Citat:
Förekommer även i kaningrupperna att folk vill ta lagen i egna händer och "nin-nappa" kaniner som har det dåligt.Kattnappning från olämpliga ägare förekommer, men går under radarn eftersom huskatter inte har nåt ekonomiskt värde.
Det kan vara avancerat planerat och utfört.
Minns speciellt väl ett fall där en autistisk ung kvinna bad om hjälp på ett kattforum, hur hon skulle göra med sin sjuka katt. En grupp "katt-talibaner" gick ihop och lurade henne att man skulle hjälpa henne och ta katten till veterinär. Sen fick hon inte tillbaka den, eftersom hon inte ansågs klara av att vara kattägare. Gruppen beslutade att omplacera katten. Tjejen var helt förtvivlad eftersom katten var det enda hon hade här i livet och skrev rent hjärtskärande inlägg på forumet. Det slutade dock lyckligt, tjejen fick tillbaka sin katt och fick hjälp av en snäll person att ta hand om den.
Om det är en sådan grupp som ligger bakom Essies försvinnande kan jag mycket väl tänka mig pappan talar sanning. Att man störde ut kamerorna, passade på när Essie skulle ut och kissa osv.
Dottern är ingen tonåring utan en vuxen kvinna med funktionsnedsättning.
Det kan vara avancerat planerat och utfört.
Minns speciellt väl ett fall där en autistisk ung kvinna bad om hjälp på ett kattforum, hur hon skulle göra med sin sjuka katt. En grupp "katt-talibaner" gick ihop och lurade henne att man skulle hjälpa henne och ta katten till veterinär. Sen fick hon inte tillbaka den, eftersom hon inte ansågs klara av att vara kattägare. Gruppen beslutade att omplacera katten. Tjejen var helt förtvivlad eftersom katten var det enda hon hade här i livet och skrev rent hjärtskärande inlägg på forumet. Det slutade dock lyckligt, tjejen fick tillbaka sin katt och fick hjälp av en snäll person att ta hand om den.
Om det är en sådan grupp som ligger bakom Essies försvinnande kan jag mycket väl tänka mig pappan talar sanning. Att man störde ut kamerorna, passade på när Essie skulle ut och kissa osv.
Dottern är ingen tonåring utan en vuxen kvinna med funktionsnedsättning.
Ska bli intressant och se hur detta kommer sluta
Citat:
Varför skulle psyk inte ta emot NPF personer? Merparten som är på psyk har en en eller flera NPF diagnoser.
Om hon är en fara för sig själv eller andra måste de göra något.
Om inte ens LSS boendet klarade av henne låter det som ett solklart fall för psykvården.