns pappa med näbbar och klor ifall dom satt i samma sits som henne. Men hon är inte den som skapat allt detta.

Det blev tydligt i Anjos video om Julia att han slängde henne under bussen när hon valde att samarbeta med pappan till hennes barn. Det är det mest mogna att göra och är bäst för barnet. Men det tålde inte Jocke och Anjo att se.

Blod är inte tjockare än vatten. Jocke offrar Julia för Anjos skull och det är sorgligt att se. Julia är i det stora hela väldigt oskyldig. Hon har pressats från alla håll och kanter. Av Anjo, Jocke och Chrippa och hon har hela tiden försökt vara alla till lags. Stackars Jullan, hoppas Chrippa stöttar henne i det hon utsätts för.

Jag instämmer med att hon försöker vara så bra mamma hon kan nu. Det är så jag uppfattar det i varje fall.

Men har det undgått dig att hon själv sa att hon kört ett spel, ett dubbelspel alldeles av sig själv?
Citera
2024-07-22, 03:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Vill minnas att du namngav Anjo och Jocke. Men kan ha fel och hittar inte inlägget nu.
Nej. Jag nämnde att Julia skulle ha anmält barnmisshandel i december när hon fick veta det.
Jag nämnde att Anjo och Jocke skulle anmält barnmisshandel i januari när dem fick veta det.
Alla dem trodde att lilla C hade blivit misshandlad av Linnea, men istället för att anmäla till polisen gjorde dem ett fejkar förhör och flera youtube videos.
Först när dem fick kritik gjorde Jocke en polisanmälan om barnmisshandel.

Folk ansåg då att det var Julias ansvar att anmäla barnmisshandel, inte Jockes.
Och mitt svar var då att alla som misstänker att en barn far illa har ansvar/skyldighet att anmäla det till polisen, sen får polisen utreda om det är sant eller ej.
Citera
2024-07-22, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, Cluee har inget att anmäla, han har inte sett något brott.

Anmäla på andrahandsuppgifter kan både Jocke och Cluee i så fall - och då bör du ställa samma krav på Jocke som gör du med Cluee.
Du får också börja håna Jocke för att han skyddar en kvinnomisshandlare - för han har ju faktiskt gjort det rent praktiskt, till skillnad från Cluee.

Dags att lägga ner hetsjakten mot Cluee nu. Ägna tråden åt Chrippa - det är honom den handlar om.

Att du försöker göra dig lustig och tror att en person som tidigare arbetat på myndighet tycker det är en bra idé att belasta myndigheter med det trams du sysslar med, berättar bara hur pantat du är i huvudet.
Er lekstuga skall givetvis inte belasta myndigheter.

Exakt. Det är Chrippa det handlar om. Nu har du själv förstått att det inte gäller en hel drös människor du själv tjatar om hela tiden.

Jag kan inte se varför kvinnomisshandel inte ska anmälas. Jag ser inte någonstans att du kan sätta dig in i Linnéas panik när hon är utsatt av Chrippa. Usch.
Citera
2024-07-22, 03:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Men vad skulle han kunna göra? De var ju inte ens i samma land, än mindre inom räckhåll.
Jag minns inte, men när cluee pratade om det förklarade han varför Linnea ringde Jocke, och förklaringen var logisk.
Citera
2024-07-22, 03:54
Medlem
Intressant att Anjo försöker skriva om tidslinjen över drevet. Drevet som startade 1/1.

Varför ser han nervös och desperat ut? Varför låtsas han vara ett offer? Offerkoftan klär inte.

Anjo njuter av att förtala, det har han alltid gjort.

Varför hatar Anjo Linnea?

Är det för att hon är stabil, har bättre självkänsla, är mer vältränad och hälsosam, snällare, roligare, snyggare, smartare och mer framgångsrik än den patetiska nollan han är eller är det för att hon har det hans kvinna helt enkelt saknar?

Patetiskt när Anki säger att man inte kommenterar en kvinnas utseende eller storlek, men ändå lyckas säga att
Linnea ser sämre ut än Lisen, Linnea har blivit plufsig, Linnea är rynkig och hängig

Anjo hävdar också felaktigt att Lisen inte fyller sig med botox och fillers och är naturlig. Det är hon inte kan jag intyga. Hon har dessutom genomgått operationer.

Behövde han dra med Jakob i lögnerna?

Varför försöker han få Lisen att verka som ett offer? lisen har kallat Linnea psykopat, varit med och stöttat Anjos brutala övergrepp på hela Linneas person och dessutom varit med och olagligt filmat Linnea i hennes hem.

Lisen är den typiska osäkra tjejen som mobbar den svagaste individen i klassen i grupp. Allt hon har visar är att hon är en sån tjej. Lisen har trakasserat Linnea i månader, kärringen kan gott ta en pik från Linnea.

Tick, tack

Game over
Senast redigerad av Pallal 2024-07-22 kl. 04:45.
Citera
2024-07-22, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag börjar också tro att han har gjort detta själv med Julia på ett hörn, han blev rädd för eko och litar på Julia, vet att hon gör vad som helst för honom, han ville inte förlora dottern och därför tänkte han åka iväg med Julia och barnet till Dubai. Han spelade på Julias känslor. Linnea började fråga saker och ställa krav och då brakade de hela loss och han slog henne. Jag tror han hade ren panik den morgonen. Kan jag ha rätt?
Dom försöker manipulera dig.
Varför skulle Chrippa göra det?

Jocke och Jonna stod bakom att Chrippa fick bakom ryggen på Linnea och försökte pressa Chrippa att bli tillsammans med Jullan igen. Varför då?

Allt är mycket enkelt. Något skedde, polisen kom, 1/1 skriver 400Ben, som har fått information från Jocke, ”Heard vs Depp” här.
Sen kom lögnerna forsandes. Direkt, inte efter att han släpptes.
Citera
2024-07-22, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila

Gällande drevet.
Jag tror att Jullan är den som försett alla med information från start och gjorde så att det blev ett drev, och det baserat på hennes svartsjuka och besatthet att få tillbaka Kräftan.
Hon är den enda som haft tillgång till Kräftans iCloud hela tiden och kunnat se alla meddelanden som skickats fram och tillbaka. Printsen kommer ifrån ifrån henne som hon försett alla med för att det var en perfekt chans att svartmåla L. Hon är nog källan till större delen av pajkastning som pågått och en hel del anklagelser har växt fram utifrån hennes info.
Jullan är oskyldig, hon kommer inte åt några som helst uppgifter om Chrippas bankkonton, deklarationer, position för Chrippas iphone mini och annat. Det kunde Jocke komma åt. Printsen kommer inte från henne och det är inte fastställt att printsen är äkta ens. Några bilder på en skärm har hon delat och några sms mellan henne och Chrippa.

Dessutom spred Jocke massvis med desinformation till 400Ben när hen var väldigt tydlig med att hen bara hade kontakt med Jocke, ingen annan. Jocke har sagt ungefär samma saker i sina sociala medier och där varit tydlig med att han tagit reda på allt utan mellanhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in