2024-07-20, 17:45
Medlem
Det mest troliga är väl att dottern haft ihjäl hunden i ett aggressionsutbrott och att pappan nu försöker dölja detta så att de inte ska nekas en ny hund. Ingen vill väl bevilja dem eller sälja en ny hund till dem om det blir känt att dottern haft ihjäl den förra. Hon hotar ju att döda andra runt omkring sig och bedöms för farlig för LSS boende, att låta en sån person ha hund är ju att utmana ödet.
Citera
2024-07-20, 17:50
Avslutad
Rent objektivt luktar det lite försäkringsbedrägeri. Vad jag kan se ställs endast 3 krav.

✅ Efterlys hunden lokalt.
✅ Polisanmäl stölden/att hunden sprungit bort.
❌ Hunden ska ha varit borta minst 2-3 månader beroende på försäkringsbolag.

Ingen expert på livförsäkringar när det gäller djur men vad jag kan se täcker de flesta upp till 160k för "normala" hundar, denna verkar ju ha en examen från hundarnas motsvarighet till Yale så möjligt att de betalar ut mer.

Men men jag tror gott om varje människa tills motsatsen bevisas och det är inte mitt jobb att rota i hans liv, hade förmodligen agerat precis likadant som honom om det var min hund, även om jag personligen avskyr hundar
Senast redigerad av sweetcrypto 2024-07-20 kl. 18:00.
Citera
2024-07-20, 17:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Han säger även ”hunden” i den senaste artikeln. ”Vi vill gärna ha tillbaka hunden”. Så gär man intw om det är en familjemedlem.
Det är ju en hund, så varför skulle man inte säga det.
Citera
2024-07-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Pappan säger:

Då måste han misstänka att tjuvarna har haft ihjäl hunden, det skulle inte jag gjort. Om tjuvar tagit den skulle jag misstänkt den lever, fraktas utomlands, används som slagpåse åt kamphundar, sålts på annons i Sverige eller utomlands. Att den dödats det kommer långt ner på min lista, om tjuvar hypotetiskt stulit den.

Har du källan på det med Passaten? Det är grannen antar jag? Är det bilen som skapat hjulspåren på gräsområdet bakom villalängan?

Här kommer idioti och även humor: Facebook-folket föreslår de mest fantasifulla förslagen för att hitta sällskapshunden/assistanshunden. Djurkommunikatörer har använts. (en assistanshund kan förlora sina förmågor om den används som familjehund, en assistanshund måste träna sina förmågor, annars blir den till slut en vanlig hund):

Källa: Facebook-gruppen Essie ska hem

Det är också så att facebook-folket vill undersöka om det kört Teslor i området, för att dessa av nyare modell sägs spela in. Jag tycker att då kan facebook-folket själva sysselsätta sig med att försöka spåra Teslor som kört i områden den aktuella tiden, för jag vet inte hur den saken ska gå till.

Här har vi ett mindre intelligent råd från en användare i facebook-gruppen: Det tar inte slut med konstiga och orealistiska förslag för att finna vovven.

Kan du förklara vad som stod i sms:et och närmare omständigheter runt det sms:et?

Det stod att han kunde få sin hund mot betalning och sen diskuterade dem om pengarna som då var 20000kr. Personen ville ha 2000 först för att säga vart den fanns och sedan resterande. Om jag minns rätt. Telefonnumret har jag spårat till Slovakien
Citera
2024-07-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, det finns ju en hel del frågetecken kring detta. Jag har aldrig trott på att hunden skulle ha förolyckat sig själv, t.ex. genom att trilla i poolen, och att det sen mörkats på detta vis.

Inte heller att någon annan olycka skulle skett som lett till att man vill mörka det hela så här.

Även om allt verkar osannolikt så förefaller ändå hundägarens story som den minst osannolika.

Möjligen finns en variant som jag skulle kunna tänkas överväga, som skulle kunna få hundägaren att hitta på allt detta och få det att se ut som hunden blivit stulen, och det skulle faktiskt också förklara en detalj som framkommit och som ifrågasatts i tråden.

Men ni får ursäkta, jag tänker inte berätta vad det är för variant som jag kan tänkta mig. Jag känner helt enkelt inte för att "väcka den björn som sover" med en sådan "konspirationsteori". Men vi får se, kanske någon mer slås av samma tanke och noterar att samma "pusselbit" som jag sett, passar in.

Försäkringsbedrägeri?? Det är ja inne på…den här historian är så skum från början till slut och det verkar vi alla vara överens om även om det är med olika scenarier.
Citera
2024-07-20, 18:40
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Möjligen finns en variant som jag skulle kunna tänkas överväga, som skulle kunna få hundägaren att hitta på allt detta och få det att se ut som hunden blivit stulen, och det skulle faktiskt också förklara en detalj som framkommit och som ifrågasatts i tråden.

Men ni får ursäkta, jag tänker inte berätta vad det är för variant som jag kan tänkta mig. Jag känner helt enkelt inte för att "väcka den björn som sover" med en sådan "konspirationsteori". Men vi får se, kanske någon mer slås av samma tanke och noterar att samma "pusselbit" som jag sett, passar in.

Tror du att det ligger utpressning bakom? Utifrån att någon behövt pengar?
Kan du säga något mera om vad du tror?
Citera
2024-07-20, 19:10
Medlem
Känns så mystiskt att någon utifrån har lyckats fiffla med kameran så exakt. Jävla spion Bourne-nivå på detta. Luktar coverup av pappan men men
Citera
2024-07-20, 19:17
Avslutad
måtte hunden sprungit vilse, är så trött på alla värdelösa psykfall / äckliga invandrare som kryllar fritt i samhället.
Citera
2024-07-20, 19:20
Medlem
Det skulle inte förvåna mig om det är den där fula cp ungen som haft ihjäl hunden på något sätt. Pappan erbjuder 100.000 i hittelön för att han VET att hunden inte kommer hittas. Den ligger redan begravd nånstans. Äckelfamilj! Nej men detta är jävligt skumt faktiskt!

Stackars hund. 😕
Citera
2024-07-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det mest troliga är väl att dottern haft ihjäl hunden i ett aggressionsutbrott och att pappan nu försöker dölja detta så att de inte ska nekas en ny hund. Ingen vill väl bevilja dem eller sälja en ny hund till dem om det blir känt att dottern haft ihjäl den förra. Hon hotar ju att döda andra runt omkring sig och bedöms för farlig för LSS boende, att låta en sån person ha hund är ju att utmana ödet.

Tror på denna teori.
Citera
2024-07-20, 19:25
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Tror du att det ligger utpressning bakom? Utifrån att någon behövt pengar?
Kan du säga något mera om vad du tror?

Utpressning tror jag inte på, men om den som stulit hunden (om det nu är så) inser att det kan betala sig bättre att lämna tillbaka hunden än att leverera den till "beställaren" (för i så all är det nog ett beställningsjobb), så kan den ju komma tillbaka mot ersättning, och 100 000kr kan ju helt klart vara i paritet med vad en "beställare" har erbjudit.

Jag har inte läst alla inlägg i tråden, men såg nu att några är inne på den tanken som slog mig, men ingen har vad jag sett kopplat ihop det med den pusselbit som finns i ärendet, som skulle kunna antyda att det är så.

Edit: Två pusselbitar nu faktiskt.
Citera
2024-07-20, 19:44
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Utpressning tror jag inte på, men om den som stulit hunden (om det nu är så) inser att det kan betala sig bättre att lämna tillbaka hunden än att leverera den till "beställaren" (för i så all är det nog ett beställningsjobb), så kan den ju komma tillbaka mot ersättning, och 100 000kr kan ju helt klart vara i paritet med vad en "beställare" har erbjudit.

Jag har inte läst alla inlägg i tråden, men såg nu att några är inne på den tanken som slog mig, men ingen har vad jag sett kopplat ihop det med den pusselbit som finns i ärendet, som skulle kunna antyda att det är så.

Edit: Två pusselbitar nu faktiskt.

Beställningsjobb?
Var pratar du om? Vem skulle beställa att nån stjäl en hund när man bara kan köpa en hund utan att begå brott?!??!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in