2024-07-21, 16:13
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja boendet i Järna tillhör antroposoferna, om nu familjen har den synen vet vi inte men LSS boendet där tillhör antroposoferna

Nej, det vet vi inte. Blev bara lite konfunderad..

Familjen kanske är antroposofer??
Citera
2024-07-21, 16:15
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Var finns inläggen om att hunden misshandlats? Orkar någon posta skärmdumpar? Gissar att dessa kommentarer raderas illa kvickt av pappan..

Nu har ju handhjärtan-folket inne på Facebook-gruppen Essie ska hem, som är hyperkänsliga för både kritik och äter psykofarmaka så det står härliga till, blivit helt traumatiserade av att myntet har två sidor. Det gäller inte minst moderatorerna där som raderar bort inlägg som är kritiska och ifrågasättande. Det upplevs tydligen som oskönt och att folk ska skämmas som kritiserar. Likaså hänvisas till massa offentliga regler, myndighetsbeslut, myndighetspersoner och annat trams. Det skrevs från flera användare där att sådan information är helt onödig, ifall någon vill berätta om att hunden blivit slagen. Det ansågs att sådan information skulle verifieras med bevis först, istället för att skrivas ut i den Facebook-gruppen.

Intressant är att söndagsnatten brukar förknippas med både ett och tre glas vin, vilka kan hjälpa folk att göra sin röst hörd.

Så här: Polisen är underrättad. Det finns folk som säger att hunden fått däng. Utöver det har andra problem funnits. Hunden har inte varit omtyckt. Hunden behöver omplaceras.

Nej, jag tänker inte posta några skärmdumpar, de håller jag hemliga. Kommentarerna låg uppe i ett par minuter. Sedan rensades kommentatorsfältet av deras moderator så en fascist hade varit grön av avund.
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-21 kl. 17:15.
Citera
2024-07-21, 16:17
Medlem
LilzAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Har du skärmdumpar? Orkar inte gå igenom hela tråden men folk bör upplysas om mongot är aggressiv och skadat hunden

Nej jag tog inte några skärmdumpar.
Men kollat sidan genom ett annat konto och alla kritiska kommentarer som fanns där är nu raderade.
Citera
2024-07-21, 16:20
Medlem
Här är kraven från SBK för att få ha assistanshund som hjälpmedel

SBK ställer vissa krav innan ett blivande assistanshundekipage kan få påbörja sin resa från hund och ägare till att bli ett assistanshundekipage. Kraven har faställts utifrån att ekipaget ska vistas i offentliga miljöer och att hunden ska ha ett praktiskt syfte för sin förare.

Grundläggande krav förare

Du som planerar att anskaffa en assistanshund ska:

ha en permanent fysisk eller psykisk funktionsnedsättning
kunna påvisa ett behov av en assistanshund för att kunna delta i samhället på lika villkor
ha god förståelse för en assistanshunds behov och kunna uppfylla dessa
Ålder

Det finns ingen åldersgräns för dig som förare men om du är under 18 år ska målsman vara den som undertecknar dokument och är den som har det yttersta ansvaret för hundens välmående. För yngre barn skall målsman delta aktivt i utbildningsprocessen, vid lämplighetstester, examinationer och årsprov.

Läkarintyg

Föraren ska kunna uppvisa ett läkarintyg som bekräftar psykisk eller fysisk funktionsnedsättning.
Citera
2024-07-21, 16:21
Medlem
HappySnowmans avatar
Någon har undrat på Facebook över vad polisen gör:

"Polisen har tagit upp ärendet igen, skrev ni. De brukar väl kolla uppkopplade mobiler i närheten vid aktuell tidpunkt och så övervakningskamerorna runtom för att hitta bilen, gav det inget? Åtminstone en mobil har väl använts vid försvinnandet för att styra övervakningskamerorna i hemmet."

Jag kan tänka mig att polisen generellt sett är oerhört sparsamma med att lägga resurser på hundförsvinnanden. Men jag återkommer till teknikfrågan. Är det någon som vet hur det här pausandet av övervakningskamerorna har gått till?

Jag förstår heller inte varför bara kamerorna utomhus blev påverkade? Är det så begränsad räckvidd på sånt där? Slogs inte kamerorna hos grannarna ut? (Eller har de inga?) Och varför fungerade kameran inomhus? Räcker det med en husvägg för att störningstekniken inte ska fungera alltså?
Citera
2024-07-21, 16:31
Medlem
Cirsiums avatar
Om hunden misshandlats och blir till exempel aggressiv mot vissa typer av beteenden bör väl värdet 300000 spänn sjunka som en sten va. Är hunden värdelös för familjen är den väl lika värdelös hos någon annan.

Vad fixade pappan på sin brygga. Ligger hunden i en av dom blåa tunnorna som bryggan flyter på?
Citera
2024-07-21, 16:34
Medlem
LilzAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Om hunden misshandlats och blir till exempel aggressiv mot vissa typer av beteenden bör väl värdet 300000 spänn sjunka som en sten va. Är hunden värdelös för familjen är den väl lika värdelös hos någon annan.

Vad fixade pappan på sin brygga. Ligger hunden i en av dom blåa tunnorna som bryggan flyter på?

Ingen som sagt eller skrivit att Essie blir aggressiv mot vissa typer av beteenden.
Det är dottern som har aggressionsproblematik.
Citera
2024-07-21, 16:34
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Någon har undrat på Facebook över vad polisen gör:

"Polisen har tagit upp ärendet igen, skrev ni. De brukar väl kolla uppkopplade mobiler i närheten vid aktuell tidpunkt och så övervakningskamerorna runtom för att hitta bilen, gav det inget? Åtminstone en mobil har väl använts vid försvinnandet för att styra övervakningskamerorna i hemmet."

Jag kan tänka mig att polisen generellt sett är oerhört sparsamma med att lägga resurser på hundförsvinnanden. Men jag återkommer till teknikfrågan. Är det någon som vet hur det här pausandet av övervakningskamerorna har gått till?

Jag förstår heller inte varför bara kamerorna utomhus blev påverkade? Är det så begränsad räckvidd på sånt där? Slogs inte kamerorna hos grannarna ut? (Eller har de inga?) Och varför fungerade kameran inomhus? Räcker det med en husvägg för att störningstekniken inte ska fungera alltså?

Polisen lägger inte cash på en masttömning på en möjligen grov stöld.

Nu när polisen tagit upp detta igen så förutsätter jag att de tagit minnet i kameramojängen i beslag för vidare forensisk undersökning. För att se om den är manipulerad.
Citera
2024-07-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Polisen lägger inte cash på en masttömning på en möjligen grov stöld.

Nu när polisen tagit upp detta igen så förutsätter jag att de tagit minnet i kameramojängen i beslag för vidare forensisk undersökning. För att se om den är manipulerad.

Vet vi att polisen också misstänker stöld? Eller har de lagt in det på hittegods gällande försvunnen hund som de brukar göra när djur försvinner? Det är väl bara pappan som sagt att de vet att den är stulen inte misstänker utan han är säker på att hon är stulen från start. Polisen lägger inte särkilt mkt resurser på dessa ärenden om det inte är väldigt tydliga bevis och något som kan leda någonvart.
Citera
2024-07-21, 16:44
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilzA
Ingen som sagt eller skrivit att Essie blir aggressiv mot vissa typer av beteenden.
Det är dottern som har aggressionsproblematik.

Jag menar att om dottern varit aggressiv mot hunden har den kanske blivit aggressiv mot dottern och i värsta fall även andra människor.

Vad är hunden värd för familjen om detta är vad som har hänt och vad är en aggressiv hund värd på marknaden?
Citera
2024-07-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Jag menar att om dottern varit aggressiv mot hunden har den kanske blivit aggressiv mot dottern och i värsta fall även andra människor.

Vad är hunden värd för familjen om detta är vad som har hänt och vad är en aggressiv hund värd på marknaden?

Svårt att tro att en utbildad assistanshund blivit aggressiv emot de pga dottern snarare rädd eller går undan. De tål ganska mycket , hundar älskar ofta sin familj villkorslöst även om de blir utsatta av t.e.x en person i familjen. T.o.m gatuhundar som inte haft kontakt med människor knappt vill vara social och vill ha kärlek. Även om de absolut kan ske, men tror inte att de är något fel på hunden.
Citera
2024-07-21, 16:47
Medlem
vonDys avatar
Är familjen Antroposofer?
Tror på ” alternativa” behandlingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem